וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ניצח, אסירים ביטחוניים החלו בשביתת רעב | כותרות החג

הרפורמה להרחבת סמכויות השלטון של נשיא טורקיה זכתה ברוב דחוק; 1,187 אסירים ביטחוניים החלו לשבות רעב בהנהגת ברגותי; תושב טייבה נרצח בתל אביב; רגליו של בן 36 נקטעו בהשטת סירת מנוע בכנרת

ארדואן הכריז ניצחון במשאל העם; באופוזיציה טוענים לזיופים

הרפורמה בחוקת טורקיה שתוביל להרחבה משמעותית בסמכויות הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אושרה ברוב דחוק במשאל העם - כך עלה מספירת 99% מהקולות אמש. כלי תקשורת בטורקיה. לפי התוצאות, 51.5% הצביעו בעד ואילו 48.5% נגד. ועדת הבחירות המרכזית טרם מסרה תוצאות סופיות, אך ארדואן הכריז על ניצחון ותומכיו יצאו לחגיגות באיסטנבול. שתי מפלגות אופוזיציה, מנגד, כבר דורשות ספירה חוזרת של 60% מהקלפיות, מחשש לזיופים. אחוז ההצבעה היה גבוה מאוד - 86% מתוך 55 מיליון בעלי זכות הבחירה.

ככל הנראה, הנשיא הפסיד בשלוש הערים הגדולות במדינה - אנקרה הבירה, איסטנבול ואיזמיר. עם תחילת ספירת הקולות מהמחוזות במזרח המדינה, שם נסגרו הקלפיות שעה לפני המחוזות המערביים, נרשם יתרון גדול לארדואן, שהלך והצטמצם. סגן ראש ממשלת טורקיה הודה כי מחנה "הכן" גרף מספר קולות נמוך מהמצופה.

1,187 אסירים ביטחוניים חברי פתח וחמאס פתחו בשביתת רעב

1,187 אסירים ביטחוניים פתחו היום (שני) בשביתת רעב במחאה על תנאי החזקתם בבתי הכלא בישראל. האסירים, מרביתם חברי תנועת פתח ומקצתם חברי חמאס, תובעים בין היתר הצבת טלפונים ציבוריים באגפים בהם הם כלואים, הגדלת מספר ביקורי המשפחות מדי חודש וכן תנאים נוספים שבוטלו לאחר עסקת שליט ב-2011, כגון לימודים אקדמיים ובחינות בגרות לאסירים.

השביתה החלה ביוזמה של מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל מאז שנת 2002 בגין רצח ונושא בעונש של חמישה מאסרי עולם. במאמר שפרסם היום בעיתון "ניו יורק טיימס" הסביר ברגותי את מניעי השביתה. "ישראל בנתה את כל בתי הסוהר שלה בשטחה ולא בשטחים הכבושים. בעשותה זאת, היא מעבירה באופן כפוי פלסטינים לשבי, ומשתמשת במצב הזה כדי להגביל ביקורי משפחה של האסירים הסובלים", כתב בין היתר.

הפיגוע נגד שיירת המפונים בחאלב: 126 נהרגו, בהם כ-70 ילדים

מניין ההרוגים בפיגוע בחאלב נגד מפונים מעיירות שיעיות עלה ל-126, בהם לפחות 68 ילדים - כך דיווח אתמול הארגון הסורי לזכויות אדם. עוד מאות בני אדם נפצעו כשמכונית עמוסה בחומרי נפץ פגעה בשיירת אוטובוסים בעיירה ראשדין. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, שנועדה לפגוע ביישום הסכם לחילופי אוכלוסין בין משטרו של בשאר אסד לאופוזיציה.

הארגון, שמקום מושבו בבריטניה ומנטר אחרי מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות רשת של פעילים, מסר עוד כי בין ההרוגים 109 מהמפונים מהעיירות פועא וכפריא, שהיו מכותרות בידי המורדים, לצד עובדי סיוע ולוחמי אופוזיציה.

אזל הדלק בתחנת החשמל היחידה בעזה – ולא ברור מתי תשוב לפעילות

תחנת החשמל היחידה ברצועת עזה הפסיקה אתמול את פעילותה, משום שמלאי הדלק שלה אזל – כך מסר מנהל התחנה סאמיר מטיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו של מטיר, כל הדלק ששימש את התחנה נרכש באמצעות מענקים כספיים שהגיעו מקטאר ומטורקיה ושמומשו במלואם.

נכון לשעה זו מופעל החשמל בעזה בסבב של 12 שעות של הפסקת חשמל רצופות, ולאחריהן ארבע שעות אספקה. מצב זה עשוי ליצור בעיה בעיקר בבתי החולים ברצועה, שנעזרים כעת בגנרטורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תושב טייבה בן 42 נדקר למוות בתל אביב; נעצר חשוד במעשה

תושב טייבה בן 41 נדקר למוות בליל החג בתל אביב במהלך קטטה. אחיו הביא אותו לבית החולים איכילוב בעיר שם נקבע מותו. בשעות הצהריים היום (שני) נעצר תושב רמלה בן 26 בחשד למעשה, לאחר שהגיע אף הוא לקבלת טיפול רפואי באיכילוב. המשטרה חושדת כי הקטטה בין השניים פרצה בשל סכסוך על רקע פלילי. החשוד יובא בשעות הערב להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

שני קשישים נפצעו קשה מנפילה במדרגות בתל אביב ובחדרה

גבר כבן 70 נפצע אמש באורח קשה מנפילה במדרגות בבית בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה ופינו אותו לבית החולים וולפסון שבחולון כשהוא סובל מחבלת ראש.

מוקדם יותר נפצע קשיש בן 86 באורח קשה מנפילה במדרגות ברחוב יהודה מימון שבחדרה. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה כשהוא מורדם ומונשם.

רגליו של בן 36 נקטעו בהשטת סירת מנוע בכנרת; מצבו אנוש

גבר בן 36 נפצע אתמול באורח אנוש ממנוע של סירה בחוף רימונים שבכנרת, בתאונה שהובילה ככל הנראה לקטיעה של רגליו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים פוריה שבטבריה כשהוא מונשם וסובל מחבלות קשות בגפיים. המשטרה עיכבה לחקירה את משיט הסירה.

צמד לערן זהבי בניצחון גוואנגז'ו, שחזרה לפסגה בסין

אחרי שלא מצא את הרשת בשני המחזורים הראשונים, בגוואנגז'ו R&F כבר החלו אולי לחשוש מכושרו, אך היום הוא כבש משחק שלישי ברצף, ולא פעם אחת אלא פעמיים. החלוץ הישראלי הוביל את קבוצתו ל-1:4 בחוץ על ליאונינג וחזרה למקום הראשון בליגה הסינית, בתום המחזור החמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully