וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: מחנות המהגרים והפליטים הפכו ל"מחנות ריכוז"

בביקור ברומא, חלק האפיפיור פרנציסקוס רשמים מביקורו במחנה פליטים ביוון. הוא סיפר על פליט שלעיניו שיספו את גרון אשתו כי סירבה להסיר את הצלב שענדה, וקרא לממשלות להוציא את המהגרים מהמחנות

האפיפיור פרנציסקוס. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס. נפגש עם פליטים/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס הפציר היום (שבת) בממשלות העולם להוציא את המהגרים והפליטים ממרכזי ההגירה, שרבים מהם הפכו ל"מחנות ריכוז", לדבריו. במהלך ביקור בבזיליקת ברתולומאוס הקדוש ברומא, שם פגש מהגרים, תיאר האפיפיור מקרה מביקורו במחנה באי היווני לסבוס בשנה שעברה.

פרנציסקוס סיפר כי פגש פליט מוסלמי מהמזרח התיכון שהסביר לו כיצד טרוריסטים הגיעו למדינה שלו. לדבריו, אסלאמיסטים שיספו את גרונה של אשתו הנוצרייה משום שסירבה להשליך את הצלב שלה לרצפה. "אני לא יודע אם הוא הצליח לעזוב את מחנה הריכוז, משום שרבים ממחנות פליטים, הם סוג של מחנה ריכוז, שכן יש בהם כמות גדולה של בני אדם", אמר האפיפיור.

פרנציסקוס שיבח מדינות שמסייעות לפליטים והודה להן על "נשיאה בנטל הנוסף, משום שנדמה כי ההסכמים הבינלאומיים חשובים יותר מזכויות אדם". הוא לא הרחיב אך נראה כי הוא התכוון להסכמים שמונעים ממהגרים לחצות גבולות.

עוד בוואלה! NEWS:
ערב הבחירות בצרפת: יותר מ-30% מהמצביעים לא החליטו במי לתמוך
"אושוויץ היא גם עיר": תפסיקו לשאול את הפולנים איפה היה סבא שלהם
מדענים נגד טראמפ: אלפים השתתפו בצעדות למען המדע בארה"ב

עקורים עיראקים נסים מהקרבות המחודשים במוסול, 7 במרץ 2017. רויטרס
עקורים במוסול/רויטרס

בחודש פברואר התחייב האיחוד האירופי לממן מחנות מהגרים בלוב כחלק ממאמץ אירופי להפחית את ההגירה מאפריקה. ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על המאמצים לעצור את המהגרים בלוב, שם, לפי דוח של האו"ם מדצמבר האחרון, הם סובלים מתנאים קשים, בהם עבודה בכפייה, אונס ועינויים.

כמו כן, בשנה שעברה האיחוד האירופי וטורקיה חתמו על הסכם שבמסגרתו נשלחו מהגרים מיוון בחזרה לטורקיה בתמורה להטבות פוליטיות וכלכליות לאנקרה. עמותות אזרחיות מתחו ביקורת גם על הסכם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully