וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרפיטי ובילוי בפאב: נשיא גרמניה סייר בשוק מחנה יהודה עם הנשיא ריבלין

7.5.2017 / 0:35

בביקורו הראשון מאז שנבחר לנשיא נפגש פרנק-וולטר שטיינמאייר עם הנשיא ריבלין וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו. בצל המתיחות בין ירושלים לברלין לא ייפגש הנשיא עם ארגוני שמאל, אך הוא צפוי להתייחס לתקרית עם "שוברים שתיקה"

צילום: לע"מ

נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, נחת אמש (שבת) בישראל, על רקע המתיחות המדינית עם ברלין בעקבות פגישת שר החוץ הגרמני עם נציגי "שוברים שתיקה" בחודש שעבר. זהו ביקורו הראשון של שטיינמאייר בישראל כנשיא, מאז שנבחר לתפקידו בפברואר האחרון. את ביקורו החל שטיינמאייר בסיור עם נשיא המדינה ראובן ריבלין בשוק מחנה יהודה בירושלים.

הנשיא ריבלין ליווה את עמיתו, ואת רעייתו אלקה בודנבנדר בסיור בין המבלים במתחם השוק, והשלושה אף עצרו לשיחה באחד הפאבים במקום. בנוסף, סקרה הפמלייה ציורי גרפיטי המקשטים את תריסי החנויות הסגורות בשוק, שאייר אמן הגרפיטי סולומון סוזה במסגרת פרויקט "Shuk gallery". באחד הציורים מופיע דיוקנו של סבא רבא של ריבלין - רבי יוסף ריבלין - שהיה מיוזמי הבנייה מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ של גרמניה על נתניהו: "אין אולטימטומים בין דמוקרטיות"
מרקל מגבה את שר החוץ שלה: "גם אני נפגשת עם ארגונים אזרחיים"
שר החוץ הגרמני השווה בין קורבנות השמאל והיהודים בשואה וגרם סערה

נשיא המדינה ראובן ריבלין בסיור בירושלים עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ורעייתו אלקה בודנבנדר, 6 במאי 2017. מארק ניימן / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
סוקרים את דיוקן אבי סבו של הנשיא. ריבלין עם שטיינמאייר ורעייתו במהלך הסיור בשוק, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן / לע"מ

את פניו של שטיינמאייר קיבל אמש בנמל התעופה בן גוריון השר איוב קרא. מחר ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם יישא נאום באוניברסיטה העברית בירושלים, שבו הוא צפוי למתוח ביקורת על ממשלת ישראל ולהתייחס גם לתקרית עם "שוברים שתיקה".

בשבוע האחרון, לקראת הגעתו של שטיינמאייר לישראל, עלה בירושלים חשש שבדומה לשר החוץ זיגמר גבריאל, גם הנשיא ירצה להיפגש עם נציגי "שוברים שתיקה" ובשל כך הועברו מסרים לברלין שהדגישו כי בלשכת ראש הממשלה מצפים ממנו לא לנהוג כך. זאת לאחר שבחודש שעבר ביטל נתניהו את פגישתו המתוכננת עם שר החוץ גבריאל, משום שהאחרון סירב להיענות לאולטימטום שהציב לו נתניהו שלא להיפגש עם נציגי "שוברים שתיקה" ו"בצלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא המדינה ראובן ריבלין בסיור בירושלים עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ורעייתו אלקה בודנבנדר, 6 במאי 2017. מארק ניימן / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין, שטיינמאייר ובודנבנדר מבלים במתחם השוק, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן / לע"מ

התקרית הובילה להסלמה ביחסים המתוחים גם כך בין נתניהו והקנצלרית אנגלה מרקל, ולדברי גורמים מדיניים, אם שטיינמאייר היה מתעקש להיפגש עם נציגי הארגונים הללו, זה היה מוביל ל"דרמה מדינית גדולה". גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "עדיף לשני הצדדים ששטיינמאייר החליט לא להיכנס לפינה הזו ולהימנע מהמבוכה".

ביום חמישי הודיע שטיינמאייר כי אינו מתכוון להיפגש עם נציגי ארגוני השמאל, אך כן מתכוון להתייחס לתקרית הדיפלומטית עמם במהלך נאום שיישא באוניברסיטה העברית. הנשיא הגרמני, שעד לבחירתו כנשיא עמד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית ושימש שר החוץ בממשלת מרקל, נחשב לידידותי כלפי ישראל גם בתקופות של מתיחות בין נתניהו והקנצלרית. עם זאת, הוא ביקורתי כלפי ממשלת ישראל בנושא הישראלי-פלסטיני והשמיע ביקורת נוקבת גם על "חוק העמותות" שחוקק בישראל בשנה שעברה.

נשיא המדינה ראובן ריבלין בסיור בירושלים עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר ורעייתו אלקה בודנבנדר, 6 במאי 2017. מארק ניימן / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
הדגיש את תמיכת ארצו בארגוני החברה האזרחית בישראל. שטיינמאייר וריבלין, הלילה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן / לע"מ

לפני הגעתו לישראל, הדגיש שטיינמאייר את תמיכת גרמניה בארגוני החברה האזרחית בישראל, ומתח ביקורת מרומזת על צעדיו של ראש הממשלה. "ארגונים כמו 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' מחזקים את הדמוקרטיה הישראלית, הם לא בוגדים כמו שהם מתוארים על ידי ממשלת נתניהו והימין. מי שמסכן את הדמוקרטיה הם גורמים שרוצים לטאטא אמיתות מצערות וכואבות מתחת לשטיח", נמסר בהודעה מלשכתו ביום חמישי. גבריאל צפוי גם לקיים מפגש עם ארגונים יהודיים וערביים המייצגים את החברה האזרחית בביקור שיקיים בגבעת חביבה.

שר החוץ הגרמני גבריאל, שקיבל גיבוי מלא בשבועיים האחרונים מהקנצלרית מרקל, התייחס לתקרית בריאיון שפורסם אתמול בעיתון הגרמני "בילד". "אין אולטימטומים בין דמוקרטיות", אמר גבריאל והבהיר כי אם היה נדרש לבחור שוב אם להיפגש עם הארגונים האזרחיים, הוא היה עושה זאת. "זה ברור מבחינתי שצריך לשמוע גם את הקולות הביקורתיים".

(עדכון ראשון: 20:31)

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין, ירושלים, 25 באפריל 2017. רויטרס
תקופה של מתיחות ביחסי המדינות. ריבלין בפגישתו עם שר החוץ הגרמני גבריאל בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully