וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוגה בפיגוע בירושלים: "המתקפה הטראגית גדעה את נחישותה"

15.4.2017 / 13:40

בהודעה שפרסמו בני משפחתה של הסטודנטית הבריטית חנה בלדון, היא תוארה כ"בת הכי דואגת ורגישה שאפשר לבקש". הצעירה, ששהתה בישראל במסגרת חילופי סטודנטים, "הייתה מלאת התלהבות". המשפחה כינתה את הפיגוע "לא הגיוני"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שמרית גולדשטיין

"חנה הייתה הבת הכי דואגת, רגישה ורחומה שאפשר לבקש" – כך כתבו בני משפחתה של חנה בלדון, בת 21, שנהרגה אתמול (שישי) בפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים, בהודעה רשמית שפרסמו היום. "היא הייתה נחושה ומלאת התלהבות, ומותה גדע את ייעודה הגדול", עוד מסרו בני המשפחה, שהוסיפו כי "המשפחה שלנו הרוסה נוכח המתקפה הטראגית והלא הגיונית הזאת".

על פי הודעת המשפחה, "היא הייתה תלמידה מוכשרת ולמדה באוניברסיטת בירמינגהאם לתואר בדת, תיאולוגיה וארכיאולוגיה. בעת מותה, היא הייתה חלק מתכנית לחילופי סטודנטים בבית הספר הבינלאומי על שם רוטברג באוניברסיטה העברית בירושלים". בבוקר הפיגוע, היא השתתפה בחפירה ארכיאולוגית במסגרת התואר.

עוד בוואלה! NEWS:
חנה הגיעה לחילופי סטודנטים בישראל - ונרצחה בפיגוע בירושלים
נתניהו על הפיגוע בירושלים: "טרור אסלאמי היכה בבירת ישראל"
השוטר שנטרל את המחבל בי-ם: "בלמתי את הרכבת - והסתערתי על החשוד"

פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
הגיעה לישראל בתחילת השנה. זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/רויטרס
פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
מותה של בלדון נקבע בבית החולים. זירת הפיגוע, אתמול/רויטרס

"חנה הייתה מוזיקאית מוכשרת, שירתה בכנסייה המקומית שלה והייתה חברה בקבוצת ארכיאולוגים מקומית", עוד נמסר מהמשפחה, שהוסיפה כי "היא הייתה שחקנית רוגבי נלהבת ואוהדת מושבעת של דרבי קאונטי". היא החלה את לימודיה בישראל בסוף חודש ינואר 2017 והיתה אמורה לשהות בארץ עד סוף הסמסטר הנוכחי.

לפני כשלושה חודשים כתבה בלדון לאמה בפייסבוק כי "האבטחה בקמפוס מאוד הדוקה אז אין סיבה לדאגה". בתגובה לתמונה שהעלתה לצד מסגד אל-אקצא, כתבה כי "הספקתי לראות הרבה אתרים לפני שהתחלתי ללמוד אז נהניתי מאוד". השגרירות הבריטית אישרה את דבר מותה של בלדון ומסרה אמש כי היא "מספקת תמיכה למשפחתה בזמנים קשים אלו ונמצאת בקשר עם הרשויות בישראל".

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. יונתן יוסף/TPS, תצפית TPS
שניים נוספים נחבלו. זירת הפיגוע/תצפית TPS, יונתן יוסף/TPS

באתר האינטרנט של אוניברסיטת בירמינגהאם נכתב הלילה: "אנו חשים צער עמוק על מותה של תלמידתנו שנהרגה במהלך תכנית חילופי סטודנטים בירושלים". לדברי האוניברסיטה, "מחשבותינו עם משפחתה וחבריה בזמנים קשים אלה, ונספק להם תמיכה לכל תלמיד שיושפע מהאירוע הנורא".

"האוניברסיטה העברית ובית הספר הבינלאומי ע"ש רוטברג באוניברסיטה, מביעים צער עמוק מרציחתה של סטודנטית מאנגליה, חנה בלדון, בפיגוע היום ומשתתפת בצער המשפחה", נמסר מהמוסד. "האוניברסיטה מוקיעה מעשי טרור, רצח ונבלה שכאלה הפוגעים בחפי פשע שבאו לירושלים ללמוד ולהעשיר את הידע האקדמי שלהם", הוסיפו באוניברסיטה העברית. "ההנהלה ואנשי הסגל נותנים את כל התמיכה הנדרשת לכל הסטודנטים, לאנשי הסגל ומשפחותיהם בארץ ובעולם".

כוחות החירום בזירת הפיגוע, בסמוך לתחנת כיכר צה"ל של הרכבת הקלה, ביצעו בבלדון פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר, אולם שם נקבע מותה. אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קל מחבלה בעת שנמלט מהזירה, וכך גם אישה כבת 30, בהיריון מתקדם, שנחבלה בבטנה בעת עצירת הרכבת ופונתה לבית החולים שערי צדק. המחבל, תושב ראס אל-עמוד בן 57, נעצר בזירה, מבלי שנפצע. מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, מסר כי החשוד מעורער בנפשו ואף ניסה להתאבד לאחרונה.

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. מד"א
זירת הפיגוע, אתמול/מד"א
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. מד"א
זירת הפיגוע, אתמול/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully