וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה טוענת: מאות נהרגו בתקיפה אמריקנית שפגעה במאגר גז רעיל

13.4.2017 / 16:00

ברקע ההאשמות כי דמשק אחראית למתקפה הכימית באידליב, משטר אסד מפיל האשמות דומות על וושינגטון. לפי הודעת הצבא, שלא קיבלה אימות משום גורם אחר, התקיפה פגעה במאגר כימי של דאעש בדיר א-זור. ארה"ב ורוסיה הכחישו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה טוען כי מאות בני אדם, בהם אזרחים רבים, נהרגו הלילה (רביעי) אחרי שהקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית פגעה במאגר גז רעיל של דאעש בדיר א-זור. עם זאת, ארצות הברית, וגם רוסיה, דחו זאת. טענות משטרו של בשאר אסד, שלא קיבלו אימות משום גורם עצמאי בשטח, מגיעות אחרי המתקפה הכימית באידליב בשבוע שעבר, שלפי המערב והאופוזיציה כללה שימוש בגז סארין.

בדמשק ובמוסקבה, המגבה את המשטר, דחו זאת בתקיפות והתקרית גרמה למשבר בין רוסיה לארצות הברית, במיוחד לאחר שזו תקפה ביום שישי בסיס של צבא אסד. "התקרית מוכיחה כי לוחמי דאעש ואל-קאעדה מחזיקים בנשק כימי", נמסר בהצהרת הצבא ששודרה בטלוויזיה הממלכתית. רוב מחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה נמצא בידי דאעש, פרט לעיר עצמה שחלקה עוד מוחזק בידי המשטר.

לקריאה נוספת בנושא
מתרחק מרוסיה - ומתקרב לסין: ממשל הנשיא טראמפ משנה כיוון
לפני התקיפה: ארה"ב יירטה שיחות הכנה לשימוש בנשק כימי בסוריה

זירת המתקפה הכימית בחאן שייחון, אידליב, סוריה, 4 באפריל 2017. רויטרס
הריסות אחרי המתקפה הכימית באידליב/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טוען כי ייתכן שארצות הברית בדתה את המתקפה הכימית בחאן שייחון, שבה נהרגו יותר מ-80 איש, כדי להצדיק את התקיפה בחומס ביום שישי האחרון. עם זאת, גורם אמריקני אמר הלילה לרשת CNN כי גופי המודיעין יירטו תשדורות שבהן נשמעו גורמים בצבא סוריה ומומחים לכימיה משוחחים על הכנות לתקיפה הכימית באידליב.

עד כה, לא נמצא חומר מודיעיני הקושר בוודאות את הצבא הרוסי למתקפה. הגורם ציין כי הרוסים היו, בסבירות גבוהה, זהירים יותר בשימושם באמצעי תקשורת שונים, כך שאם אכן ידעו על התקיפה הכימית – הם יכולים היו להימנע מהשיחות להישמע.

ברקע המשבר ביחסים, שלפי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נמצאים בשפל היסטורי, נפגשו אתמול במוסקבה פוטין ושר החוץ שלו סרגיי לברוב עם שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון. לפי הקרמלין, פוטין ניצל את הביקור של טילרסון כדי להביע בפניו את דעתו מדוע היחסים בין שתי המעצמות הגיעו לשפל כזה. נשיא רוסיה אמר אתמול כי היחסים עם וושינגטון הדרדרו עוד יותר תחת ממשלו של טראמפ.

(עדכון ראשון: 13:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully