וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אבו מאזן יבקר בוושינגטון בתחילת החודש הבא"

העיתון הירדני "אל-ראד" דיווח כי בשבוע הבא תצא לארה"ב משלחת פלסטינית להכנת ביקורו של יו"ר הרשות במדינה ב-3 במאי. בחודש שעבר אמר אבו מאזן כי הוא מאמין שטראמפ "רציני בכוונתו לפתור את הסוגיה הפלסטינית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דיווח: טראמפ וא-סיסי בוחנים כינוס פסגה ישראלית-פלסטינית)

ביקורו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בארצות הברית צפוי להתקיים ב-3 במאי – כך דיווח היום (ראשון) העיתון "א-ראד" בירדן. על פי הדיווח, משלחת פלסטינית תצא בתחילת השבוע הבא לביקור מקדים בוושינגטון.

עזאם אל-אחמד, חבר הוועדה המרכזית של הפתח, אמר כי המשלחת תפעל להכין את סידורי הביקור. הוא הוסיף כי המשלחת "תציג את עמדת הרשות הנחושה, הדורשת את סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים הכבושה".

לפני כחודש שוחח אבו מאזן לראשונה בטלפון עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ, שהזמינו לביקור בוושינגטון. בהודעת הבית הלבן לאחר השיחה נמסר כי טראמפ "מאמין אישית שהשלום אפשרי ושהגיע הזמן לסגור עסקה", וכן קרא למשא ומתן ישיר בין הצדדים. לאחר פסגת הליגה הערבית בסוף חודש מרץ אמר אבו מאזן בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הממשל האמריקני בראשות הנשיא דונלד טראמפ רציני לגבי פתרון הסוגיה הפלסטינית". הוא הוסיף כי "ישנו דיאלוג מתמשך עם הממשל האמריקני, ישנן כמה סוגיות שבהן הם ביקשו את דעתנו והסברנו להם את עמדתנו בנוגע לכולן".

לקריאה נוספת:
אבו מאזן: טראמפ רציני לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני
שליח טראמפ לאבו מאזן: "הבנייה בהתנחלויות לא תוקפא, אלא רק תואט"
אבו מאזן לשליח האמריקני: "שלום היסטורי אפשרי תחת טראמפ"

פגישת אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט, רמאללה, 14 במרץ 2017. צילום מסך מתוך טוויטר, אתר רשמי
חזרו על מחויבותם ל"שלום בר-קיימא". אבו מאזן וגרינבלט/אתר רשמי, צילום מסך מתוך טוויטר

אבו מאזן נפגש במהלך הפסגה עם שליחו של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט ועל פי ראיון שנתן בהמשך ל"א-ראד" קרא ליישום יוזמת השלום הערבית בטענה ש"אין יוזמות שלום חדשות על השולחן". כשבועיים קודם לכן, בפגישה ברמאללה, חזרו השניים על מחויבות ארצות הברית והרשות הפלסטינית "לקדם שלום כן ובר-קיימא בין ישראל לפלסטינים", כך על פי הודעה מטעם הממשל האמריקני. עוד נמסר אז כי אבו מאזן אמר בפגישה שהוא מאמין שתחת הנהגתו של טראמפ "הסכם שלום היסטורי, שיגביר את הביטחון באזור כולו, הוא אפשרי".

על פי אותה הודעה, גרינבלט הדגיש בפגישה את מחויבותו של טראמפ ללוות את הישראלים והפלסטינים בהשגת הסכם שלום באמצעות משא ומתן ישיר, וקרא "לכל הצדדים לפעול להפחתת המתיחות". גורם פלסטיני אמר לאחר הפגישה לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי אבו מאזן הציג במהלכה שלושה תנאים מקדימים למשא ומתן ישיר - שחרור "האסירים הוותיקים", אלה שנעצרו לפני הסכמי אוסלו בשנת 1993; הקפאת הבנייה בהתנחלויות והסכמה ישראלית לעקרונות של פתרון שתי המדינות במסגרת זמן מוגדרת מראש.

עוד דווח אז כי אבו מאזן מסר "הסבר מפורט" על הפרות בנייה ישראליות. העיתון הלונדוני "אל-חיאת" דיווח לאחר אותה פגישה כי גרינבלט הבהיר לאבו מאזן שהבנייה בהתנחלויות לא תוקפא אם יחודש המשא ומתן עם ישראל, אך תחול "האטה" בבנייה ולא יפורסמו מכרזים חדשים.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה עם המלך עבדאללה בבית הלבן. 5 באפריל 2017. GettyImages
"מאמין אישית שהשלום אפשרי". טראמפ/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully