וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשל לפני פגישת טראמפ ואבו מאזן: "לנשיא אין הרבה סבלנות"

3.5.2017 / 9:35

באירוע לרגל יום העצמאות בשגרירות ישראל בוושינגטון, אמר היועץ לביטחון לאומי כי נשיא ארה"ב מביא עמו גישה חדשה שעשויה להוביל להזדמנויות באזור. "לא יכולים יותר להשקיע במדיניות שלא מקדמת את האינטרסים של ארה"ב ובעלות בריתה"

עריכה: יוסי אלטר

(נתניהו בכנס איפא"ק: ישראל מחויבת לעבוד עם טראמפ למען השלום)

היועץ לביטחון לאומי של דונלד טראמפ אמר הלילה באירוע לציון יום העצמאות בשגרירות ישראל בוושינגטון כי לנשיא ארצות הברית "אין הרבה סבלנות" ביחס לסכסוך בין ישראל לפלסטינים - אך תיאר את המדיניות הלא שגרתית של הנשיא ככזאת שתאפשר להביא ליציבות באזור. היום (רביעי) ייפגש טראמפ בבית הלבן לראשונה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וידון עמו בחידוש תהליך השלום.

"אני מאמין שנראה בדיעבד את ההזדמנויות שהנשיא יצר", אמר גנרל הרברט מקמאסטר. "הנשיא הזה מאתגר את המדיניות של העבר. מאחר שתמיד הלכנו בדרך הזו, זה לא טיעון שמשכנע את טראמפ. וזה טוב כי אנחנו לא יכולים יותר להשקיע במדיניות שלא מקדמת את האינטרסים של ארצות הברית ובעלות בריתה".

הרברט ריימונד מקמאסטר לוטננט ג'נרל בצבא האמריקני ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ להיות היועץ לביטחון לאומי. רויטרס
מאמין בשינוי. מקמאסטר לצדו של טראמפ, פברואר/רויטרס

לדבריו, "טראמפ רוצה לראות תוצאות. הוא יצר הזדמנויות למזרח התיכון כמכלול. בשנים האחרונות יש שינויים באזור בין ישראל וכמה משותפותינו באזור. ישראל הייתה בחזית של המאבק מזה עשורים. מאוימת על ידי חמאס, חיזבאללה ודאעש. אבל משהו השתנה עם העליה של דאעש. זו ההכרה שהקבוצות הללו הן אויבים של כל העמים הנאורים. חלק נכבד מהקורבנות שלהם הם מוסלמים.

היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי "נוצרו הזדמנויות חדשות עם הנשיא החדש שלנו. כדי לנצל את ההזדמנויות האלה יידרשו שותפויות חדשות. לא רק הבסת דאעש ואל-קאעדה, אלא גם הצורך להתעמת עם פעולותיה של איראן באזור. נדרשות שותפויות חדשות שכוללות את ישראל. כיום לישראל ולשכנותיה הערביות יש יותר במשותף מאשר אינטרסים שונים. זה רגע של הזדמנות. השאלה אם נצליח לנצל את ההזדמנויות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully