וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן חזרה לתמוך כלכלית וצבאית בחמאס ברצועת עזה

גורמים פלסטיניים טענו כי טהראן שבה לספק תמיכה לזרוע הצבאית של הארגון, בתום כמה שנים של נתק. לדבריהם, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר אחראי לשיפור הדרמטי ביחסים, שאירע במקביל למשבר בין איראן לרשות הפלסטינית

עריכה: אביב אירגז.

בחודשים האחרונים חל שיפור ניכר ביחסים בין הממשל האיראני לארגון חמאס ברצועת עזה, וטהראן שבה לספק תמיכה צבאית וכספית בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם – כך דווח היום (שני) בעיתון "אל-חיאת" בשפה הערבית, היוצא לאור בלונדון, מפי גורמים פלסטיניים. על פי הגורמים, מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, אחראי לשיפור הדרמטי ביחסים.

הגורמים המצוטטים בדיווח הסבירו כי במקביל להתקרבות בין עזה לאיראן, הורעו יחסי הממשל האיראני עם הרשות הפלסטינית ברמאללה. זאת, בין היתר בעקבות איומיו של יו"ר הרשות אבו מאזן לצמצם את העברות הכספים לממשל בעזה. במקביל, בכירים ברשות הפלסטינית האשימו באחרונה את איראן ב"התערבות בענייניו הפנימיים" של השלטון הפלסטיני, בשל התמיכה בחמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
אמנת חמאס החדשה פורסמה; נתניהו: "מצג שווא, אין שינוי אמיתי"
בדרך לחשכה הגדולה: ברשות רוצים אינתיפאדה עזתית נגד חמאס
כביש להעברת נשק לסוריה ונמל שמאיים על ישראל: איראן מרחיבה פעילותה במזה"ת

איסמעיל הניה ויחיא סינוואר באירוע הצגת אמנת חמאס החדשה, עזה, 1 במאי 2017. רויטרס
הניה וסינוואר באירוע לציון האמנה החדשה, אתמול בעיר עזה/רויטרס

בחודש מרץ האחרון העריכו גורמים במערכת הביטחון כי התמיכה הכלכלית והצבאית מצד איראן היא קריטית לפעילות הזרוע הצבאית של חמאס, שמשוועת לדבריהם לכסף ולאמצעי לחימה. זאת, בעוד שראשי הזרוע המדינית של חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה מעדיפים להתקרב אל הציר הסוני, הכולל את מצרים, ערב הסעודית, קטאר וטורקיה.

בשנה שעברה טען סגן ראש הלשכה המדינית דאז, מוסא אבו מרזוק, כי איראן הפסיקה לתמוך בארגון הפלסטיני כבר בשנת 2009. על פי שיחה שהודלפה לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, אבו מרזוק תקף את איראן בחריפות וטען כי הצהרותיה בדבר "תמיכה בהתנגדות הפלסטינית" הן שקריות. היחסים בין חמאס לאיראן נותקו כמעט לחלוטין בשלוש השנים האחרונות, ובעבר הודה אבו מרזוק כי הסיוע האיראני לארגון ברצועת עזה פסק.

הדיווח האחרון מגיע על רקע פרסום מסמך האמנה החדש של תנועת חמאס, שהוצג באופן רשמי אתמול באירוע בדוחא, בירת קטאר. המסמך המרוכך, שכולל התנתקות מתנועת "האחים המוסלמים" והסכמה עקרונית למדינה פלסטינית בגבולות 1967, נחשב לניסיון מצד השלכה המדינית של חמאס להתקרב למדינות המערב ולמדינות הציר הסוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully