וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: תרזה מיי הכריזה במפתיע על בחירות בזק ב-8 ביוני

ראשת הממשלה הודיעה על הקדמת הבחירות, בניגוד להצהרותיה הקודמות. היא הבהירה כי ממשלתה הותירה תכנית ברורה לברקזיט: "בריטניה עוזבת את האיחוד - ואין דרך חזרה". מנהיג לייבור: "מברך על ההחלטה לתת לעם הבריטי סיכוי לאלטרנטיבה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הכריזה היום (שלישי) בתום ישיבת ממשלה על הקדמת הבחירות, שייערכו ב-8 ביוני. מיי הבהירה בפתח הצהרתה כי ממשלתה הותירה תכנית ברורה ל"ברקזיט", והוסיפה: "בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי - ואין דרך חזרה".

לדברי מיי, "המדינה מאוחדת, אבל ווסטמינסטר לא", בהתייחסות לפרלמנט הבריטי. "ברגע הזה, הנושא חשיבות לאומית עצומה, צריכה להיות אחדות בווסטמינסטר. במקום זאת, יש פילוג".

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הברקזיט מעמיק: סקוטלנד ביקשה לקיים משאל עם לעצמאות מבריטניה
קודם כל היפרדות: האיחוד פרסם את ההנחיות למו"מ עם בריטניה
בריטניה פורשת מהאיחוד: המדריך המלא לגירושים ההיסטוריים

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מצהירה על הקדמת הבחירות, 18 באפריל, 2017. רויטרס
"המשחקים הפוליטיים ימשיכו". מיי מחוץ לדאונינג 10, היום/רויטרס

ראשת הממשלה אמרה כי "הבנתי שהדרך היחידה להבטיח ודאות וביטחון לשנים הבאות היא לערוך את הבחירות האלה". היא הסבירה: "החלטתי שהמדינה זקוקה לבחירות האלה בחשש, אולם אני אומרת בביטחון גמור כי צריך להבטיח את המנהיגות החזקה והיציבה שהמדינה זקוקה לה, על מנת לעבור את ברקזיט ולהמשיך האלה".

"בקיץ האחרון, לאחר שהמדינה הצביעה לעזוב את האיחוד האירופי, בריטניה נזקקה לוודאות, יציבות ומנהיגות חזקה", קראה מיי. "מאז שהפכתי לראשת ממשלה, הממשלה סיפקה בדיוק את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מצהירה על הקדמת הבחירות, 18 באפריל, 2017. רויטרס
"שמה את האינטרסים שלה לפני האינטרסים הלאומיים". מיי, היום/רויטרס

לדבריה, "בשבועות האחרונים לייבור איימו להצביע נגד ההסכם הסופי עם האיחוד האירופי. הליברל-דמוקרטים אמרו שהם רוצים לבלום את המגזר העסקי והממשלה. המפלגה הסקוטית הלאומית אמרו שהם יצביעו נגד היציאה הרשמית מהאיחוד האירופי, וחברי בית הלורדים נשבעו להילחם במהלך". היא סיכמה: "אם אנחנו לא נלך לבחירות כללליות עכשיו, המשחקים הפוליטיים שלהם רק ימשיכו".

מיי מונתה לראשות הממשלה בחודש יוני האחרון, לאחר שראש הממשלה דייוויד קמרון התפטר מתפקידו בעקבות הכישלון במשאל העם לגבי הפרישה מהאיחוד האירופי. היא הבהירה פעמים רבות בקולה ודרך לשכתה כי פניה לא לבחירות בזק, בניגוד להכרזה היום.

לדברי מיי, חברי הפרלמנט יצביעו כבר מחר על הצעתה להקדמת הבחירות. יידרש רוב מיוחד של שני שלישים על מנת לאשר את ההצעה, ועל פי הדיווחים חברי לייבור צפויים לתמוך בהצעה, ולאפשר לה לעבור. הסקרים האחרונים צופים למפלגתה של מיי יתרון גדול בבחירות, בעוד מפלגת האופוזיציה המובילה, לייבור, צפויה לקבל רק 21% מקולות הבוחרים.

ראש הממשלה לשעבר דייוויד קמרון הגיב להחלטה בחשבון הטוויטר שלו. "החלטה אמיצה - ונכונה - של תרזה מיי", הבהיר, "איחולי הצלחה למועמדים של המפלגה השמרנית".

שר האוצר "לא ידע על הבחירות עד הבוקר"

על פי הכתבת הפוליטית של רשת BBC לורה קוינסברג, שר האוצר סיימון קירבי "הודה שהוא לא ידע על הבחירות עד הבוקר". חבר הפרלמנט טום בלנקינסופ ממפלגת לייבור הודיע על התפטרותו והבהיר כי לא יעמוד שוב לבחירה.

מנהיג לייבור גרמי קורבין מסר בהצהרה רשמית כי הוא "מברך על החלטה של ראשת הממשלה לתת לעם הבריטי סיכוי להצביע עבור ממשלה שתשים את האינטרסים של הרוב בראש סדר העדיפויות". לדבריו, "לייבור תציע למדינה אלטרנטיבה אמיתית לממשלה הכושלת".

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין בהפגנה נגד ההחלטה לעזוב את האיחוד האירופי בלונדון, בריטניה. 2 ביולי 2016. רויטרס
"לשים את האינטרסים של הרוב בראש סדר העדיפויות". קורבין/רויטרס

מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית טים פרון מיהר לפרסם הודעה רשמית, שבה הכריז כי "זו ההזדמנות לשינוי כיוון". לדבריו, בפנייה למצביעים, "אם אתם רוצים להימנע מברקזיט אסוני, אם אתם רוצים לשמור על בריטניה פתוחה, סובלנית ומאחודת, זה הסיכוי שלכם".

מנהיג סיעת המפלגה הסקוטית הלאומית (SNP) בפרלמנט הבריטי, אנגוס רוברטסון, הגיב בטוויטר בעקיצה על התחייבותה של ראשת הממשלה שלא ללכת לבחירות. "מה קרה ל'עכשיו אינו הזמן'?", כתב. חבר הלייבור אנדי ברנהאם הוסיף: "המפלגה השמרנית שמה את האינטרסים שלה לפני האינטרסים הלאומיים".

הסקר האחרון של YouGov: ניצחון למפלגת השלטון

הסקר האחרון של YouGov: 50% תמיכה במיי

(עדכון ראשון: 12:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully