וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלוש שנים: שוחררו 82 נערות שנשבו בידי בוקו חראם בניגריה

גורמים רשמיים מסרו כי הארגון הקיצוני שחרר עשרות נערות מתוך יותר מ-200 שחטף באפריל 2014 מהעיירה צ'יבוק שבצפון המדינה. הקבוצה ששוחררה היא הגדולה ביותר עד כה ולדברי הרשויות ישוחררו תמורתן חברי הארגון הכלואים במדינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי בוקו חראם שחררו 82 נערות מתוך יותר מ-200 שחטפו מהעיירה צ'יבוק שבצפון ניגריה לפני שלוש שנים - כך מסרו אמש (שבת) גורמים רשמיים. בהודעת ממשלת ניגריה נמסר כי הנערות שוחררו דרך משא ומתן בין הממשלה לארגון הקיצוני, הפועל בצפון-מזרח המדינה ושואף להקים מדינת הלכה אסלאמית, תמורת שחרור חבריו הכלואים במדינה. בהמשך היום צפויות הנערות ששוחררו להגיע לבירה אבוג'ה ולהיפגש עם הנשיא מוחמדו בוהארי. בהודעה רשמית הודה הנשיא לממשלת שוויץ, לצלב האדום ולארגונים נוספים שסייעו בשחרור הנערות.

חטיפתן של 276 הנערות באפריל 2014 מבית הספר שלהן באישון לילה עוררה זעזוע רב בעולם, ונפתח קמפיין לשחרורן, שבראשו עמדה הגברת הראשונה של ארצות הברית דאז מישל אובמה. בוקו חראם, שנשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), מכר חלק מהנערות, ואסלם אחרות.

באוקטובר שוחררו 21 נערות במסגרת הסכם שתווך על ידי שוויץ והצלב האדום הבינלאומי, וכמה נערות אחרות הצליחו להימלט או שוחררו מהשבי. עם זאת, כ-195 נערות נוספות עדיין נעדרות.

לקריאה נוספת בנושא
ניגריה: אחת מהנערות שנחטפו בידי בוקו חראם נמצאה עם תינוק
ניגריה: שוחררו 21 ממאות הנערות שהוחזקו בשבי בוקו חראם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחטפו באישון לילה. הנערות החטופות, אוגוסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר אמר הנשיא מוחמדו בוהארי כי הממשלה "מנהלת מאמץ מתמשך דרך משא ומתן ומודיעין מקומי כדי להבטיח את שחרורן של הנערות הנותרות ושל אחרים ללא פגע". הנערות נחטפו מבית ספר בעיירה צ'יבוק, שבמדינת המחוז המבודדת בורנו, שם מנהל בוקו חראם מאבק להקמת מדינה אסלאמית, שגבה את חייהם של אלפי בני אדם וגרם לשני מיליון איש להיעקר מביתם.

אחרי שקבוצה ראשונה של נערות נמלטו מיד לאחר החטיפה, לא היה סימן מהיתר במשך יותר משנתיים. עם זאת, מציאתה של אחת מהן, עם תינוק, בחודש מאי שעבר, חידשה את התקווה שהן עוד בחיים, ושתי נערות נוספות נמצאו בחודשים הבאים, פרט לקבוצה ששוחררה באוקטובר.

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully