וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: אחת מהנערות שנחטפו בידי בוקו חראם נמצאה עם תינוק

הצבא עדכן כי הנערה נמצאה על ידי חיילים בצפון-מזרח המדינה עם בנה התינוק, בן עשרה חודשים. הימצאותה של הנערה, שנחטפה יחד עם מאות נוספות לפני כשנתיים, מגיע חודש אחרי שחרורן של 21 נערות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(סרטון של הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם מאוגוסט האחרון)

אחת מהנערות הניגריות שנחטפו על ידי בוקו חראם ב-2014 נמצאה יחד עם בנה התינוק בן העשרה חודשים – כך עדכן אתמול (שבת) דובר הצבא. הנערה נמצאה בעיירה פולקה שבמדינת בורנו, בצפון-מזרח ניגריה. דובר צבא ניגריה, סאני אוסמן, הסביר כי הנערה נמצאה ביער על ידי חיילים שסרקו את האזור בשל פעילות של לוחמי בוקו חראם.

מציאתה של הנערה מגיעה כחודש לאחר שחרורן של 21 נערות מתוך כ-270 שנחטפו לפני כשנתיים על ידי הארגון הקיצוני. הנערות נלקחו בשבי במהלך פשיטה של בוקו חראם על בית ספר בעיירה צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה. מטעם הנשיאות נמסר כי הן שוחררו כתוצאה ממשא ומתן בין הממשלה לבוקו חראם. לפי גורמים רשמים, יותר מ-200 נערות עדיין מוגדרות נעדרות. בחודש מאי הודיעו הרשויות כי אחת הנערות החטופות נמצאה וכי הנשיא הבטיח לשחרר את כולן.

לקריאה נוספת:
"לא חשבתי שנתראה": הנערות ששוחררו בניגריה פגשו את הוריהן
ניגריה: שוחררו 21 ממאות הנערות שהוחזקו בשבי בוקו חראם
ניגריה: נמצאה אחת מהנערות שנחטפו על ידי "בוקו חראם"

מפגש בין הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בצ'יבוק שבצפון ניגריה ב-2014 ובני משפחתן, לאחר ששחרורן, אוקטובר 2016. AP
הנשיא הבטיח לשחרר את כולן. הנערות ששוחררו בחודש שעבר/AP

החטיפה ההמונית יצרה סערה בעולם אולם מאות אנשים נוספים נחטפו מאז על ידי בוקו חראם. הארגון שנשבע אמונים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשנה שעברה שלט על שטחים נרחבים בצפון-מזרח המדינה, אך מבצע משותף של ניגריה ושל שכנותיה הביא לדחיקתו מרוב הטריטוריה שלו.

(עדכון ראשון: 20:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully