וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימשיך לשוב הביתה עד 22:00: ההגבלות על האסיר המשוחרר קצב לא יבוטלו

4.5.2017 / 18:05

ארבעה חודשים לאחר קיצור מאסרו, נדחתה בקשתו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס להקלה בתנאי שחרורו. כיום מחויב קצב להישאר בביתו מדי לילה, להתייצב במשטרה מדי חודש ונאסר עליו לצאת לחו"ל או להתראיין לתקשורת

מערכת וואלה!

ועדת השחרורים דחתה היום (חמישי) את בקשתו של הנשיא לשעבר משה קצב, שהורשע באונס וריצה חמש שנות מאסר, לבטל את תנאי השחרור המגבילים שהוטלו עליו. קצב מחויב להימצא בביתו מדי לילה בין 22:00 ל-6:00 בבוקר, ולהתייצב בתחנת המשטרה בעיר מגוריו קרית מלאכי מדי חודש.

על קצב, שהורשע באונס, במעשה מגונה בכוח, בהטרדה מינית ובשיבוש מהלכי משפט, נגזרו שבע שנות מאסר, אך עונשו קוצר בשליש לפני כחמישה חודשים. כחלק מההגבלות עליו, הוא אינו רשאי לצאת מהארץ עד סוף שנת 2018, ונאסר עליו להתרועע עם עבריינים או לעבוד ביחסי מרות עם נשים, מלבד אלה שייקחו עמו חלק בתכנית השיקום שהוא עובר.

עיקרי התכנית של קצב כוללים לימודים בבית מדרש בקריית מלאכי על בסיס יומי, לצד תכנית טיפולית תורנית לפחות אחת לשבוע. בנוסף, הוא עובר טיפול פרטני עם עובד סוציאלי, ונאסר עליו להתראיין לכלי התקשורת. עם שחרורו הודגש בפניו כי הפרה של אחד התנאים תוביל לביטול שחרורו, והוא מוגדר "אסיר ברישיון".

הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב משתחרר מכלא מעשיהו, 21 בדצמבר 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
תנאי השחרור יוותרו בעינם. קצב לאחר שחרורו/תצפית TPS, איתן אלחדז

ועדת השחרורים אישרה בדצמבר האחרון לקצב לסיים את ריצוני עונשו בכלא מעשיו, לאחר שהביע אמפתיה כלפי הנשים שבהן פגע אף שלא חזר בו מכפיתרו במעשים שבהם הורשע. הפרקליטות בחרה שלא לערער על ההחלטה, וכך נסללה דרכו של הנשיא והשר לשעבר חזרה לביתו.

"אין ספק בלב חברי הוועדה שהאסיר עבר שינוי, וזאת נוכח דבריו שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי, בשונה מהדברים שאותם אמר בשני הדיונים הקודמים", נכתב בהחלטה.

הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב משתחרר מכלא מעשיהו, 21 בדצמבר 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
קצב ורעייתו גילה ביום שחרורו מהכלא/תצפית TPS, איתן אלחדז

בשב"ס הבהירו טרם שחרורו של קצב כי התנהלותו הייתה טובה והוא היה אסיר ממושמע שעמד בכל המטלות של שגרת היום יום בכלא, אף שלא עבר הליך טיפולי משמעותי. חוות הדעת שהעביר מפקד כלא מעשיהו לחברי הוועדה בנוגע לקצב קבעה כי התנהגותו הייתה חיובית למרות ההכחשה שביצע את העבירות שבהן הורשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully