וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטראמפ: ביהמ"ש הקפיא את הסנקציות על ערים הקולטות מהגרים

26.4.2017 / 6:10

בפעם השלישית, בלם שופט פדרלי את הצו הנשיאותי השולל מימון מערים מרכזיות המאפשרות הגירה בלתי חוקית. על פי בית המשפט, ניתן להוכיח שמדובר בצו לא חוקתי. ראש הסגל של טראמפ: "בית המשפט השתגע"

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

שופט פדרלי בסן פרנסיסקו הורה הלילה (רביעי) להקפיא באופן זמני את הסנקציות שהטיל הממשל האמריקני על ערים הקולטות מהגרים. זאת, בטענה שהצו הנשיאותי עליו חתם דונלד טראמפ מכיל קטגוריות רחבות מדי באשר למימון הערים וכי ניתן להוכיח שמדובר בצו לא חוקתי. טראמפ הודיע על הגברת האכיפה על הגירה בלתי חוקית מיד עם כניסתו לתפקיד, בדגש על ערים שבהן קיימת מדיניות של הימנעות מגירוש או מעצר מהגרים. בתגובה למהלך, מהבית הלבן נמסר כי "בית המשפט השתגע. השופט משכתב באופן חד צדדי את מדיניות ההגירה של ארצנו".

לפי נתוני ה"וושינגטון פוסט", בארצות הברית ישנן כ-69 "ערי מקלט", שסירבו לבקשות מעצר פדרליות. בין המקומות הבולטים במדיניות זו סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, דרום פלורידה, לאס וגאס, שיקגו, וושינגטון וניור יורק. מוקדים קטנים יותר קיימים גם בדנבר, קולורדו וסיאטל.

עוד בוואלה! NEWS:
ארגוני השמאל משיבים אש: "נתניהו הציב אולטימטום – ואכל את הכובע"
שגרירת ארה"ב באו"ם: "היחס לישראל כבר מתחיל להשתנות"

טראמפ בנאום במוזיאון השואה, וושינגטון  25 באפריל 2017. רויטרס
התחייב לשלול מימון מערים שיקלטו מהגרים. טראמפ/רויטרס

במהלך קמפיין הבחירות שלו התחייב טראמפ להיאבק בתופעה זו, והודיע כי בכוונתו לקדם סנקציות כלכליות על אותן ערים, כך שייגזלו מהן חלק מהתקציביים הפדרליים המועברים מהממשל. החלטת השופט אמנם מונעת את המשך קידום הסנקציות, אולם לא תמנע מהמשל להגדיר ולהוקיע את אותן "ערי המקלט".

מדובר בפעם השלישית מאז תחילת כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ בה בית המשפט בולם את הנחייתו. בתחילת השנה, שני שופטים פדרליים חסמו את הצו השנוי במחלוקת שאסר על כניסה של אזרחים משבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית. בבית הלבן ערערו על החלטות אלה, אולם ללא הצלחה. לאחר שהגה תיקון "מרוכך" לצו במרץ האחרון, קבע בית משפט בהוואי כי הוא נועד להפלות מוסלמים לרעה והוציא צו מניעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully