וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מנקמת דם": אנשי המועצה המקומית שלא מגיעים לעבודה כעשור

4.5.2017 / 17:10

שישה בכירים במועצת חורה שבנגב נמנעים מהגעה למקום עבודתם בעקבות סכסוך דמים בין בני משפחתם לקרוביו של ראש המועצה, שכבר גבה את חייהם של עשרה בני אדם. "רוצים להגיע, אבל המשטרה לא מאבטחת את המקום". המשטרה: "לא הוגשה תלונה"

בניין מועצת חורה 27 באפריל 2017. ויקיפדיה, אתר רשמי
עובדים מרחוק. בניין מועצת חורה/אתר רשמי, ויקיפדיה

זה כמעט עשור ששישה בכירים במועצה המקומית חורה לא דורכים בבניין המועצה. את העבודה שלהם הם מעדיפים לעשות מהספרייה, מבתיהם, או מכל מקום שבו לא יחששו לחייהם. מזכיר המועצה, הקניין, קצין הביטחון, רכז ההסעות, מנהל מחלקת הגבייה ומנהל מחלקת האחזקה, כולם מתרחקים מהמבנה מחשש ל"נקמת דם".

בשנת 2008 החל הסכסוך בין משפחת אל-נבארי לפלג ממשפחת אבו אל-קיעאן. ימים אחדים לפני הבחירות לראשות המועצה, נרצח צעיר ממשפחת אל-נבארי, ומאז גבתה מלחמת החמולות תשעה קורבנות נוספים. בשנת 2015 היה הרצח האחרון בסכסוך המתמשך.

"ראש המועצה הוא ממשפחת אל-נבארי, כמו גם עוד כמה עובדים במועצה", הסביר גורם המעורה בסוגיה. "מנגד, הבכירים המדוברים, בהם מזכיר המועצה, הם מהפלג של משפחת אבו אל-קיעאן, שעמו הסכסוך. זה אבסורד שככה מנהלים מועצה".

תכנית חדשה של משרד החינוך בחורה שבנגב מנסה למנוע הצטרפות לדאעש. שי מכלוף
"אנחנו רוצים להגיע לעבודה, אבל המשטרה לא מאבטחת את המקום". הכניסה לחורה/שי מכלוף

לדבריו, "אנחנו רוצים להגיע לעבודה, אבל המשטרה לא מאבטחת את המקום. כמעט עשור שאנחנו לא מגיעים, אנחנו חוששים מנקמת דם, אין מאבטחים שיוכלו למנוע את זה ואין אבטחה ראויה. פנינו למשטרה מספר פעמים כדי שנוכל לחזור לעבודה אבל שום דבר לא נעשה בנידון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

המשטרה: "מקיימים הערכת מצב מיוחדת לבחינת רמת איום"

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לאמור, מבדיקה בנוגע למעורבים המופיעים בפנייתכם עולה כי לא הוגשה במשטרה כל תלונה בעניין בשנים האחרונות. ככל שתתקבל תלונה שעניינה איומים או שעולה ממנה היתכנות לפגיעה באזרחים או עובדי ציבור תיפתח חקירה ויינקטו כל הצעדים הדרושים למיצוי החקירה מחד ולהבטיח את שלומם מחד גיסא.

"בכל הנוגע למאוימים ללא קשר למקרה זה או אחר, משטרת ישראל מקיימת הערכת מצב מיוחדת לבחינת רמת איום וקביעת סל אבטחה הנדרש לנבחרי ועובדי ציבור מאוימים, ומנחה מקצועית את הגורם המאוים ליישום צעדים לביטחונו בהתאם לסל האבטחה שנקבע, לרבות עמידה בתנאים לשמירה על ביטחונו ותדרוך בדבר התנהגות נכונה. נדגיש כי אבטחת רשויות במדינת ישראל הינה באחריות גורמי האבטחה במשרד הפנים בתיאום עם משטרת ישראל".

ממשרד הפנים נמסר: "קביעת אישויות מאוימות ורמת האיום נקבעים על ידי המשטרה ולא על ידי משרד הפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully