וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפוריכם מטלטלים": נתניהו נפגש עם ניצולי השואה שידליקו משואות

21.4.2017 / 0:09

ראש הממשלה ורעייתו שרה נפגשו עם ששת הניצולים שישתתפו בטקס שייערך בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "הסיפורים שלכם מלאי זוועה והוד", אמר נתניהו, "אתם נתתם כל כך הרבה והמדינה צריכה לתת לכם"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיחול בשבוע הבא, נפגשו היום בצהריים (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם ששת ניצולי השואה שידליקו משואות ביום ראשון בערב, ונושאת את דבר הניצולים. השישה ישתתפו בעצרת הפתיחה הממלכתית לאירועי יום השואה ב"יד ושם".

במפגש השתתף גם אבנר שלו, יו"ר יד ושם. ששת מדליקי המשואות סיפרו לראש הממשלה ורעייתו את סיפורי הגבורה וההישרדות שלהם במהלך המלחמה עד עלייתם ארצה, כיצד שרדו את המחנות ואת תלאות המלחמה וכיצד עלו ארצה ובנו את ביתם.

עוד בוואלה! NEWS
"שלוש שנים זה הרבה": בני גנץ חושב שתקופת הצינון ארוכה מדי
צפו: תדלוק אווירי של מטוסי ה"אדיר" החדשים שינחתו בישראל
עימות במועצת הביטחון: צריכים לדבר על חיזבאללה - לא על ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו עם מדליקי המשואות של העצרת המרכזית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה 20 באפריל 2017. תקשורת ראש הממשלה, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה והניצולים. "הסיפורים כבירים"/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ראש הממשלה

ראש הממשלה נתניהו אמר לניצולים: "הסיפורים הם מטלטלים. סיפורים מלאי זוועה ומלאי הוד. כל סיפור זה סיפור, וביחד זה הסיפור של העם שלנו שמטפס בחזרה מבור המוות - זה סיפור התקומה שלנו".

נתניהו הוסיף: "אנחנו היינו חסרי ישע. אני רוצה שתבינו את גודל הנס שאתם חוללתם ושחוללנו יחד. איך עשיתם את זה? הייתם אבק, אפר. אז אני מסתכל עליכם ואני שואל: איך אתם עשיתם את זה? כי מה שאנחנו עשינו אחר כך, זה כאין וכאפס לעומת המעשה הכביר שלכם, וזה הסיפור הגדול של התקומה. אין הסבר אמיתי לנס הזה.

"ניתן אולי להסביר אותו עם אמונה ואומץ לב וכוח ההתמדה ורוח החיים שמפעמת בכל אחד ואחת מכם, זה כוח החיים של העם שלנו, והוא מופלא". ראש הממשלה הוסיף: "אתם נתתם כל כך הרבה והמדינה צריכה לתת לכם. מאוד ריגשתם אותי. כל אחד ואחד. הסיפורים כבירים".

לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התפרסם אתמול דוח חמור של מבקר המדינה על מצבם של ניצולי השואה והטיפול של הרשויות בהם. לפי הדוח, ניצולי שואה רבים ושירותים הניתנים להם לא מתוקצבים או לא מאורגנים על ידי הממשלה, ומותירים ניצולים רבים לחסדיהם של ארגונים לא ממשלתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו עם מדליקי המשואות של העצרת המרכזית ליום הזיכרון לשואה ולגבורה 20 באפריל 2017. תקשורת ראש הממשלה, מערכת וואלה! NEWS
"חוללתם נס גדול"/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת ראש הממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully