וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: שומר במקדש סופי רצח 20 מתפללים באלות ובסכינים

2.4.2017 / 15:00

השומר וכמה מנאמניו תקפו עשרות אנשים שהגיעו להתפלל במקדש במזרח המדינה. הוא סיפר בחקירתו כי "הם ניסו להרעיל אותו בעבר והגיעו שוב כדי להרוג אותו". הסופיזם הוא זרם מיסטי באסלאם ותומכיו נחשבים לכופרים על ידי ארגונים קיצוניים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

20 בני אדם עונו ונרצחו באלות ובסכינים במקדש סופי בפקיסטן – כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה. התקיפה בוצעה ככל הנראה בידי שומר המקדש וכמה מנאמניו. עוד ארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה שאירעה במקדש בפאתי סרגודה, עיירה מבודדת במחוז פונג'ב שבמזרח המדינה.

סגן המפקח הכללי באזור, ליאג'ט עלי צ'טנה, אמר כי שומר המקדש, עבדול ווהאיד, קרא למתפללים לבקר במסגד ואז תקף אותם יחד עם שותפיו. "כשהם המשיכו להגיע, הם עברו עינויים ונרצחו", אמר לרשת הטלוויזיה Geo. רופא בבית חולים מקומי אמר כי רוב הקורבנות נפגעו בגבם ובצווארם.

במהלך חקירתו, סיפר שומר המקדש כי הוא סבר שהקורבנות רצו להרוג אותו. "ווהאיד אמר למשטרה כי הוא הרג את האנשים מאחר שהם ניסו להרעיל אותו בעבר, והם הגיעו שוב כדי להרוג אותו", אמר קצין במשטרה.

סופיזם הוא זרם מיסטי באסלאם שנהוג בפקיסטן במשך מאות רבות. עם זאת, בחודשים האחרונים הפכו מקדשים סופיים ליעד למתקפות מצד ארגונים סוניים קיצוניים, הרואים בהם כופרים. יותר מ-80 מתפללים נהרגו בפיגוע של דאעש במקדש בדרום המדינה מוקדם יותר השנה.

צוותי רפואה מפנים הרוגים ממתקפה במקדש סופי במזרח פקיסטן, 2 באפריל 2017. רויטרס
צוותי רפואה מפנים הרוגים מהמתקפה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully