וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה הושבת בטורקיה; פעילים נגד צנזורה: הממשלה אחראית

האנציקלופדיה המקוונת חסומה לגלישה בטורקיה, וקבוצת המעקב "טורקיה חוסמת" טוענת: "השלטונות באנקרה אחראים, דפוס הפעולה זהה למקרים דומים בעבר". קרן ויקימדיה, מפעילת ויקיפדיה: הנושא נמצא בבדיקה

צילום: רויטרס

(בווידאו: טורקיה לאחר נצחון ארדואן במשאל העם)

הרשויות בטורקיה חסמו הבוקר (שבת) באופן גורף את הגישה לוויקיפדיה, האנציקלופדיה המקוונת – כך טוענים חברי קבוצת המעקב "טורקיה חוסמת", המנטרים את פעולות הממשל באנקרה נגד חופש הביטוי באינטרנט. גולשים בטורקיה שניסו להיכנס לאתר נתקלו בהודעת שגיאה.

"חוסר הזמינות עקבי עם מסננים שנעשה בהם שימוש לצנזור התוכן בטורקיה", מסרה הקבוצה, שזיהתה את החסימה על האתר בכל השפות החל מהשעה 8:00. מקרן ויקימדיה, המפעילה את אתר ויקיפדיה, נמסר כי סיבת החסימה אינה ידועה, וכי הנושא נמצא בבדיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תומכי ארדואן באיסטנבול לאחר ההודעה על ניצחון מחנה ה"כן" במשאל העם להרחבת סמכויות הנשיא בטורקיה. 16 באפריל 2017. AP
השלטונות באנקרה מכחישים. הפגנות תמיכה בארדואן/AP

בעבר הכחישו השלטונות הטורקיים חסימה של אתרי אינטרנט, והטילו את האחריות להשבתות סביב אירועים גדולים על גורמים טכניים. עם זאת, ארגוני זכויות אדם אמרו כי מתבצעת החשכה מכוונת של רשתות חברתיות, המכוונת למניעת התפשטות של תעמולה צבאית.

טורקיה דורגה לאחרונה במקום ה-155 בדירוג חופש העיתונות של ארגון "עיתונאים ללא גבולות", ושיעור העיתונאים הכלואים בה הוא הגבוה בעולם. "חופש העיתונות הידרדר במקומות שבהן שליט עריץ הגדיל את כוחותיו", נטען בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully