וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראיתי את הגרמנים יורים בילדה": מפגש מרגש בבית השגריר באו"ם

22.4.2017 / 17:44

דני דנון אירח ערב זיכרון לציון יום השואה, בנוכחות טובי לוי, ניצולת שואה שסיפרה את סיפורה האישי. באירוע נכחו שגרירים מרחבי העולם ובהם גם השגריר הגרמני. "אם אנחנו רוצים ליצור עתיד מצליח, עלינו להיות מודעים לטעויות העבר"

עריכה: שמרית גולדשטיין

ימים ספורים לפני שיצוין בישראל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, החליט גם שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, לקיים ערב "זיכרון בסלון" בביתו שבניו יורק. בערב המרגש השתתפה טובי לוי, ניצולת שואה המתגוררת כיום בניו יורק. היא סיפרה את הסיפור האישי שלה לקהל, שהורכב משורה של שגרירים מרחבי העולם, ובהם נציגי גרמניה, הודו, אוסטרליה, בולגריה, מקסיקו, הונגריה ומדינות אחרות.

לוי, שהייתה בת שמונה כאשר כבשו הנאצים את העיר חודורוב באוקראינה, שם התגוררה עם משפחתה, הסתתרה במשך שנתיים באסם של משפחה מקומית, וכך ניצלו חיה. "הגרמנים הוציאו את כל היהודים מהבתים. כשהגיעו לבית של דודתי, הגרמנים ירו בסבא שלי שלא יכול היה להתפנות. אני זוכרת שראיתי מהחלון את הגרמנים יורים בילדה יהודייה קטנה ברחוב, מאותו היום ההורים שלי אסרו עלי ועל אחותי להביט מהחלון", היא סיפרה לנוכחים.

השגרירים התרגשו מאוד מהעדות, ומרגש במיוחד היה המפגש עם השגריר הגרמני, הרלד בראון. בתיעוד מהמפגש האינטימי שהגיע לוואלה! NEWS, אמר בראון: "זהו אירוע משמעותי מאוד. עלינו לשמור על זיכרון השואה חי וללמד לכך את ילדינו. אם אנו רוצים ליצור עתיד שליו ומצליח, עלינו להיות מודעים לטעויות העבר, לחשוב עליהן ולדאוג שלא יחזרו במדינותינו ובכל יתר העולם".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"סיפוריכם מטלטלים": נתניהו נפגש עם ניצולי השואה שידליקו משואות
המדינה הקצתה כסף לניצולי השואה - אך 60 מיליון שקל לא נוצלו
נתונים חדשים: 80 אלף ניצולי שואה לא מקבלים קצבה - כי עלו אחרי 1953

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קשה לתפוס את המספרים הללו". דנון ולוי בניו יורק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשאנו מדברים על השואה, קשה מאוד לתפוס את המספרים הללו: שישה מיליונים, כמעט ממחצית העם היהודי", אמר דנון במהלך הערב. "כאשר הנאצים ניסו להשמיד את עמנו, הם רצחו מיליוני יהודים שכל אחד מהם היה עולם ומלואו. בנוסף לאבל הלאומי שלנו ולהנצחה הבינלאומית שהם כה חשובים לזיכרון השואה, אנו רואים חשיבות רבה במפגשים כמו אלו המאפשרים לנו לשמוע את עדותם של ניצולי השואה ששרדו את התופת".

יום השואה מצוין בארצות הברית בדרך כלל ב-27 בינואר, יום השואה הבינלאומי. ואולם, גם בסמוך לתאריך העברי שבו מצוין יום זה בישראל, מתקיימים כמה אירועי זיכרון. במחלקת המדינה למשל, התקיים אתמול אירוע בהשתתפות נציגי שגרירויות ישראל, יפן וליטא לזכר יום השואה. מחלקת המדינה ביקשה לכבד באירוע את זכרו של השגריר היפני לליטא בשנים 1939-1940, צ'יאונה סוגיהארה, שבעת מגוריו בקובנה הציל כ-6,000 יהודים על ידי הנפקת ויזות מעבר שאפשרו להם לצאת מליטא. הוא הוכר בשנת 1985 כחסיד אומות העולם על ידי יד ושם.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
איוונקה טראמפ בבית הלבן, מרץ 2017. רויטרס
תבקר באנדרטה לזכר השואה בברלין. טראמפ/רויטרס

בתוך כך, הודיע הבית הלבן כי איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא ויועצת בבית הלבן, תבקר בשבוע הבא באנדרטה לזכר השואה בברלין. זאת, במסגרת ביקורה בגרמניה בוועידה של מנהיגות נשית שאליה הוזמנה על ידי הקנצלרית, אנגלה מרקל. בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת על הבית הלבן בגלל התבטאויותיו של הדובר שון ספייסר, שאמר כי "אפילו היטלר לא השתמש בנשק כימי", במהלך השוואה בין הצורר הנאצי לנשיא סוריה בשאר אסד. בהזדמנות אחרת, הודעת הבית הלבן ליום השואה הבינלאומי לא ציינה כלל יהודים, דבר שעורר אף הוא ביקורת כלפי הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully