וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפללו לשלומו": הרב הצבאי לשעבר אביחי רונצקי עובר ניתוח להצלת חייו

3.5.2017 / 10:30

הרבצ"ר לשעבר, שבחודשים האחרונים התגלה גידול סרטני בגופו, עובר ניתוח מורכב שצפוי להימשך כשמונה שעות. בנו: "אלפי אנשים מחזקים את המשפחה". בריאיונות שקיים לאחרונה אמר רונצקי כי הוא נחוש לנצח את המחלה

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

(בווידאו: ריאיון עם הרב רונצקי באולפן וואלה! NWES, יולי 2016)

הרב הראשי הצבאי לשעבר אביחי רונצקי נכנס הבוקר (רביעי) לניתוח מורכב ומסובך במטרה להציל את חייו, לאחר שגידול סרטני התגלה בגופו בחודשים האחרונים. הרבצ"ר לשעבר חזר ואמר בריאיונות שקיים באחרונה כי הוא נחוש לנצח את המחלה ולהמשיך בפעילותו.

משפחתו ביקשה לפני הניתוח, שצפוי להימשך כשמונה שעות, להתפלל לשלומו ולרפואתו של רונצקי. "המשפחה מקבלת חיזוקים ותפילות לרפואתו של אבא מאלפי אנשים מכל רחבי הארץ. זה מחזק את המשפחה ואנחנו מודים לעם ישראל", אמר משה רונצקי, בנו של הרבצ"ר לשעבר.

גם פורום רבנים צבאיים במילואים פנה בפנייה נרגשת לציבור. "הרבצ"ר לשעבר וראש ישיבת איתמר, הרב אביחי רונצקי, חולה מאוד ומצבו קשה. הרב עתיד לעבור ניתוח מורכב ומסוכן. לקראת הניתוח, אנו, פורום רבנים צבאיים במיל', קוראים לרבני ישראל, ראשי ישיבות ורבני קהילות, לחיילים ולכל בית ישראל, להתפלל לרפואתו ולהזכיר את שמו לרפואה שלמה", כתבו במכתב שפורסם אתמול.

במכתבם הם הדגישו את פעילותו הציבורית הענפה, כהגדרתם. "את זכויותיו הרבות של הרב אביחי רונצקי לא ניתן להעריך. אדם שכל כולו מידות טובות, תלמיד חכם, מלא אהבת אדם ומסירות נפש אין סופית עבור חיילי צה"ל, פצועי צה"ל ומשפחות שכולות, מפקד ולוחם מיוחד במינו. מתוך יום העצמאות בו אנו מציינים את יום ראשית צמיחת גאולתנו, זה הזמן להזכיר בתפילה ובפרקי תהילים מיוחדים את שמו של מי שחייו מסמלים חיבור מיוחד במינו של תורה ועבודה, רוח קרב עם מידות טובות. הרב רונצקי בנה בידיו נדבך נכבד ברבנות הצבאית, ונתן ככל שיכל למען עם ישראל ולמען חיזוקו של צה"ל, זה הזמן שלנו להשיב לו. אנא העתירו בתפילה לרפואה שלמה לרב אביחי ניסן בן חיה".

לקריאה נוספת:
הרב הצבאי הראשי לשעבר: "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי"
הרב רונצקי על מכתב ההבהרה של לוינשטיין: "הוא לא חושב שטעה"
הרב הצבאי הראשי החדש עורר סערה בעבר על אונס בזמן מלחמה

הרב הצבאי אביחי רונצקי. מערכת וואלה!
"התפללו לשלומו". הרב הצבאי הראשי לשעבר אביחי רונצקי/מערכת וואלה!

רונצקי כיהן כרב הצבאי הראשי בשנים 2010-2006. בין היתר הקים את ענף תודעה יהודית, שפעל ביתר שאת להנחלת ערכי חינוך יהודיים בקרב יחידות השדה, דבר אשר הגביר את המתיחות בין הרבנות הצבאית לחיל החינוך הראשי, שהיה אמון על התחום עד אז.

רונצקי הרבה להופיע בפני לוחמים טרם יציאתם לפעילות מבצעית. במהלך תקופת מבצע "עופרת יצוקה" נמתחה ביקורת על דברים שנשא בפני לוחמים, שחלקם טענו לכאורה כי קיבלו את הרושם שמדובר ב"מלחמת דת". עם סיום כהונתו הוחלף על ידי הרב רפי פרץ ומאז עוסק בפעילות חינוכית, וכן שובץ במקום לא ריאלי ברשימת הבית היהודי.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully