וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים מרהט אירחו ניצולת שואה: "לימדה על הסכנה שבגזענות"

25.4.2017 / 17:25

יוזמה מיוחדת ברהט הפגישה תלמידים בדואים ותלמידים יהודים עם לריסה לטביק, ניצולה בת 79, שגוללה בפניהם את סיפורה. לדברי יוזם המפגש, "רצוים להעביר מסר לבני הנוער – עלינו לדחות כל שנאה"

ארוע זכרון בסלון ברהט. סלים אלקרינאוי, מערכת וואלה! NEWS
מתוך אירוע "זיכרון בסלון" ברהט/מערכת וואלה! NEWS, סלים אלקרינאוי

במסגרת יוזמת "זיכרון בסלון" של משרד החינוך אירחו אתמול (שני) תלמידים כיתת י' ברהט את לריסה לטביק, ניצולת שואה בת 79. לטביק, שנולדה בקייב, אוקראינה, ועם פרוץ המלחמה גורשה משפחתה עד שמצאה מקלט באוזבקיסטן, סיפרה לתלמידים כי השכנים המוסלמים נתנו לה ולבני משפחתה תחושת הגנה וקיבלו אותם בשמחה. במפגש השתתפו כעשרה תלמידים בדואים וכמות דומה של תלמידים יהודים מיישובי הסביבה. לטביק אמרה לתלמידים כי "אסור לתת לאף עם לעבור את מה שעברו היהודים", וכי כשהייתה ילדה הבינה כי "הגורל של כולנו משותף ויש לחתור לעתיד טוב יותר, במיוחד במדינה שלנו, וליצור אחדות בין כל האזרחים ללא הבדלי דת".

ניסן קירנאוי, תלמיד כיתה י' ברהט, סיפר לוואלה! NEWS, כי "זה היה מפגש מרגש ואנחנו שמחים שהיא באה וסיפרה לנו את הסיפור שלה. זה חשוב לי ולכל אחד מאתנו, אנחנו חיים במדינה אחת וכולנו קשורים". קירנאוי סיפר כי לא הייתה התנגדות בקרב התלמידים לקיום המפגש: "אף אחד לא התנגד למפגש הזה וכולם היו שמחים. אנחנו נעשה עוד פעילויות כאלו ועוד מפגשים. זה גם בלב שלנו ואנחנו לא רוצים שזה יחזור. אף דת לא מסכימה לאף אחד לעשות שואה".

עוד בוואלה! NEWS:
התאריך הבעייתי ויחס המדינה: יום השואה מצית את הוויכוח החרדי
השיר של אמא, התפילה של אבא: ניצולי השואה חוזרים לשירי ילדותם
הרמטכ"ל ב"מצעד החיים": "בני עמנו לא יובלו עוד חסרי מגן אל מותם"

ארוע זכרון בסלון ברהט. סלים אלקרינאוי, מערכת וואלה! NEWS
מפגש מרגש עם ניצולת שואה/מערכת וואלה! NEWS, סלים אלקרינאוי

קירנאוי סבור בעצמו כי יש ללמד יותר על השואה במערכת החינוך הבדואית. "אנחנו לומדים על השואה אבל לא בצורה כל כך טובה ומספקת, צריך לדעת מה היהודים עברו בתקופה הקשה הזו", אמר. בסתאם, תלמידה נוספת שהשתתפה במפגש סיפרה כי "הסיפור של לריסה נגע לנו בלב והלוואי שאלוהים ייתן לה חיים טובים. הדבר הזה הביל אותנו לחשוב על מה שהיטלר עשה מתוך גזענות, ומלמד אותנו על הסכנה שבגזענות".

"מטרתנו מאחורי המפגש החם הזה היא מצד אחד הכרת האחר דרך סבלו, ומצד שני להעביר מסר חינוכי לבני הנוער שעלינו לדחות כל שנאה ולפתור את הדברים דרך שיח בונה", אמר סלים אלקרינאוי, מנהל מחלקת הנוער ברהט, שיזם את המפגש. "תחילת כל שנאה היא אי האימון באחר ואי הכרת סבלו, ועלינו לקחת את זכר השואה למקום מלכד ומחבק בין כל העמים, ובפרט בין העם היהודי והעם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully