וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המאמר של קליין: ועד מתיישבי השומרון קרא לחרם מפרסמים על "הארץ"

16.4.2017 / 15:55

בעקבות פרסום מאמרו של העיתונאי בגנות הציבור הדתי-לאומי פנו בארגון לחברות וגופים בקריאה שלא לפרסם בעיתון בכל אחד מימי שלישי במהלך חודש מאי. יו"ר הוועד: "חציית קו אדום תחתון"

תעודת עיתונאי יוסי קליין.
"מאמר שטנה". קליין

ועד מתיישבי שומרון פנה היום (ראשון) לשורת חברות בקריאה שימנעו מפרסום בעיתון "הארץ", בעקבות פרסום מאמרו של העיתונאי יוסי קליין בשבוע שעבר שהגדיר את חברי הציונות הדתית כ"מסוכנים יותר מהחיזבאללה". הוועד מאיים בחרם צרכני על חברות שלא יענו לקריאה להימנע מלפרסם בעיתון למשך יום אחד בשבוע, מדי שבוע, במהלך חודש מאי.

"בימים האחרונים נחצה עוד גבול אדום של הסתה שקרית ופרועה מבית היוצר של עיתון 'הארץ'", נכתב בפנייה לחברות. "מאמר השטנה של יוסי קליין, זורע פירוד כנגד ציבור שלם במדינת ישראל, ציבור ששותף מלא ומוביל בכל רבדי העשייה הישראלית. בביטחון, בכלכלה, במשפט, ברפואה, בהתיישבות ובהתנדבות ובתחומים רבים נוספים. ציבור אשר ממלא את רחבת המסדרים של קורסי הקצינים כמו גם לצערנו את שורות החלקות בבתי העלמין הצבאיים".

עוד בוואלה! NEWS:
בבית קפה בשכם, כאחרון הפלסטינים: הסכנה של המסתערבים
המפכ"ל על החיפושים בכנרת: "הנחת העבודה - הנעדרים מתים"
מבחן כוח: בטורקיה מצביעים על הרחבת סמכויות ארדואן

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
"חציית קו אדום תחתון". בניין עיתון הארץ בתל אביב/שרון בוקוב

בין הארגונים והחברות אליהן נשלח המכתב נמצאות "טיב טעם, "פורד ישראל", "בית אבי חי", "קולנוע לב", "144", "קרוזינג – שיט מושלם" וגופים נוספים. במכתב קורא יו"ר הוועד צחי דיקשטיין לחברות שלא לפרסם בארבעת ימי שלישי בכל שבוע בחודש הבא. "אנו פונים אליך כמי שמפרסם דרך קבע בעיתון ובעצם עומד מאחוריו כלכלית ומבקשים להצטרף ל'יום ללא פרסום בהארץ'", כותב דיקשטיין. "במהלך חודש מאי אנו נגבש רשימה של הגופים העומדים מאחורי אותם כתבות ומממנים אותם ונקרא לציבור שלא לקנות בחברות אלו", הוסיף וחתם את המכתב במילים: "לא שותקים יותר כנגד הבאים מתוכנו לכלותנו".

לדברי דיקשטיין דבריו של קליין הם "חציית קו אדום תחתון" ומו"ל העיתון עמוס שוקן "הוסיף חטא על פשע כאשר יצא לתמוך בו". עוד אמר דיקשטיין כי הוא מאמין שגם בלעדי המכתב מנכ"לי החברות חשים "סלידה" מתוכן מאמרו של קליין אך כי "פגיעה כלכלית בעיתון יכולה להוות שינוי משמעותי בתפיסתם כלפי ציבור שלם התורם למדינת ישראל". לדבריו, "ראוי לתקן כי הכותרת שנבחרה למאמר אינה מדויקת כי לא רק הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מחיזבאללה אלא כל אזרחי מדינת ישראל מסוכנים מחיזבאללה ונסראללה וחבריו הטרוריסטים צריכים להיזהר ממכת הברזל שלנו".

סרטון של ועד מתיישבי השומרון: היהודי הנצחי. יוטיוב, צילום מסך
הארגון זוכה למימון חלקי מהמועצה האזורית שומרון. מתוך סרטון של ועד מתיישבי השומרון נגד ארגוני השמאל, פברואר 2015/צילום מסך, יוטיוב

על אף שהוקם בידי יוסי דגן, מי שכיום מכהן כראש המועצה האזורית שומרון, הוועד אינו גוף רשמי אך זוכה בכל זאת למימון חלקי מהמועצה. לפני כשנה נחשף בוואלה! NEWS כי הוועד לקח חלק במימון פרויקט "השתולים" של ארגון הימין "עד כאן" שערך תחקירים בארגוני זכויות אדם תוך הסתננות לשורותיהם.

בחודש ינואר בשנה שעברה פנה הוועד לראש הממשלה בנימין נתניהו שהחזיק אז בתיק התקשורת בדרישה לעצור את התכניות לפרוס תשתית לרשת דור שלישי לסלולר בשטחי הרשות הפלסטינית ובטענה כי אפליקציית ניווט פלסטינית שהושקה אז עשויה להוות סיכון ביטחוני לאזרחים ולחיילי צה"ל. בפברואר 2015, כחודש לפני הבחירות לכנסת ה-20, פרסם הוועד סרטון שבו נראית דמותו של "איש שמאל" המשווה ליהודי תאב בצע המנסה לשתף פעולה עם האירופאים המוצגים כנאצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully