וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה ימים לכהונת טראמפ: אלפים הפגינו נגד מדיניות האקלים שלו

29.4.2017 / 22:56

המפגינים, שאחזו שלטים שעליהם נכתב "כדור הארץ עדיף על רווחים", צעדו בוושינגטון לעבר הבית הלבן. הפגנות נערכו במדינות נוספות בארצות הברית ומחוצה לה. הנשיא עצמו יחגוג את מאת הימים שלו בתפקיד בעצרת בפנסילבניה

צילום: רויטרס

רבבות בני אדם יצאו היום (שבת) לרחובות בכמה ערים בארצות הברית וכן מחוצה לה במחאה על מדיניותו של ממשל דונלד טראמפ בסוגיית שינויי האקלים. אחר הצהריים צעדו אלפים ממדשאת גבעת הקפיטול בוושינגטון לעבר הבית הלבן, המציין היום מאה ימים לכניסתו של טראמפ אליו. אלא שהנשיא עצמו חוגג את המאורע בעצרת תומכים בפנסילבניה, במקביל לארוחת הכתבים המסורתית של הבית הלבן, שממנה הודיע שייעדר.

ההפגנה למען האקלים שנערכת היום מתקיימת לאחר שבשבוע שעבר התקיימה צעדה למען המדע. בסוף השבוע שעבר משכה "צעדת העם למען האקלים" כ-15 אלף בני אדם. המפגינים, שאחזו שלטים שעליהם נכתבו סיסמאות כמו "דמיינו עולם חף משינויי אקלים", "כדור הארץ עדיף על רווחים", זעמו על כוונת טראמפ לחזור בו מתקנות סביבה שהטיל קודמו בתפקיד, ברק אובמה.

לקריאה נוספת:
הלם הקרב שיציל את העולם מאסון: מבחן מאה הימים של טראמפ
מכה לטראמפ: ביהמ"ש הקפיא את הסנקציות על ערים הקולטות מהגרים
מדענים נגד טראמפ: אלפים השתתפו בצעדות למען המדע בארה"ב

מיצג של דונלד טראמפ בהפגנה נגד מדיניות ממשלו בסוגיית האקלים, וושינגטון, 29 באפריל, 2017. רויטרס
מיצג טראמפ בהפגנה בוושינגטון/רויטרס
מפגינים בוושינגטון נגד מדיניות טראמפ בנושא שינויי האקלים, 29 באפריל 2017. עמרי נחמיאס
"שמרו על מאר אי-לאגו מעל פני המים". ג'ייק/עמרי נחמיאס

ג'ייק, סטודנט המתגורר בוושינגטון, החזיק בידו שלט שעליו נכתב "שמרו על מאר א-לאגו מעל פני המים". "מאר א-לאגו", האחוזה של טראמפ בפלורידה, שאותה הוא מכנה "הבית הלבן של החורף", נמצאת על קו הים ומוקפת מים משני צדיה. "אני לא חושב שיש קשר בין כמות האנשים פה לבין העובדה שזה היום המאה", אמר לוואלה! NEWS. "אנשים כאן בעיקר כי הם מודאגים מהגישה של ממשל טראמפ לסוגיות האקלים בפרט ומהגישה שלהם למדע ולעובדות בכלל. אותי מטרידה מאוד ההחלטה לקצץ מתקציב מחלקות הסביבה והאקלים ולכן אני צועד כאן היום".

רוג'ר מווירג'יניה הדגיש גם הוא כי אין קשר בין יום המאה לבין ההפגנה. "זה לא משנה אם זה היום המאה, היום השלוש מאות או היום החמש מאות", אמר. "אנחנו פה בגלל המדיניות של הממשל. הם חוששים שאם יתחשבו בסביבה אנשים יאבדו את מקומות העבודה שלהם וזה יזיק להם פוליטית, אבל זו ראייה לטווח מאוד קצר. צריך לחשוב לטווח הארוך ולעבור לאנרגיות מתחדשות. המעבר לדלקים נקיים יותר, לתעשייה נקייה, תיצור גם היא מקומות עבודה".

מפגינים בוושינגטון נגד מדיניות טראמפ בנושא שינויי האקלים, 29 באפריל 2017. עמרי נחמיאס
"צריך לחשוב לטווח הארוך". רוג'ר/עמרי נחמיאס

ממשלו של טראמפ שוקל לפרוש מהסכם פריז, שעליו חתומות יותר מ-190 מדינות, בהן ארצות הברית, והיה אמור להיות גולת הכותרת של המאבק בהתחממות הגלובלית. טראמפ אף הציע קיצוצים נרחבים בסוכנות להגנת הסביבה (EPA). במהלך הקמפיין קרא טראמפ לשינויי האקלים "תרמית", ובחודש שעבר קיים את הבטחתו לתעשיית הפחם כשביטל חוקים בנושא.

ג'ף, תושב מדינת וירג'יניה המערבית, הגיע לצעדה מלווה בבתו סיירה, כשהוא אוחז שלט "עברו מאה ימים וטראמפ עדיין גרוע". "באתי להפגין פה כדי שלבתי יהיו מים נקיים לשתייה. אני מפגין גם בגלל שזה היום המאה וגם בגלל סוגיות הסביבה". וירג'יניה המערבית משופעת במכרות פחם, שמהווים מוקד הכנסה משמעותי לתושביה. כשנשאל מה המסר שלו לאותם פועלים שעלולים לאבד את פרנסתם, אמר: "יש לעבור לאנרגיות מתחדשות שייצרו מקומות עבודה".

פעילי איכות הסביבה סבורים כי הציבור בארצות הברית נוטה לצדם בנושא האקלים. לפי סקר של מכון "גאלופ" שנערך החודש, 59% מהאמריקנים מסכימים כי הגנת הסביבה צריכה להיות בעדיפות עליונה ולא תעשיית האנרגיה האמריקנית. הפגנות דומות בנושא נערכו גם באזורים נוספים בארצות הברית, כמו קליפורניה, ניו יורק, אריזונה, אלסקה, וכן מחוץ למדינה, כמו בפורטוגל, אוסטריה וזמביה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 29 באפריל 2017. רויטרס
טראמפ יציין את המאורע בפנסילבניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully