וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פתיחת המרכולים בשבת: המנהיג הרוחני בש"ס מאיים - נפרוש מהממשלה

25.4.2017 / 1:14

הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של התנועה, יצא במתקפה נגד החלטת השופטים והכריז כי "צריך להילחם בבג"ץ בעניין חילולי השבת – עד כדי פרישה מהממשלה". את שופטי בג"ץ כינה "מסכנים, יהודים שנשבו"

הרב שלום כהן. קובי הר צבי, בחדרי חרדים,
"צריך להילחם בכל מה שהבג"ץ הזה עושה". הרב כהן/קובי הר צבי, בחדרי חרדים

לראשונה מאז החלטת בג"ץ לאפשר את פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב, איום מפורש על פרישה מהממשלה: הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס ומי שנחשב למנהיגה הרוחני, יצא אמש (שני) במתקפה נגד החלטת השופטים והכריז כי "צריך להילחם בבג"ץ בעניין חילולי השבת – עד כדי פרישה מהממשלה". בכנס תורני שהתקיים אמש בתל אביב קרא הרב כהן לעשות הכול כדי להיאבק בהחלטה: "יש לנו היום את השג"ץ (בג"ץ- י.א.) שעושה לנו את כל הצרות של חילולי השבת. הם שולטים היום". על השופטים אמר: "הם מסכנים, הם יהודים שנשבו. לא יודעים כלום".

בדבריו, התייחס הרב כהן גם לפרישת שני הנציגים החרדים, בהם חבר ש"ס, מהקואליציה בעיריית תל אביב במחאה על ההחלטה. "ברוך השם הנציגים שלנו פרשו מהקואליציה. צריך להילחם בכל מה שהבג"ץ הזה עושה, ואם לא – יפרשו אפילו מהממשלה".

בימים האחרונים מאז התקבלה החלטת בג"ץ היה נתון השר אריה דרעי לביקורת מצד גורמים חרדים על כך שהתמהמה בקבלת החלטה מתוקף היותו שר הפנים, ובמקום הותיר את ההכרעה בידי בג"ץ. המנהיג הרוחני יצא להגנתו של דרעי ואמר כי "ברוך השם שקם לנו נציגנו, ייזכר לטוב, הרב אריה דרעי, שנלחם בכל אונו בכל העניינים וגם בנושא הזה. תתפללו על רבי אריה שהשם יהיה בעזרו ושימשיך לעשות עוד ועוד למען כבודו יתברך".

עוד בוואלה! NEWS:
רה"מ לשר החוץ הגרמני: בטל פגישה עם ארגוני שמאל – או שלא ניפגש
בהליך בזק: הממשלה אישרה את דחיית עליית שידורי התאגיד
ברקע המתיחות עם ברקת: בוטלה השתתפות ח"כ עזריה בטקס של עיריית י-ם

אריה דרעי והרב שלום כהן בשיעור בישיבת בין הזמנים באשדוד. 27 באפריל 2014. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
יצא להגנתו של שר הפנים. כהן ודרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

ביום רביעי השבוע יקיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דיון בעניין בקשתו של השר דרעי לקיים דיון חוזר בבג"ץ המרכולים. אחרי פסיקת בג"ץ בנושא, פנה דרעי למנדלבליט במכתב, ובו ביקש ממנו לקיים דיון בהרכב מורחב. עוד טען במכתבו, כי בערב חג הפסח קיבל בעצמו החלטה לפסול את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב, אך בג"ץ מיהר לפרסם את החלטתו מבלי לחכות להכרזתו. במקביל, ראשי הסיעות החרדיות העלו את נושא פסיקת המרכולים בישיבת ראשי הקואליציה שהתכנסה ביום ראשון, וכעת הם פועלים לקדם חוק שיאפשר לשר הפנים לפסול חוקי עזר עירוניים – כדי לבטל את גזירת בג"ץ.

בתוך כך, בעיתון היומי המרכזי של הזרם החרדי-ליטאי, "יתד נאמן", דווח אתמול כי הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, הסמכות הרוחנית העליונה של סיעת "דגל התורה" במפלגת יהדות התורה, הורה לנציגיו להחיל את הצעת החוק המתוכנת בתגובה להחלטת בג"ץ גם רטרואקטיבית, ולא רק על חוקים עתידיים. משמעות הוראתו עלולה לגרור משבר פוליטי חריף בממשלה הנוכחית. זאת, משום שאם ימלאו אחריה, יאלצו החרדים לחוקק חוק עוקף בג"ץ, מה שעלול לעורר את התנגדותו של השר משה כחלון, המתנגד באופן עקרוני לחוקים המהווים פגיעה בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully