וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא תנועה חופשית מהאיחוד: המצע של מיי לבחירות בבריטניה

20.4.2017 / 12:18

בדיילי מייל דווח כי ראש הממשלה תבטיח לעצור את הכניסה החופשי לממלכה בנוסף לפרישה מהשוק האירופי המשותף ומבית הדין האירופי. בבחירות, שיתקיימו ב-8 ביוני, היא צפויה להגדיל את כוחה

עריכה: ניר חן

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי תבטיח לפני הבחירות ב-8 ביוני לבטל את התנועה החופשית של תושבי האיחוד האירופי אל תוך הממלכה – כך דיווח היום (חמישי) העיתון "דיילי מייל", שציטט גורמים במפלגת השלטון השמרנית. בנוסף לכך, היא תבטיח לפרוש הן משוק המטבע של האיחוד ומבית הדין האירופי.

מיי הפתיעה את הממלכה כשהכריזה על ביום שלישי על רצונה להקדים את הבחירות, במטרה לחזק את המנדט שלה להשלים את הברקזיט. אתמול אישר הפרלמנט כמעט פה-אחד את הקדמת הבחירות. אחרי דיון סוער בפני בית הנבחרים, מיי זכתה בתמיכתם של 522 מחוקקים מקרב 650 חברי הפרלמנט. רק 13 מחוקקים התנגדו.

עוד על הקדמת הבחירות בבריטניה
בריטניה: הפרלמנט אישר את הקדמת הבחירות; מיי לא תשתתף בעימותים
בחירות בבריטניה: מיי הריחה את חולשת מתנגדיה - ולקחה הימור מחושב
בריטניה: תרזה מיי הכריזה במפתיע על בחירות בזק ב-8 ביוני

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בפרלמנט, 19 באפריל 2017. רויטרס
מתנתקת מאירופה. מיי בפרלמנט, אתמול/רויטרס

לפי הסקרים, המפלגה השמרנית בראשותה צפויה להגדיל את כוחה, ייתכן שאף במאה מושבים, על חשבון האופוזיציה החלשה והמפוררת בהנהגת הלייבור של ג'רמי קורבין. מיי לא נבחרה על ידי הציבור, אלא החליפה ביולי בתפקיד את ראש הממשלה דייוויד קמרון אחרי פרישתו בעקבות הפסדו במשאל העם על הברקזיט. ואולם, מיי הבהירה היום כי לא תשתתף בעימותים בין ראשי המפלגות לפני הבחירות, וספגה ביקורת על כך מצד קורבין.

מיי הבטיחה בחודשים האחרונים שלא להקדים את הבחירות, שהיו אמורות להתקיים ב-2020, אך אתמול היא נימקה את החלטתה הדרמטית בכך שיש צורך באחדות בתקופה קריטית כל כך לעתידה של בריטניה, שהחלה במשא ומתן שאמור להימשך כשנתיים עם האיחוד על עזיבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully