וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזל הדלק בתחנת החשמל היחידה בעזה – ולא ברור מתי תשוב לפעילות

16.4.2017 / 19:14

על פי מנהל התחנה, המענקים הכספיים מקטאר ומטורקיה ששימשו לרכישת הדלק מומשו במלואם. הרקע למשבר המתמשך הוא מחלוקת חריפה בין חמאס והרשות הפלסטינית ובינתיים, תושבי הרצועה סובלים מארבע שעות חשמל בלבד ביממה

ספק 500

תחנת החשמל היחידה ברצועת עזה הפסיקה היום (ראשון) את פעילותה, משום שמלאי הדלק שלה אזל – כך מסר מנהל התחנה סאמיר מטיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו של מטיר, כל הדלק ששימש את התחנה נרכש באמצעות מענקים כספיים שהגיעו מקטאר ומטורקיה ושמומשו במלואם.

בשעה זו מופעל החשמל בעזה בסבב של 12 שעות של הפסקת חשמל רצופות, ולאחריהן ארבע שעות אספקה. מצב זה עשוי ליצור בעיה בעיקר בבתי החולים ברצועה, שנעזרים כעת בגנרטורים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: "אבו מאזן יבקר בוושינגטון בתחילת החודש הבא"
סוריה: כמאה נהרגו בפיצוץ נגד שיעים שפונו מאידליב לחאלב
קצין בכיר שערק מצבא סוריה: "לאסד יש עוד מאות טונות של נשק כימי"

משפחה יושבת סביב מדורה בזמן הפסקת חשמל בחאן יונס עזה, ינואר 2017. AP
משפחה בחאן יונס יושבת סביב מדורה בזמן הפסקת חשמל/AP

על פי מנהל התחנה, לא ברור בשעה זו מתי תקבל הרצועה תקציב נוסף שיוכל לאפשר לתחנת הכוח לרכוש דלק נוסף, בשל "סכסוך בין רשויות החשמל בעזה והרשות הפלסטינית בגדה המערבית". המחלוקת החריפה בין ממשל חמאס והרשות הפלסטינית התעוררה לפני כמה חודשים סביב תשלום מס עבור הדלקים שנרכשים מישראל ומשמשים את תחנת הכוח.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי התריע על המשבר בעמוד הפייסבוק שלו בערבית כבר לפני יותר משבוע וכתב כי "משבר החשמל ברצועה קרוב מאוד והאחריות היא של ארגון הטרור חמאס". מרדכי התייחס לתרומה הקטארית והטורקית שהולכת ואוזלת, וכתב כי "בלעדיה לא יהיה מי שישלם את מס הבלו על הדלקים המיועדים להפעלת תחנת חשמל זו ברצועה. מהסיבה הזאת, עלויות הדלק להפעלת תחנות הכוח בעזה עולות, וחמאס אינו מוכן לשלם את העלויות ואת מחיר הדלק שהוא צורך בעצמו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת תושבי עזה בשל מצוקת החשמל, ינואר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, אם המצב לא ייפתר בימים הקרובים תיקטע הפקת החשמל לחלוטין ותושבי הרצועה הם אלה שיעמדו בפני ההשלכות הקשות וישלמו את המחיר. "ישראל אינה מהווה צד בהסדרת תשלומים אלה, לא אחראית למשבר ומאפשרת העברת דלקים ככל שהצד הפלסטיני חפץ דרך מעבר כרם שלום. יתרה מכך, היא מאפשרת את תפעולם התקין של עשרה קווי חשמל קיימים מישראל לרצועה", הוסיף מרדכי.

בחודש ינואר האחרון הודיעה קטאר כי תעביר 12 מיליון דולרים במטרה לפתור את משבר החשמל ברצועה. במקביל, הודיעה טורקיה כי היא מסכימה להעביר לרצועת עזה דלק כדי להביא לסיום המשבר. המשבר החמור ברצועה הוביל למחאה נדירה נגד שלטון חמאס. בינואר עצרו כוחות הביטחון של הארגון מאות תושבים ברצועה, כחלק מניסיונם לדכא את המחאה. במהלך ההפגנות נרשמו עימותים קשים עם כוחות הביטחון של חמאס, ובכלל זה ירי לעבר מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully