וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: לווין שפיתחו תלמידים שוגר בהצלחה לחלל. צפו

הלווין שוגר על גבי המשגר "אטלס-5" לתחנת החלל הבינלאומית ויסייע במיפוי שכבת התרמוספרה ובהעברת אותות GPS. השר אקוניס: "המיזם סולל את הדרך לדור המחר ומגביר את המודעות הציבורית לתחום החלל"

צילום: רויטרס

לווין התלמידים הישראלי הזעיר "דוכיפת 2" שוגר היום (שלישי) בהצלחה לחלל, שבועות לאחר דחייה בשל חשש לתקלה במשגר. הלווין, ששוגר על גבי המשגר "אטלס-5" לתחנת החלל הבינלאומית מקייפ קנוורל שבפלורידה, נבנה ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ועיריית הרצליה.

דוכיפת 2 הוא הלווין הזעיר השני שפיתחו תלמידים ישראלים, ומשקלו 1.8 ק"ג בלבד. דוכיפת 1 שפיתחו תלמידים ממרכז המדעים בהרצליה שוגר ביוני 2014 ועודנו פעיל בחלל, מעבר להערכה המקורית.

הלוויין הנוכחי שוגר לחלל במסגרת מיזם QB50 של האיחוד האירופי עם לוויינים שבנו סטודנטים מרחבי העולם. מתוך 50 הקבוצות מהעולם שהחלו לעבוד על לוויינים, רק 28 עברו את הבדיקות הקפדניות של נאס"א, ובהן הקבוצה הישראלית. הנתונים שיתקבלו מהלווין יועברו לתחנת הקרקע במרכז המדעים הרצליה, שם יפענחו אותם התלמידים. כעבור שנה צפויים הלוויינים להנמיך טוס, להתלהט ולהתפרק באטמוספרה בגובה 90 קילומטרים מעל פני האדמה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שבוע חיפושים: אותרה גופתו של הנעדר השלישי בכנרת
נקודות מס להורים, סבסוד צהרונים וביטול מכסים: התכנית הכלכלית של כחלון
מחאת עובדי שירות המדינה בחו"ל: "נאלצת להשלים הכנסה כשמרטפית"

גאווה ישראלית - תיעוד: לויין שבנו תלמידים שוגר בהצלחה לחלל. רויטרס
יגיע בקרוב לתחנת החלל הבינלאומית. שיגור הלווין לחלל. קייפ קנוורל, היום/רויטרס

הלווין, שעמלו עליו בשנתיים האחרונות יותר מ-80 תלמידים מאופקים, מירוחם, מעפרה, מחו?רה בפזורה הבדואית ומרצליה, יסייע במיפוי התרמוספרה וכן בהעברת אותות GPS. בשיגור צפו היום 14 תלמידים מחורה ומהרצליה ומנהל מרכז המדעים בעיר, ד"ר מאיר אריאל. את התלמידים ליווה בוב קבאנה, מנהל מרכז החלל קנדי של נאס"א, ששימש מנהל המבצעים בארגון בעת אסון המעבורת "קולומביה" ב-2003 שעליה היה אילן רמון.

לדברי שר המדע, אופיר אקוניס, "דוכיפת 2 הוא לא רק מיזם חינוכי המקרב את החלל לבני נוער וסולל את הדרך לדור המחר, אלא גם מיזם מחקר בין-לאומי. זו גאווה ישראלית של דור העתיד והזדמנות להגברת המודעות הציבורית לתחום החלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully