וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות הברקזיט ועצמאות סקוטלנד: בחירות בזק בבריטניה - מה שצריך לדעת

לאחר הכרזתה המפתיעה של ראשת הממשלה, בלשכתה הבהירו כי המגעים להיפרדות עם האיחוד האירופי "יתקדמו כרגיל" – לפחות עד 8 ביוני. סוגיה נפיצה נוספת שתושפע מהבחירות היא הקריאה הסקוטית לעצמאות

עריכה: ניר חן

אחרי ההכרזה המפתיעה של ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי על הקדמת הבחירות, תיכנס הממלכה החל מהיום (שלישי) לתקופה נוספת של חוסר ודאות, בעודה מנסה להשלים את הליך הברקזיט המתיש. כדי לקדם את הליך הבחירות, שאמורות להתקיים ב-8 ביוני, יצטרך הפרלמנט לאשר את פיזורו מחר. אחרי שהלייבור, מפלגת האופוזיציה המרכזית, הודיעה כי היא תומכת בהקדמת הבחירות, החקיקה בנושא צפויה לעבור בקלות.

תוך כדי הקמפיין, תידרש הממשלה השמרנית של מיי להמשיך במגעים עם האיחוד האירופי. דובר מטעמה של ראש הממשלה הבהיר כי לוח הזמנים שנקבע לא יושפע מהכרזתה. "זה מתקדם בדיוק באותו האופן", אמר הדובר, "הבכירים ממשיכים לעבוד". נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק מסר כי הוא ניהל שיחת טלפון "טובה" עם מיי לאחר הכרזתה המפתיעה, כך ששני הצדדים ימשיכו במגעים בחודשיים הקרובים.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הברקזיט מעמיק: סקוטלנד ביקשה לקיים משאל עם לעצמאות מבריטניה
קודם כל היפרדות: האיחוד פרסם את ההנחיות למו"מ עם בריטניה
בריטניה פורשת מהאיחוד: המדריך המלא לגירושים ההיסטוריים

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי מצהירה על הקדמת הבחירות, 18 באפריל, 2017. רויטרס
"בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי - ואין דרך חזרה". מיי, היום/רויטרס

מלבד המגעים ליציאה מהאיחוד האירופי, סוגיה נוספת שעשויה להיות מושפעת באופן ניכר מבחירות הבזק היא הקריאה הסקוטית לעצמאות מבריטניה. ראשת ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ן טענה כי ההליכה לבחירות נותנת לסקוטלנד "סיכוי לחזק את המנדט הדמוקרטי" לקראת משאל עם נוסף על עצמאות.

"מבחינת סקוטלנד, זו טעות פוליטית ענקית מצד ראשת הממשלה", טענה סטרג'ן בתגובה רשמית. לדבריה, הבחירות "יתנו שוב לאנשים את ההזדמנות לדחות את סדר היום הצר והפלגני של הממשלה השמרנית, ולחזק את המנדט הדמוקרטי הקיים, לתת לסקוטים בחירה בנוגע לעתידם". בסקוטלנד קראו לעריכת משאל עם נוסף על עזיבת בריטניה, לאחר שבמשאל העם הכללי הוחלט לצאת מהאיחוד האירופי – בניגוד לרוב הגדול של המצביעים הסקוטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניקולה סטרג'ן ראש ממשלת סקוטלנד בפרלמנט, ינואר 2017. GettyImages
"לתת לסקוטים בחירה בנוגע לעתידם". סטרג'ן/GettyImages

מנהיג UKIP, פול נטאל, מסר כי "אנחנו מברכים על ההזדמנות להביא את המסר החיובי של המפלגה למדינה". עם זאת, הוא טען כי "ההחלטה הצינית של ראשת הממשלה מונעת יותר מהחולשה של לייבור, מאשר מטובתה של המדינה. אנחנו בעיצומם של המגעים ל'ברקזיט', ולכן הבחירות האלה יהיו ההזדמנות המושלמת ל-52% להצביע ל-UKIP, המפלגה היחידה שמחויבת באופן מלא ל'ברקזיט' נקי, מהיר ויעיל".

מנהיג לייבור ג'רמי קורבין מסר בהצהרה רשמית כי הוא "מברך על החלטה של ראשת הממשלה לתת לעם הבריטי סיכוי להצביע עבור ממשלה שתשים את האינטרסים של הרוב בראש סדר העדיפויות". לדבריו, "לייבור תציע למדינה אלטרנטיבה אמיתית לממשלה הכושלת". מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית טים פרון מיהר לפרסם הודעה רשמית, שבה הכריז כי "זו ההזדמנות לשינוי כיוון". לדבריו, בפנייה למצביעים, "אם אתם רוצים להימנע מברקזיט אסוני, אם אתם רוצים לשמור על בריטניה פתוחה, סובלנית ומאחודת, זה הסיכוי שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully