וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ ידרוש מאבו מאזן להפסיק לממן משפחות מחבלים

3.5.2017 / 12:18

גורמים בבית הלבן אמרו כי הנשיא צפוי לדרוש מיו"ר הרשות במהלך פגישתם הראשונה לנקוט צעדים שיאפשרו לחדש את המו"מ, בהם הפסקת השימוש ברטוריקה אנטי-ישראלית. טראמפ יבהיר כי ההתנחלויות לא מסייעות לשלום

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ידרוש היום (רביעי) מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתם בוושינגטון לנקוט שורה של צעדים שיכולו לסייע בחידוש תהליך השלום – כך מסרו גורמים רשמיים בבית הלבן. לדבריהם, הצעדים כוללים הפסקת תשלום למשפחות מחבלים הכלואים בבתי כלא בישראל והפסקת השימוש ברטוריקה אנטי-ישראלית.

מנגד, הגורמים הוסיפו כי טראמפ ידגיש בפגישה הראשונה שלו עם אבו מאזו כי הוא סבור שהבנייה של ישראל בשטחים שאמורים להיות חלק מהמדינה הפלסטינית לא מסייעת בתהליך השלום. לפי הגורמים, שמסרו את הדברים בעילום שם מאחר שהם לא מורשים לדבר על הנושא בפומבי, טראמפ ינצל את הפגישה עם אבו מאזן כדי להבהיר לו שוושינגטון מחויבת לשפר את המצב הכלכלי של הרשות.

טראמפ נועד מאז שנכנס לבית הלבן בינואר עם מרבית מנהיגי האזור, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, עבדאללה מלך ירדן וסגן יורש העצר של ערב הסעודית הנסיך מוחמד.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר בממשל לפני פגישת טראמפ ואבו מאזן: "לנשיא אין הרבה סבלנות"
אבו מאזן יפגוש את טראמפ עם גיבוי ערבי - אך עם ציפיות נמוכות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יציג לו רשימת דרישות. טראמפ ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה אמר הרברט מקמאסטר, היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, כי לנשיא ארצות הברית "אין הרבה סבלנות" ביחס לסכסוך בין ישראל לפלסטינים - אך תיאר את המדיניות הלא שגרתית של הנשיא ככזאת שתאפשר להביא ליציבות באזור. "אני מאמין שנראה בדיעבד את ההזדמנויות שהנשיא יצר", אמר באירוע לרגל יום העצמאות בשגרירות ישראל בוושינגטון.

לדבריו, "הנשיא הזה מאתגר את המדיניות של העבר. מאחר שתמיד הלכנו בדרך הזו, זה לא טיעון שמשכנע את טראמפ. וזה טוב כי אנחנו לא יכולים יותר להשקיע במדיניות שלא מקדמת את האינטרסים של ארצות הברית ובעלות בריתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully