וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חוצת מפלגות על טראמפ: נוסע יותר מדי לאחוזת הגולף שלו

22.4.2017 / 19:17

לפי הערכות עלו נסיעותיו של טראמפ מאז נכנס לתפקידו כ-25 מיליון דולרים. זאת, אחרי שבזמן כהונת אובמה התלונן על ש"הציבור משלם על הגולף שלו". סנאטורית רפובליקנית: רוצה שיבלה יותר בוושינגטון. הדמוקרטים: עליו לתת דוגמה

מועדון הגולף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. AP
טראמפ עם נשיא סין שי ג'ינפינג במועדון הגולף בפאלם ביץ'/AP

כשדונלד טראמפ היה בעיצומו של החיפוש אחר מועמד לתפקיד סגן הנשיא, עלה גם שמה של ג'וני ארנסט. הסנאטורית השמרנית, הצעירה והמבטיחה מאיווה נראתה כמו מישהי שתוכל לאזן את טראמפ ולעזור לו לפנות לקהלים נוספים. המינוי, כידוע, לא יצא בסופו של דבר לפועל, אבל הנשיא החמיא בכמה הזדמנויות לסנאטורית, ונראה כי הוא מעריך אותה. היא מצדה נחשבת לתומכת ואוהדת שלו, והצביעה עד כה כמעט בכל ההצבעות בסנאט בהתאם לעמדתו. בהתחשב בכך, היה מפתיע לשמוע את ארנסט מצטרפת השבוע לשורת המבקרים של טראמפ, על אחד מתחביביו האהובים והיקרים מאז שנכנס לבית הלבן: נסיעות סוף השבוע למועדון הגולף "טראמפ" מאר א-לאגו, בפאלם ביץ', פלורידה.

"הייתי רוצה שהוא יבלה יותר זמן בוושינגטון", אמרה ארנסט באירוע אסיפת תושבים השבוע. "בשביל זה יש את הבית הלבן. הייתי רוצה לראות יותר מביקורי מחלקת המדינה בוושינגטון, אני חושבת שזה חכם שהוא יעשה עסקים בוושינגטון". בדבריה התכוונה ארנסט לא רק לעצם הנסיעות התכופות של הנשיא למועדון הגולף הנושא את שמו - בכל סוף שבוע שני - ולעלויות היקרות הנלוות לכך בגלל אבטחה, אלא גם להחלטה של טראמפ לקבל את נשיא סין ואת ראש ממשלת יפן לביקור רשמי באחוזה, שזכתה על ידי הנשיא לשם "הבית הלבן של החורף", ולא בבית הלבן עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: הפיגוע בפריז יסייע למועמדת הימין לה פן בבחירות לנשיאות
בפעם האחרונה בתנאי שבי: לווייתן קטלן נולד בפארק SeaWorld בארה"ב
שר ההגנה האמריקני בביקור בישראל: "יש לאסד עוד נשק כימי"

מועדון הגולף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באחוזת מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. AP
דמי ההצטרפות הוכפלו בחודשים האחרונות. אחוזת טראמפ בפלורידה/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מועדון הגולף באחוזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עוד לא דיברתי איתו על הסיפור הזה, אבל יש לי הרגשה שזה לא מטריד רק אותי, אלא גם חברים נוספים מהמפלגה", אמרה הסנאטורית הרפובליקנית. 14 שבועות ציין עד כה טראמפ כנשיא ארצות הברית, ובלא פחות משבעה מהם בילה באחוזה בפלורידה. הנסיעות כל כך תכופות, עד כי נפתח אתר בשם "האם טראמפ במאר א-לאגו" במטרה לעדכן על כך. לפי חישוב של מפעילי האתר, הטוענים כי הם נשענים על נתונים ממשלתיים, כל נסיעה שכזו עולה 3.6 מיליון דולרים בממוצע, ומכאן ששבע הנסיעות עלו למשלם המסים האמריקני 25 מיליון דולרים.

גם אם נניח שהמספר מנופח, וההוצאות האמתיות קטנות בהרבה, לא ניתן להתעלם מכך שהנשיא בילה כחמישית מזמנו מאז נבחר לנשיא באחוזת גולף וספא פרטית - דבר המהווה גם שאלות אתיות, במיוחד לאור ההצהרות של טראמפ כי ינתק כל זיקה לעסקיו. טענות אלו התחדדו כאשר חמישה ימים בלבד לאחר שנכנס לתפקידו, ב-25 בינואר, הודיע המועדון על הכפלת דמי ההצטרפות לחברים חדשים, ממאה אלף דולרים, ל-200 אלף. אגב, אם כבר הצטרפתם למועדון, אל דאגה. דמי המנוי השנתיים נותרו באותו סכום סמלי, 14 אלף דולר לשנה. האחוזה האקסקלוסיבית כוללת, מלבד מגרש הגולף, גם מתקני ספא, חנויות בוטיק, סוויטות פאר ומסעדות גורמה.

מלניה ודונלד טראמפ בנשף הצלב האדום בביתם מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, 4.2.17. AP
טראמפ ואשתו מלאניה בנשף הצלב האדום באחוזה בחודש פברואר/AP

דובר הבית הלבן, שון ספייסר, נדרש להתמודד עם הטענות כי הנסיעות התכופות לא רק עולות כסף רב אלא גם מקדמות את עסקיו, והגן על הבוס. "נשיאים תמיד טסים. והנשיא, לכל מקום שהוא הולך, לוקח איתו את המנגנון של הבית הלבן. הוא עובד שבעה ימים בשבוע. לשם הוא הולך כדי לראות את משפחתו. הוא מביא לשם אנשים, זה חלק מלהיות נשיא", אמר. בדבר אחד ספייסר צודק - נסיעות תכופות שכאלה למגדלי טראמפ בניו יורק, למשל, יהיו מבצע מורכב לא פחות, ואולי אף יותר, ולכן דווקא הנסיעה לקצה של פלורידה, באחוזה שגובלת בשני צדיה במים, היא הזדמנות עבור הנשיא להתאחד עם משפחתו, שכזכור לא כולה מתגוררת עדיין בבית הלבן.

מדובר אולי בנסיבות מקלות, אבל כאן מתעורר קושי אחר עבור טראמפ ואנשיו להתמודד עם הביקורת על הנסיעות התכופות לפלורידה - הביקורת שהוא עצמו השמיע כלפי קודמו בתפקיד בסוגיה הזו ממש. בינואר 2012 צייץ טראמפ בטוויטר: "חופשותיו של הנשיא אובמה עולות למשלם המסים מיליוני דולרים - לא להאמין!". באוקטובר 2014, כחצי שנה לפני שהודיע על כוונתו להתמודד לנשיאות, שב ותקף את אובמה בציוץ נוסף: "אנחנו משלמים על הנסיעות של משפחת אובמה, כדי שהוא יוכל לגייס מיליונים עבור דמוקרטים שירוצו לתפקיד על שקרים. ואז אנחנו משלמים על הגולף שלו".

הדמוקרטים: התחייבת להפוך את הממשל לפחות בזבזני

במפלגה הדמוקרטית, כצפוי, עטו על המציאה כמוצאי שלל רב. שלושה חברי קונגרס רפובליקנים כתבו לנשיא במכתב: "במהלך הקמפיין שלך לנשיאות התחייבת לייצר יותר מקומות עבודה ולהפוך את הממשל לפחות בזבזני. אנחנו מבקשים ממך בכל לשון לתת דוגמה אישית".

בינתיים, נראה שהנסיעות הללו עומדות להיפסק, אבל זה לא בגלל רצונו של טראמפ, אלא בגלל לוח השנה. בסוף חודש אפריל סוגר המועדון את שעריו לכמה חודשי פגרה. כעת, הנשיא צפוי לפנות צפונה, ולבלות את סופי השבוע שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, שגם שם נמצאת אחוזת גולף הנושאת את שמו.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully