וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הצבאי הראשי לשעבר: "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי"

10.3.2017 / 0:39

הרב אביחי רונצקי אמר כי הוא תומך בדברי הרב לוינשטיין וכי שירות מעורב של נשים וגברים "יפגע ביכולת הקרבית". עם זאת, הוא מתח ביקורת על סגנון דברי ראש המכינה בעלי: "מביש, נמוך ופוגעני"

עריכה: שניר דבוש וטל רזניק

הרב הצבאי הראשי לשעבר אביחי רונצקי אמר אתמול (חמישי) כי הוא מתנגד לסגנון דיבורו של הרב יגאל לוינשטיין, אך מסכים עם דבריו. "הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי", אמר רונצקי, העומד כיום בראש ישיבה במועצה הערבה התיכונה. "שירות משותף של בנים ובנות באותו גדוד יפגע ביכולת הקרבית של הגדוד. יותר מזה, רבים בציבור הדתי-לאומי יגידו לך שזה לא מתאים".

רונצקי מתח ביקורת על סגנון דבריו של לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי. "הסגנון היה מביש, נמוך ופוגעני, לא מדברים כך. דברי חכמים בנחת נשמעים, אם אתה רוצה לשכנע ציבור של בנות דתיות, גש לאולפנות ונהל איתן דיון, תן לבנות לשאול שאלות. צריך לזכור שמדובר בבנות משכילות".

עוד בנושא:
המשפחות ששכלו את בנותיהן הלוחמות בצה"ל: "לוינשטיין מביש וקיצוני"
צה"ל מגיב לדברי הרב לוינשטיין: "אמירות לא ראויות, הצבא שייך לכולם"
לוינשטיין לא חוזר בו: "הפמיניזם לא עולה בקנה אחד עם היהדות"

הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי. דובר צה"ל
"הייתי מתנגד אם בנותיי היו רוצות לשרת בקרבי". רונצקי/דובר צה"ל

בנאום שנשא השבוע במכינה טען לוינשטיין כי צה"ל משנה את צביונו והתבטא נגד שילובן של נשים במערך הלוחם. "עשר שנים אני פותח 'במחנה', רק תמונות של בנות וכולן צבעי הסוואה, רוקיסטיות. מישהו אמר לי אל תדאג, הן מתאמנות לקראת החתונה, להתאפר, לא יודע מי יתחתן איתה", אמר.

"אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה בדוסיות. ודאי שהיא חמה, היא לא שירתה בקרקל. אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף. "מגייסים לנו אותן לצבא, הן נכנסות יהודיות – הן לא יהודיות בקצה. לא במובן הגנטי. כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות – בית, קריירה. ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

אמש בחדשות 2 הבהיר לוינשטיין כי אינו מתחרט על דבריו ואינו חוזר בו "במילה אחת מהשקפת העולם שלי". הוא התנצל על הסגנון של דבריו, "שנבע מרגשות סוערים. ודאי הסגנון איננו ראוי". עוד טען כי הוא "לא אדם שעסוק בלהכתיב לאחרים".

(עדכון ראשון: 22:07)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הקלטה של שיעור של הרב לוינשטיין. מערכת וואלה! NEWS
"לא יודע מי יתחתן איתה". לוינשטיין/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully