וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: קיבלנו הצעה חדשה מישראל - אך היא לא עונה על דרישותינו

8.2.2017 / 11:03

גורם בכיר בארגון אמר לוואלה! NEWS כי התנאי הבסיסי נותר שחרור כל עצורי עסקת שליט: "רק לאחר מכן ניתן יהיה להתקדם". האחראים מטעם ישראל על המשא ומתן ביקרו בשבוע שעבר בחו"ל במסגרת השיחות בסוגיה

עריכה: ניר חן סטילס: מגד גוזני

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, הודיעה היום (רביעי) כי היא קיבלה הצעה חדשה מישראל לחילופי שבויים דרך מתווכים, אולם לדבריה היא אינה עונה על הדרישות המינימליות שלה. בכיר בארגון אמר לוואלה! NEWS כי עמדת הארגון באשר לעסקה ברורה. לדבריו, על ישראל לשחרר קודם כל את אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב לאחר חטיפת שלושת הנערים ביוני 2014. "רק לאחר מכן ניתן יהיה להתקדם במשא ומתן בין הצדדים", אמר.

לוואלה! NEWS נודע כי האחראים מטעם ישראל על המשא ומתן ביקרו בשבוע שעבר בחו"ל במסגרת השיחות בסוגיה. גורמים ישראליים אישרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי מתקיימים מגעים, אולם הודגש כי "אנחנו עדיין לא שם", והמשא ומתן עדיין לא הבשיל לכדי עסקה.

הגורם הבכיר בחמאס הדגיש כי משלחת ביטחונית של חמאס שיצאה החודש למצרים לא עסקה בסוגיית האסירים, וכי מצרים אינה הגורם המרכזי בתיווך בין ישראל לחמאס. לדבריו, אין לקהיר דחף של ממש להגיע לעסקה בנושא זה. הוא הוסיף כי מרוואן עיסא, שעמד בראש המשלחת הביטחונית ונחשב סגנו של ראש הזרוע הצבאית מוחמד דף, אינו אחראי על תיק המשא ומתן.

לקריאה נוספת בנושא
משפחת גולדין: "יש כעת הזדמנות להחזיר את גופת הדר, ונתניהו יודע את זה"
חמאס בסרטון חדש: "הכנו טילים לאויב הציוני, נאכל אותו בלי מלח"
איתותים לחמאס ולקהיר: המסר שמסתתר מאחורי התקיפות של צה"ל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר הזרוע הצבאית מציג את השבויים שבידי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמאס מחזיק מאז מבצע "צוק איתן" בגופות החיילים אורון שאול והדר גולדין. בתום המבצע, חצה אברה מנגיסטו את גבול הרצועה ובהמשך עברו גם שני תושבי הפזורה הבדואית - הישאם א-סייד וג'ומעה אבראהים אבו ענימה.

משפחתו של גולדין טוענת כי נפתח חלון הזדמנויות להשיב את גופתו של הדר. "אנחנו יודעים שיש עכשיו הזדמנות מול חמאס להביא לפתרון הסאגה הזו, וראש הממשלה יודע את זה. אני לא יכולה להרחיב על זה את הדיבור", אמרה אמו של החלל, לאה גולדין, בריאיון לתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון. "אנחנו, משפחת גולדין, לא שלחנו את הדר וצור (אחיו התאום) לעזה. המדינה שלחה אותם לעזה, זאת אומרת המדינה צריכה להביא את הפתרון איך להחזיר אותם", אמרה לאה. "מי שלא יודע להחזיר חיילים מהקרב, אין לו מנדט לשלוח אותם לקרב".

לדבריה, "ראש הממשלה באמצעות ספינים בפייסבוק מעביר אלינו את האחריות והופך אותנו למשפחה שכולה, אומללה, עם ראיית עולם צרה מאוד, שעובדת נגד האינטרס של מדינת ישראל. אנחנו משפחה אומללה, עצובה, אבל אין לנו זמן לבכות את בננו, ואולי עוד לא התחלנו להתאבל, כי המשימה שלנו זה להביא אותו חזרה לקבר ישראל".

אמו של אורון שאול, זהבה, קראה אף היא להאיץ את המגעים להשבת בנה: "אני מצפה משרי ממשלת ישראל והעומד בראשה לנהוג בנושא כאילו בניהם הם אלו שנשלחו למלחמה בעזה להגן על מדינת ישראל והם אלו שמוחזקים בשבי החמאס", מסרה שאול, "אנחנו מקווים לראות את אורון במהרה בבית ולא ננוח עד שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully