וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע נגד שיירת המפונים בחאלב: 126 נהרגו, בהם כ-70 ילדים

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי בין ההרוגים בפיצוץ מכונית התופת שפגעה בשיירת אוטובוסים של מפונים מעיירות שיעיות גם עובדי סיוע ומורדים. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה. בדרשתו לחג הפסחא גינה האפיפיור את הפיגוע הקטלני וכינה אותו "בזוי"

פיגוע בפאתי העיר חאלב, אפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע בחאלב/רויטרס

מניין ההרוגים בפיגוע בחאלב נגד מפונים מעיירות שיעיות עלה ל-126, בהם לפחות 68 ילדים - כך דיווח היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. עוד מאות בני אדם נפצעו כשמכונית עמוסה בחומרי נפץ פגעה בשיירת אוטובוסים בעיירה ראשדין. שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית, שנועדה לפגוע ביישום הסכם לחילופי אוכלוסין בין משטרו של בשאר אסד לאופוזיציה.

הארגון, שמקום מושבו בבריטניה ומנטר אחרי מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות רשת של פעילים, מסר עוד כי בין ההרוגים 109 מהמפונים מהעיירות פועא וכפריא, שהיו מכותרות בידי המורדים, לצד עובדי סיוע ולוחמי אופוזיציה.

עוד בוואלה! NEWS:
אזל הדלק בתחנת החשמל היחידה בעזה – ולא ברור מתי תשוב לפעילות
קצין בכיר שערק מצבא סוריה: "לאסד יש עוד מאות טונות של נשק כימי
"אסד מגיב על ההפצצה האמריקנית: "המתקפה הכימית פוברקה לחלוטין"

פיגוע בפאתי העיר חאלב, אפריל 2017. רויטרס
שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית. זירת הפיגוע בפאתי חאלב, אתמול/רויטרס

ארגון האופוזיציה המרכזי בסוריה, צבא סוריה החופשית, גינה את המתקפה וכינה אותה "פיגוע טרור בוגדני". גם האפיפיור פרנציסקוס התייחס לאירוע הקשה בהודעתו לעולם הנוצרי לקראת חג הפסחא, וכינה אותה היום "בזויה".

שיירת המפונים שנקלעה לפיצוץ הקשה בפרברי חאלב כללה כ-5,000 שיעים, שבסגרת הסכם בין המשטר הסורי למורדים, נעקרו מבתיהם והועברו לעיר שבשליטת המשטר. זאת, בתמורה לעזיבתם של מורדים סונים ומשפחותיהם עיירות ליד דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי הבעיה נבעה מכך שלמורדים בזבדאני, אחת משתי העיירות הכלולות בהסכם, לא הובטח מעבר בטוח.

המורדים ומשפחותיהם שעזבו את העיירה מאדיה שליד דמשק, נלקחו באוטובוסים לחאלב שבשליטת המשטר. משם הם אמורים להמשיך למחוז אידליב, שבשליטת ארגונים קיצוניים ומורדים. בתמורה לכך, לוחמים הנאמנים לאסד ותושבים מהכפרים השיעיים באידליב, שמוקפים בכוחות מורדים, עזבו את האזור והגיעו לפרברי חאלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פיצוץ שאירע בסמוך לשיירת אוטובוסים ליד חאלב שבסוריה, 15 באפריל, 2017. רויטרס
שיירת המפונים כללה כ-5,000 שיעים. זירת הפיגוע בפאתי חאלב, אתמול/רויטרס

לאחר שש שנים של מלחמת אזרחים בסוריה, ידו של המשטר על העליונה אל מול המורדים במערב המדינה והוא מנהל משא ומתן על הסכמים שכאלו מעמדת כוח. מעמדו של המשטר בסוריה התחזק גם הודות להתערבותה של רוסיה בלחימה מאז 2015, ותמיכה מוגברת מצד בעלי הברית השיעים מאיראן ומחיזבאללה.

לדברי האופוזיציה בסוריה, מדובר בתהליך המוביל לשינוי דמוגרפי בכפייה ובהעתקה מכוונת של אויבי המשטר מהערים המרכזיות במערב המדינה. מנגד, הממשלה טוענת שההסכמים מאפשרים לה להחזיר את השליטה ולהשיב את השירותים בערים ההרוסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully