וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב צולמה פי 4 מהרמטכ"ל בטקס בהר הרצל; המפיק: "לא קיבלנו הוראות"

3.5.2017 / 17:11

המצלמה בטקס הממלכתי בערב יום העצמאות התמקדה בשרת התרבות 13 פעמים, בשרה נתניהו תשע פעמים - ואילו באיזנקוט ואלשיך שלוש פעמים בלבד. מפיק הטקס דחה את הטענות על התמקדות מכוונת בשתיים: "היה טקס מעולה". הבמאי סירב להתייחס

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

צוות הפקת טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות הדף היום (רביעי) את הטענות על התמקדות מכוונת של המצלמות בטקס בשרת התרבות מירי רגב וברעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. בטקס שנערך ביום שני, ערב יום העצמאות, התמקדה המצלמה 13 פעמים בשרה רגב ותשע פעמים בנתניהו. לעומתן, צולמו הרמטכ"ל גדי איזנקוט והמפכ"ל רוני אלשיך שלוש פעמים כל אחד.

"אני אומר בצורה מפורשת: לא הייתה הוראה מכוונת להתמקד במי מבאי הטקס", אמר מפיק הטקס יגאל בן דוד בתגובה לפניית וואלה! NEWS, "היה טקס מעולה ומרשים, לא שמעתי טענות מאף אחד". במאי הטקס, רן צחור, סרב להתייחס לטענות. הטקס הועבר בשידור חי בכלי התקשורת דרך מצלמות ההפקה.

שרה נתניהו בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הרבו להיקלט בעדשת המצלמה. נתניהו ורגב בטקס בהר הרצל/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא נכח בעצמו באירוע מתוקף כללי הטקס, שבו הנואם הראשי הוא יושב ראש הכנסת, אך לצד דבריו של יולי אדלשטיין הוא דבק במנהגו מהשנים האחרונות לשלוח ברכה מצולמת ששודרה על המסך.

אדלשטיין אמר בטקס: "לא כל דבר בחיים שלנו הוא ימין או שמאל. לא כל ימין הוא ימין פשיסטי, ולא כל שמאל הוא שמאל בוגדני. אם נמשיך בדרך פסולה זו נוביל לפלגנות ונביא על עצמנו חורבן".

ריטה  בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הזמרת ריטה בטקס הדלקת המשואות/נועם מושקוביץ

במהלך הטקס, 14 אנשים מתחומים שונים השיאו משואות, בהם כדורגלן העבר אורי מלמיליאן, הזמר והשחקן יהורם גאון, הסופר אלי עמיר ומייסד חברת "מובילאיי" אמנון שעשוע. השנה נערך טקס הדלקת המשואות בסימן "יובל שנים לשחרורה ולאיחודה של ירושלים בירתה הנצחית של ישראל והעם היהודי".

שרביט ניהול הטקס עבר השנה לידיו של סגן-אלוף (במיל') שמעון דרעי, שנכנס לנעליו של אלוף-משנה (במיל') דוד רוקני, המפקד המיתולוגי של הטקס. דרעי סיפר כי רוקני סייע לו בהכנת הטקס של השנה. "בשבילי הוא מודל לחיקוי. עשינו בעבר המון טקסים ביחד. נפגשתי איתו כמה פעמים, ישבנו בבית שלו. הראיתי לו את הצורות שהכנתי לכבוד הנושא: 50 שנים לירושלים, הוא העיר ותיקנתי כל מה שאמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully