וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בחמאס: מתנהלות שיחות רציניות על עסקת שבויים עם ישראל

חאלד משעל טען כי בשיחות השיבו לגורמים המתווכים כי ישראל לא עמדה בהתחייבויות שלה בעסקת שליט. בכיר חמאס אחר ציין כי טורקיה וקטאר מעורבות בתיווך ומעוניינות להוציא לפועל את עסקת השבויים

צלמים זמניים מורשים

(צעדה למען שחרורו של אברה מנגיסטו, אשקלון, בשבוע שעבר)

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל חשף היום (שבת) כי לאחרונה מתנהלות שיחות רציניות על עסקת שבויים עם ישראל בתיווך גורמים שונים. בטקס של המשרד לענייני אסירים, אמר משעל כי בחמאס השיבו לגורמים כי ישראל לא עמדה בהתחייבויות שלה כחלק מעסקת שליט.

משעל אמר עוד כי ההתנגדות הפלסטינית מפעילה לחץ פסיכולוגי על ההנהגה בישראל ובכך על משפחותיהם של החללים אורון שאול והדר גולדין והנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. הוא טען כי מדובר ב"מלחמה פסיכולוגית שאינה פחות חשובה ממלחמה אמתית וכי מי שיתגלה בעל אורך רוח ויחזיק מעמד יותר זמן ינצח בסופו של דבר".

משעל הוסיף עוד כי ארגונו קבע כעיקרון לכל עסקה שתצא לפועל, שתחייב את "ניקיון בתי הכלא בישראל מכל האסירים הפלסטינים". מוקדם יותר היום אמר לכלי התקשורת "שמס ניוז" בכיר חמאס פתחי קרעאוי כי טורקיה וקטאר פועלות במרץ כדי להוציא לפועל עסקת חילופי שבויים והוסיף כי המגעים הם חדשים.

לקריאה נוספת:
צעדה לשחרור אברה מנגיסטו: "חג שלישי בלעדיו, לממשלה יש מחויבות"
חמאס: קיבלנו הצעה חדשה מישראל - אך היא לא עונה על דרישותינו
ישראל בוחנת הקלות בעזה – בתנאי שחמאס יחזיר את האזרחים והחיילים

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
משעל/AP

ביום רביעי האחרון נערכה באשקלון הפגנה למען שחרורו של מנגיסטו, המוחזק בידי חמאס יותר משנתיים וחצי, בהשתתפות בני משפחתו, חברי כנסת ועשרות תושבים. אמו של אברה, אגרנש, אמרה בצעדה: "עברנו חג שלישי בלי אברה וזה קשה מנשוא. אני מקווה שכל בית ישראל יגיעו לתמוך בנו".

מנגיסטו, בן 30 הלוקה בנפשו, חצה את הגבול לרצועת עזה באוקטובר 2014. הוא מוחזק שם מאז, מבלי שבני משפחתו קיבלו ממנו סימן חיים. דבר המקרה פורסם רק כעבור קרוב לשנה, ביולי 2015. לדברי קרוביו, מטרת הצעדה אתמול הייתה "להפגין סולידריות עם המשפחה, ולהזכיר לממשלה את המחויבות שלה להחזיר את אברה במהרה לחיק משפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully