וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "טראמפ דחה הצעה להשתתף באירועי 50 שנה למלחמת ששת הימים"

טל שלו וסוכנויות הידיעות

6.5.2017 / 17:23

לפי דיווח בעיתון "אל חיאת" הלונדוני, ישראל הציעה לבית הלבן לדחות את הביקור בישראל ליוני, אז ייערכו האירועים. וושינגטון דחתה את ההצעה כדי לא להיתפס מוטה מדי לטובת ישראל, וכן בשל אילוצי לוח זמנים. גורם מדיני: "הדיווח אינו נכון"

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

הבית הלבן דחה הצעה ישראלית לערוך את ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בישראל בחודש יוני כדי שיוכל להשתתף באירועים לציון 50 שנים למלחמת ששת הימים – כך דווח הבוקר (שבת) בעיתון "אל חיאת", היוצא לאור בלונדון. טראמפ צפוי לבקר בישראל ב-22 במאי במהלך מסעו הראשון לחו"ל מאז שנכנס לתפקיד.

לפי הדיווח, ההצעה הישראלית נדחתה משתי סיבות: האחת, משום שמהלך כזה עשוי להזיק לעמדה האמרקנית, שתיתפס בשל כך מוטה לטובת ישראל; הסיבה השנייה היא בעיית לוח זמנים, שכן טראמפ צפוי להשתתף בפסגות נאט"ו ו-G7 שנערכות בסוף מאי.

גורמים מדיניים מסרו כי הדיווח באל חיאת לפיו ארצות הברית סירבה לבקשת ישראל לקיים את ביקורו של טראמפ בתחילת יוני במועד ציון 50 שנה למלחמת ששת הימים "אינו נכון". לדברי הגורמים, לא היתה פנייה לארצות הברית לדחות את הגעת הנשיא כפי שנטען. "נשמח לארח את הנשיא בכל עת שייבחר", הוסיפו.

עוד בוואלה! NEWS:
להפיל את דאעש, להתניע משא ומתן: טראמפ יפתח את ביקורו בריאד
"מגן כחול": המשטרה נערכת למבצע הענק לאבטחת ביקור טראמפ
דיווח בארה"ב: מגעים לעסקת נשק בשווי מיליארדי דולרים עם סעודיה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במטוס הנשיאותי, ניו יורק, 4 במאי 2017. רויטרס
טראמפ יורד מ"אייר פורס 1"/רויטרס

טראמפ אישר ביום חמישי את דבר ביקורו המתוכנן במזרח התיכון. "סובלנות היא אבן הפינה לשלום, ולכן אני מוכן להודיע הודעה היסטורית ומשמעותית ולחלוק אתכם שהמסע הראשון שלי יהיה לערב הסעודית, אחר כך לישראל ואז לפגישה עם האפיפיור ברומא", אמר. הדברים נאמרו בבית הלבן בטקס חתימה על צו נשיאותי בנושא חופש דת.

במהלך ביקורו בריאד ישתתף טראמפ בפסגת מנהיגי ערב, שבה ידונו המשתתפים במלחמה באסלאם הקיצוני ובהרחקתו מערב הסעודית. גורם בבית הלבן מסר כי "מטרת הפגישות היא לכנס יחד את כל המדינות והדתות במלחמה נגד אי סובלנות דתית". לדבריו, "אחרי הבחירות הסעודים פנו אלינו ורצו יחסים חדשים עם אמריקה. הנשיא הניח את היסודות שלו למה שהוא רוצה לראות באזור: מלחמה באידאולוגיה רדיקלית, עצירת מימון הטרור, הגברת מעורבות שותפינו באזור ומלחמה באיראן ובדאעש".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הבית הלבן, 3 במאי 2017. רויטרס
עשוי לבקר גם ברשות הפלסטינית. עם אבו מאזן/רויטרס

הנסיעה תתקיים אמנם סביב השתתפות טראמפ בכינוס נאט"ו, אך הוא בחר לצרף למסע הראשון שלו שלושה יעדים המהווים מרכז לשלוש הדתות: היהדות בירושלים, האסלאם במכה והנצרות בוותיקן. הבחירה בערב הסעודית כיעד ראשון לביקור היא הימצאות המקומות הקדושים לאסלאם במדינה, והדיאלוג עם המנהיגים מהעולם הערבי.

טראמפ עשוי גם לבקר ברשות הפלסטינית. לפי בכיר בבית הלבן, ביקור שכזה ייתכן שיתקיים בפרופיל נמוך. "בנסיעה הזו יש דברים חשובים שאנחנו עובדים עליהם ועליהם נשמור באופן חשאי", אמר. "סמכו עלינו, יש לנו דיאלוג מכובד שיכול להביא תוצאות, ובתקווה נוכל להשיג הרבה דברים ביצירת דיאלוג עם הרבה אנשים".

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully