וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חשבתי שנתראה": הנערות ששוחררו בניגריה פגשו את הוריהן

שלושה ימים לאחר שחרורן של 21 הנערות שנחטפו על ידי ארגון בוקו חראם בצפון ניגריה ב-2014, הגיעו בני משפחותיהן לבירה אבוג'ה ופגשו אותן לראשונה בטקס חגיגי. "לא תיארנו לעצמנו שנהיה עדות לרגע הזה"

צילום: רויטרס

שנתיים וחצי לאחר שנלקחו בשבי ושלושה ימים לאחר ששוחררו, נפגשו אתמול (ראשון) 21 הנערות שנחטפו מהעיירה צ'יבוק שבניגריה עם בני משפחותיהן. בטקס מרגש בכנסייה בבירה אבוג'ה חיבקו ההורים בחוזקה את הבנות שהלכו לבית ספרן בשנת 2014 ולא שבו. "אנחנו מודים לאל", אמר אביה של אחת הנערות שהגיע למפגש. "לא חשבתי שאראה עוד את בתי. אני מקווה שהאל יחזיר את אלה שעדיין בשבי כדי שהן יוכלו להתאחד עם משפחותיהן".

הנערות שוחררו בחמישי האחרון והגיעו לבירה אבוג'ה, שם קיבלו טיפול רפואי ופסיכולוגי. למשפחות לקח שלושה ימים להגיע לבירה – הנמצאת במרחק של 800 קילומטרים מצ'יבוק שבצפון ניגריה, מפני שמדובר בדרך הכוללת שבילי עפר עקלקלות, ולאורכה ישנם מחסומים רבים בשל נוכחות לוחמי בוקו חראם בשטח.

"מעולם לא תיארנו לעצמנו שנהיה עדות לרגע הזה, אבל בעזרת האל הצלחנו להיחלץ מהעבדות", אמרה בהתרגשות אחת הנערות ששוחררו. הן תיארו את החיים הקשים בשבי, ואחת הנערות סיפרה כי לא אכלה במשך ארבעים יום. "לא היה לנו אוכל במשך חודש ועשרה ימים, אבל לא מתנו. אנחנו מודים לאל", אמרה.

עוד כתבות בנושא:
ניגריה: שוחררו 21 ממאות הנערות שהוחזקו בשבי בוקו חראם
צבא ניגריה: מנהיג בוקו חראם נפצע אנושות בתקיפה אווירית
בוקו חראם בסרטון חדש של החטופות: "עשרות נהרגו במתקפות"

מפגש בין הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בצ'יבוק שבצפון ניגריה ב-2014 ובני משפחתן, לאחר ששחרורן, אוקטובר 2016. AP
אביה של אחת הנערות מחבק אותה במפגשם הראשון אחרי שנתיים/AP

מעט ידוע על שאירע לנערות במהלך השנתיים וחצי האחרונות, ועל פי דיווחים שונים רבות אולצו להינשא ללוחמי הארגון הקיצוני ונאנסו באופן שיטתי. כל הבנות אף נאלצו להמיר את דתן לאסלאם, וחלקן הוכרח לבצע עבודות פיזיות קשות.

הנערות שוחררו לאחר משא ומתן בין ממשלו של הנשיא מוחמדו בוהארי לנציגי בוקו חראם. פרטי העסקה טרם התבררו, וישנם דיווחים סותרים על אודותיה. הרשויות במדינה מכחישות כי נערכו חילופי שבויים, אך גורמים בצבא אמרו לרשת BBC כי ארבעה מפקדים בארגון שוחחרו. סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי הועברו מיליוני דולרים לארגון באמצעות ממשלת שוויץ שתיווכה בין הצדדים.

הארגון מסר כי הנערות שוחררו כדי "להביע רצון טוב", וכי נערות נוספות ישוחררו אם הדרישות לתשלום כופר ולשחרור אסירים ימולאו. "21 הנערות ששוחררו אמורות להוות הוכחה לכך שהארגון מחזיק בנערות נוספות", אמר דוברו של בוהארי. "הארגון אמר כי הוא מוכן לשאת ולתת אם הממשל מוכן לשבת ולדבר". 197 נערות עדיין מוגדרות נעדרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגש בין הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בצ'יבוק שבצפון ניגריה ב-2014 ובני משפחתן, לאחר ששחרורן, אוקטובר 2016. AP
"מודים לאל". איחוד בין אחת הנערות לבני משפחתה/AP
מפגש בין הנערות שנחטפו על ידי בוקו חראם בצ'יבוק שבצפון ניגריה ב-2014 ובני משפחתן, לאחר ששחרורן, אוקטובר 2016. AP
חגיגות בכנסייה באבוג'ה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully