וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן מזועזעת מלינץ' בסטודנט שהתבטא נגד האסלאם

משל חאן הופשט והוכה למוות על ידי חבריו ללימודים במעונות באוניברסיטה בעיר מרדאן. בתיעוד האירוע נראים עשרות אנשים בועטים ומשליכים עליו חפצים, ולפי הסטודנטים הוא היה שנוא בגלל דעותיו הליברליות. ראש הממשלה: האומה צריכה לגנות את הפשע הזה

זירת לינץ' בסטודנט בצפון פקיסטן שביקר את האסאלאם, 14 באפריל 2017. רויטרס
היה שנוא בגלל דעותיו הליברליות. זירת הלינץ' בסטודנט/רויטרס

סטודנט לתקשורת בצפון פקיסטן שהתבטא נגד האסלאם נרצח בלינץ' שביצעו בו חבריו ללימודים, בתקרית שמזעזעת את המדינה השמרנית. ראש הממשלה נוואז שריף אמר אתמול (שבת) כי הוא "המום ועצוב" והבטיח כי ממשלתו לא תאפשר לאזרחים "לקחת את החוק בידיהם". לפי הרשויות, שמונה אנשים נעצרו והואשמו בעבירות של רצח וטרור.

לפי דיווחים מקומיים, משל חאן הופשט והוכה במעונות באוניברסיטת עבדול וואלי חאן בעיר מרדאן. בתיעוד של האירוע נראים עשרות אנשים מחוץ לבניין, כשהם בועטים ומשליכים חפצים על גופו הערום למחצה. המשטרה הכחישה את הטענות שלפיהן לא פעלה כדי להציל את חייו של חאן, ולדבריה הוא כבר היה מת כשהשוטרים הגיעו לזירה.

לקריאה נוספת:
פקיסטן: שומר במקדש סופי רצח 20 מתפללים באלות ובסכינים

זירת לינץ' בסטודנט בצפון פקיסטן שביקר את האסאלאם, 14 באפריל 2017. רויטרס
עשרות השתתפו בלינץ'. זירת האירוע/רויטרס

ביקורת על האסלאם היא נושא רגיש בפקיסטן. ארגוני זכויות אדם טוענים כי חוקים האוסרים על כפירה ועלולים להוביל לעונש מוות מנוצלים לרעה נגד מיעוטים דתיים. על אף שראש הממשלה תומך במאבק נגד הפצת תוכן אנטי-דתי ברשתות החברתיות, הוא גינה את הרצח של הסטודנט לתקשורת, שבחדרו היו תלויים פוסטרים של קרל מרקס וצ'ה גווארה, סמלי הקומוניזם. "האומה צריכה לגנות יחד את הפשע הזה ולקדם סובלנות ואת שלטון החוק בחברה", אמר שריף.

סטודנטים באוניברסיטה סיפרו לכלי תקשורת מקומיים כי חאן היה שנוא על ידי יתר חבריו ללימודים בשל דעותיו הליברליות והחילוניות, וכי הוא היה מעורב בדיון סוער בשיעור שהתקיים באותו היום. האימאם במסגד המקומי אף סירב להוביל את התפילה בהלווייתו של חאן. עם זאת, אביו דחה את ההאשמות בכפירה נגד בנו. "קודם כל הם רצחו את הבן שלי ועכשיו הם זורים מלח על הפצעים", אמר לרויטרס.

אתמול קיימו פעילי זכויות אדם כמה הפגנות קטנות ברחבי פקיסטן והאו"ם קרא לרשויות במדינה "לנקוט פעולה נחושה ולהעמיד לדין במהירות את האחראים". לפי דוח שפורסם לאחרונה, מאז 1990, לפחות 65 בני אדם נרצחו בפקיסטן אחרי שהואשמו בכפירה.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully