וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מגיב על ההפצצה האמריקנית: "המתקפה הכימית פוברקה לחלוטין"

בתגובה ראשונה מאז תקיפת ארה"ב אמר נשיא סוריה כי דמשק ויתרה על כל הנשק הכימי שהיה ברשותה, בהתאם להסכם מ-2013. לדבריו, "ארה"ב לא רצינית לגבי פתרון בסוריה". ארה"ב ורוסיה דחו את טענות המשטר על כך שמאות נהרגו בתקיפה אמריקנית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי המתקפה הכימית באידליב "פוברקה ב-100%" בתגובה ראשונה אחרי ההפצצה האמריקנית נגד משטרו. בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית טען כי דמשק התפרקה לחלוטין מנשק כימי, בהתאם להסכם מ-2013. גם רוסיה, בעלת בריתה של סוריה, טוענת כי ארצות הברית בדתה את התקיפה בשבוע שעבר, שבה נהרגו יותר מ-80 בני אדם.

אסד הוסיף כי "ארצות הברית לא רצינית לגבי פתרון בסוריה", אחרי שהביע נימה אופטימית לגבי שיתוף פעולה עם ממשלו של דונלד טראמפ. טראמפ, ששיבח את אסד במהלך קמפיין הבחירות, שינה את הטון נגד אסד מאז המתקפה הכימית, וכינה אותו "קצב" ו"חיה" מה שהוביל להעמקת המשבר עם רוסיה. עם זאת, היום הוא אמר כי הוא סבור "שהעניינים יסתדרו" בין המדינות.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה טוענת: מאות נהרגו בתקיפה אמריקנית שפגעה במאגר גז רעיל
מתרחק מרוסיה - ומתקרב לסין: ממשל הנשיא טראמפ משנה כיוון

נשיא סוריה בשאר אל אסד בראיון לעיתון קרואטי 6 באפריל 2017. רויטרס
מכחיש כל קשר למתקפה הכימית. אסד/רויטרס

בריאיון הוסיף נשיא סוריה כי התקיפה האמריקנית, שכללה שיגור 59 טילי שיוט לעבר הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב, לא פגעה ביכולת של צבא סוריה. שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס אמר השבוע כי התקיפה, הראשונה של וושינגטון נגד המשטר בדמשק, השמידה את היכולת שלו להוציא לפועל מתקפות כימיות נוספות.

"אנחנו מתרשמים שהמערב, במיוחד ארצות הברית, עושה יד אחת עם הטרוריסטים. הם בדו את כל הסיפור הזה כדי שיהיה להם תירוץ לתקוף", אמר אסד. לדבריו, ההוכחות היחידות הגיעו "משלוחה של אל-קאעדה", בהתייחסו לתחריר א-שאם, שהתנתק מהארגון הקיצוני והוא אחד מהארגונים החזקים ביותר השולטים על אידליב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ההפצה הכימית בבית החולים בסוריה 4 באפריל 2017. רויטרס
לפי אסד, לא היו דברים מעולם. נפגע מהתקיפה כימית/רויטרס

חרף ההכחשות של דמשק, בוושינגטון משוכנעים כי המשטר אחראי למתקפה בחאן שייחון, שכללה לפי מומחים מערביים גז סארין או חומר דמוי גז סארין. אסד אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי דמשק תתמוך רק בחקירה עצמאית של התקיפה. אתמול הטילה רוסיה וטו במועצת הביטחון על הצעת גינוי של מדינות המערב

היום טען צבא סוריה כי מאות אזרחים נהרגו במתקפה של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, אולם וושינגטון - וגם מוסקבה - דחו זאת. לפי הודעת הצבא, שנמסרה בטלוויזיה הממלכתית, במתקפה הופצץ מאגר גז רעיל של דאעש בדיר א-זור שבמזרח המדינה, שגרם למאות הרוגים, בהם אזרחים רבים. שום ארגון אחר בשטח לא אימת זאת.

בהודעה נפרדת, הקואליציה האמריקנית הודתה כי הרגה בשוגג 18 לוחמים משורות "הכוחות הדמוקרטיים הסוריים" הנלחמים בדאעש ונתמכים בידיה. לפי ההודעה, התקיפה אירעה ביום שלישי, באזור טבקה שבמחוז א-רקה.

(עדכון ראשון: 16:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully