וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון "קינג דיוויד" ייסגר: ישראל מתכוננת לנחיתתו של טראמפ

7.5.2017 / 12:38

במערכת הביטחון וברשות שדות התעופה נערכים לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל ב-22 במאי. טראמפ צפוי להתארח עם פמלייתו, שתכלול בין היתר את רעייתו, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, במלון בירושלים - שייסגר על כל 233 חדריו עבורם

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעתיד לנחות בישראל ב-22 במאי, צפוי לשהות בארץ 26 שעות, ובמערכת הביטחון, וברשות שדות התעופה מתכוננים בימים האחרונים להגעתו. על פי לוח הזמנים המתוכנן, המטוס הנשיאותי "אייר פורס 1", ועליו פמליית הנשיא, שתכלול בין היתר את רעייתו מלניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושנר, יצא מערב הסעודית וינחת ברחבת "ג'ולייט" המיועדת לאח"מים בנמל התעופה בן גוריון ביום שני בעוד שבועיים בשעה 11:00. טראמפ ואנשיו יתקבלו בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והסגל הבכיר בשירות המדינה.

טראמפ צפוי להתארח עם רעייתו מלניה במלון "קינג דיוויד" בירושלים. לנוכח זאת, המלון, על כל 233 חדריו, ייסגר לטובת הנשיא ופמלייתו. חלק מאנשי הנשיא יתארחו במלונות אחרים סמוכים. על פי חלק מהדיווחים, טראמפ עשוי לשאת נאום במצדה, אולם לא ברור אם הדבר אכן יצא לפועל. כמו כן, צפוי טראמפ לערוך פגישה עם מקבילו בישראל, הנשיא ראובן ריבלין.

ביום למחרת, יום שלישי, ימריא טראמפ במטוסו בשעה 13:00 בצהריים לכיוון רומא, שם ייפגש עם האפיפיור פרנציסקוס. במהלך נחיתתו והמראתו צפוי להיסגר המרחב האווירי של ישראל להמראות ולנחיתות. לוח הזמנים של הנשיא טרם ידוע, אך הוא יכלול בוודאות פגישות עם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ככל הנראה בבית לחם.

לקריאה נוספת:
"מגן כחול": המשטרה נערכת למבצע הענק לאבטחת ביקור טראמפ
דיווח: "טראמפ דחה הצעה להשתתף באירועי 50 שנה למלחמת ששת הימים"
להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא עם מטוס אייר פורס 1 במרילנד, ארצות הברית, 7 במאי 2017. AP
ישהה במלון "קינג דיוויד". טראמפ/AP

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס נתניהו לביקורו של טראמפ. "מדינת ישראל תתכבד בעוד שבועיים לארח את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו במסעו הראשון כנשיא מחוץ לארצות הברית", אמר ראש הממשלה. "הנשיא יתקבל כאן בחום רב כידיד גדול של ישראל וכפי שראוי למנהיג בעלת בריתנו הגדולה. הנשיא מבקש לבחון את הדרכים לחידוש תהליך השלום עם הפלסטינים. אני שותף לרצון הזה ואזרחי ישראל שותפים לרצון הזה. אנחנו רוצים בשלום. אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו לשלום".

עם זאת, הוסיף נתניהו: "שמעתי את אבו מאזן שמשבח טרוריסטים ומשלם להם לפי חומרת הרציחות שהם עשו. שמעתי את אבו מאזן אומר שהפלסטינים מחנכים את ילדיהם לשלום גם כן. לצערי זה פשוט לא נכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים. אמיל סלמן, הארץ
שותף לרצון לבחון את חידוש המשא ומתן. נתניהו, בישיבת הממשלה/הארץ, אמיל סלמן

בשבוע שעבר החלה המשטרה בהיערכות לביקורו של טראמפ בישראל תחת שם הקוד "מגן כחול". מבצע האבטחה המורכב והרגיש יכלול כעשרת אלפים שוטרים, שיפעלו בפיקודו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. בימים האחרונים החלו באגף המבצעים של המשטרה לבנות את תכנית המבצע, שאליו שותפים כוחות ממחוז ירושלים, ממחוז מרכז וממחוז ש"י.

האמריקנים מעדיפים שתנועת הנשיא טראמפ ופמלייתו מנתב"ג לירושלים תיעשה במסוקי חיל האוויר האמריקני, כפי שהיה בביקורים קודמים של נשיאי ארצות הברית בישראל, אולם במשטרה נערכים גם לאפשרות שהתכנית תיאלץ להשתנות, ויהיה צורך להשתמש בכביש 1. כך, למשל, בעת ביקורו של ברק אובמה בארץ, סופת רוח ואבק פתאומית מנעה מהמסוקים להמריא.

במקרה כזה, הכביש ייחסם לחלוטין במשך שעות, וכ-2,000 לוחמים של משמר הגבול (מג"ב) יתפרסו לכל אורכו. עוד לפני יציאת השיירה מנמל התעופה בן גוריון, הכביש יהפוך לסטרילי ולא תתאפשר תנועת כלי רכב עליו, עד להגעת השיירה לירושלים.

מלון קינג דיויד. יואב דודקביץ'
הכניסה למלון "קינג דיוויד" בירושלים/יואב דודקביץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully