וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפה בעיתוי קריטי: המערכה על עתיד אירופה מגיעה לצרפת

אורן נהרי, שליח וואלה! NEWS לפריז

6.5.2017 / 17:51

החשד המידי בפריצה למחשביו של המועמד המוביל מקרון נופל מיד על רוסיה, בשל הדמיון להדלפת המיילים של קלינטון שהשפיעה על הבחירות בארה"ב. על אף שללה פן, חביבת פוטין, אין הרבה סיכוי לשנות את התמונה עד מחר, ההאקרים המסתוריים כבר מסמנים מטרות נוספות ביבשת

צילום: רויטרס

בארצות הברית יושבת כעת אישה אחת, ששמה הילרי קלינטון, וחווה תחושה צרפתית מאוד – דז'ה וו. בפעם השנייה בתוך חודשים ספורים, רגע לפני בחירות קריטיות שעשויות לשנות לחלוטין את הכיוון שאליו צועדת המדינה, מודלף מאגר ענק של מסמכים שנפרץ בידי האקרים מסתוריים כדי לפגוע במועמד המוביל.

אמש היה זה תורו של המועמד המוביל בבחירות לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, שבעיתוי קריטי הודלפו לרשת תשעה ג'יגה בייט של מסמכים ונתונים מתוך המטה שלו. מסמכים שכבר עתה נטען שבתוכם הושתלו מסמכים מזויפים כדי לפגוע במועמד. העיתוי מושלם - דקות לפני שמורד המסך מעל כל תעמולת בחירות, וכך למעשה לא ניתן למקרון ולאנשיו להגן על עצמם ולהסביר מה אמתי, מה מזויף וכמובן – מי עומד מאחורי ההדלפה. לא שחוקי ההאפלה והצנזורה האלו רלוונטיים מאוד בימים של רשתות חברתיות, אבל בכל זאת הייתה כאן מהלומה של אמן - או אמנים.

לא ברור מי עומד מאחורי ההדלפה. כמו בכל תעלומת מתח טובה, שואל הבלש החובב את עצמו qui bono - מי מרוויח, מי זה שירוויח יותר מכל מההדלפה נגד מקרון ובתקווה יביא למפלתו ולניצחונה של מארין לה פן. התשובה המידית היא לה פן עצמה, אך לה ולאנשיה אין את היכולות לבצע פריצה שכזאת.

לקריאה נוספת על הבחירות בצרפת
מומחה אמריקני לסייבר: "ארגון רוסי אחראי לפריצה למטה מקרון"
יום לבחירות בצרפת: האקרים הדליפו מיילים ממטה הקמפיין של מקרון

העימות בין מקרון ללה פן, צרפת 3 במאי 2017. AP
תחת מתקפות תעמולה של מוסקבה. מקרון/AP

ולכן, החשד הטבעי נופל על רוסיה. על אותם האקרים רוסים מסתוריים שעמדו מאחורי פריצה זהה כמעט למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. הם הוציאו את התכתובות של מנהל הקמפיין של קלינטון שפרסומן פגע קשות במועמדת הדמוקרטית לנשיאות והיה אחד הגורמים שהביאו לבחירתו של דונלד טראמפ, האיש שהקרמלין חפץ בייקרו - לפחות אז.

לכאורה, העדפתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהמודלים שלו לחיקוי הם יוזף סטלין ופטר הגדול, את לה פן, בתו של מכחיש שואה ואיש הימין הקיצוני שנטה יותר לאדולף היטלר מאשר לסטלין, היא תמוהה. עם זאת, ההסבר לך הוא המצב הגיאו-פוליטי וגם קרבה פוליטית.

לה פן הודיעה בפומבי שכיבוש חצי האי קרים היה לגיטימי ואם תיבחר תבטל את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל סיפוחו מאוקראינה. בנוסף לכך, אם היא תיבחר, היא תנסה להוציא את צרפת מגוש האירו ואף מהאיחוד, ולרוסיה מטרה ראשונה במעלה - החלשה ופירוק המערב. הסנקציות של האיחוד מכאיבות לכלכלה הרוסית ופוגעות בה קשות, וכדרכו המסורבלת של האיחוד, החלטות קריטיות מתקבלות בקונצנזוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן במוסקבה, 24 במרץ 2017. רויטרס
אם תיבחר, היא צפויה להסיר את הסנקציות מרוסיה. לה פן ופוטין/רויטרס

לה פן תוכל להטיל וטו על הסנקציות, המתחדשות מדי שישה חודשים. זה לבדו שווה לפוטין את מיליוני האירו שבנקאים או גורמים רוסיים הלוו לה לצורך מימון מסעות הבחירות שלה. אין בשלב זה שום הוכחה שפוטין או הקרמלין עומדים מאחורי החדירה למחשבי מקרון וההדלפה המתוזמנת היטב - אבל שיטת הפעולה דומה להפליא לזו שפעלה בארצות הברית. גם שם החקירה עדיין נמשכת ואין מסקנות סופיות, אבל גורמי המודיעין משוכנעים שההוכחות המרשיעות מופנות לסנט פטרסבורג, משם פועלת יחידת ההאקרים, המכונה "צבא התודעה".

צריך להוסיף עוד גורם אחד – התקשורת הגלויה. רשת RTואתר החדשות ספוטניק, שניהם גורמים רשמיים של הקרמלין בפועל, מנהלים מסע חד-משמעי בעד לה פן, שכלל גם הטחת האשמות במקרון. המפורסמת שבהן היא שנישואיו לאשתו, שהייתה מורתו, הם רק כיסוי לנטיותיו המיניות האמיתיות. האשמה שהוא נאלץ לכנס מסיבת עיתונאים כדי להכחיש, ותפסה מאותו הרגע תאוצה.

קריאת תיגר על עצמאות צרפת

ועדיין יכול מאוד להיות שלכל זה לא תהיה השפעה - או שאפילו תהיה לכך השפעה שלילית מבחינת הגורמים המבקשים להביא לבחירת לה פן. הסקר האחרון בצרפת הצביע על רוב בלתי ניתן למחיקה, כמעט, למקרון: 63% לעומת 37%. למרות זאת, לה פן עצמה אמרה שגם אם תנוצח היא יצרה כאן תנועה לאומית אדירה, ובכך כמובן היא צודקת.

ייתכן שצרפת, במיוחד לאחר התקדים האמריקני, תראה בכך קריאת תיגר על עצמאותה וזה דווקא יגביר את התמיכה במקרון, שלפתע איננו כבר נציג האליטות, הממסד, הבנקים, אלא להיפך – הצרפתי המתמודד נגד כוחות עלומים רבי-עוצמה המתמרנים את המערכת הצרפתית.

כרזות בחירות בעיירה סן ז'אן פייה דו פור שבדרום צרפת. 5 במאי 2017. AP
גם אם מקרון ייבחר, ההאקרים לא יאמרו נואש/AP

וגם אם, מה שנראה סביר כרגע, מקרון ייבחר מחר לנשיא צרפת, אותם האקרים מסתוריים, לא יאמרו כמובן נואש. בעוד ארבעה חודשים יתקיימו הבחירות בגרמניה. שירותי הביון הגרמנים כבר הודיעו שהם חוששים ממעורבות רוסית במערכת הבחירות, מהשפעה זרה מצד גורמים שינסו להפיל את הקנצלרית של אירופה, גברת הברזל אנגלה מרקל, האישה המגבשת את הסנקציות כנגד רוסיה. רק השבוע נפגשה מרקל עם פוטין וכשנשאלה בנושא הזה אמרה – "אני לא נבהלת בקלות".

ולכן, תהיה התוצאה מחר אשר תהיה, המערכה על עתידה של אירופה, על עתיד גוש האירו, האיחוד האירופי והמשחק הגיאו-פוליטי הגדול על מי יקבע את עתידה של היבשת הזקנה, המעצמה ממזרח או המדינות במערב, רק תימשך בעתיד הנראה לעין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully