וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שנטרל את המחבל בי-ם: "בלמתי את הרכבת - והסתערתי על החשוד"

14.4.2017 / 16:55

תושב מזרח העיר בן 57, שלפי המשטרה לוקה בנפשו, דקר סטודנטית בת 23 במהלך הנסיעה, בסמוך לתחנת כיכר צה"ל. שוטר שהיה בעת הפיגוע בקרון עם משפחתו ולא בתפקיד זיהה את המחבל והצליח להרחיק מידו את הסכין: "זה תפקידנו כשוטרים"

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שמרית גולדשטיין

"נסעתי ברכבת הקלה עם בני משפחתי ובמהלך הנסיעה הבחנתי בצעקות 'פיגוע פיגוע'. ישר ניגשתי, פתחתי את בלם היד, רצתי למקום הפיגוע והסתערתי על המחבל" - כך סיפר היום (שישי) שוטר משטרת ירושלים שהיה בעת הפיגוע שאירע בעיר, ובו נהרגה סטודנטית בריטית בת 23, בקרון הרכבת עם משפחתו. השוטר, שלא היה בתפקיד בשעה זו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום וניטרל את החשוד תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בנטרול המחבל.

"כמי שמשרת במשך שנים במשטרת ירושלים ומכיר את הרגישות הקיימת במיוחד בתקופת החגים אני כל הזמן דרוך. גם כשאני לא במשמרת, אני מתפקד כשוטר. מיד כשזיהיתי שמדובר בפיגוע, עזבתי את משפחתי ונטרלתי את המחבל. זה תפקידנו כשוטרים וכך פעלתי".

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. מד"א
"העיפו לו את הסכין". זירת הפיגוע, היום/מד"א
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. מד"א
"הגיע שוטר, ואמר למאבטח שרצה לירות, 'לא לירות'". זירת הפיגוע, היום/מד"א

"ראיתי זקן לידי, ופתאום הוא הוציא סכין" הוסיף עד ראייה לפיגוע הדקירה ברכבת הקלה בירושלים, לדבריו, "לא חשדתי בו. הוא דקר נערה לידי באזור השכמות כמה פעמים. הייתי בשוק".

עד הראייה הוסיף: "הנשימה נעתקה. דחפתי אותו. הוא קם עם סכין ודקר עוד כמה. היו שם כמה אזרחים עם נשקים שלופים וג'יפ צבאי בחוץ. הנהג פתח את הדלת אחרי חצי דקה". עד ראייה אחר לפיגוע, סמוך לתחנת כיכר צה"ל, עוד סיפר כי "חייל שהיה שם לא נתן למחבל לברוח. העיפו לו את הסכין. מאבטח מהרכבת הקלה ריתק אותו עם הרגל ומנע ממנו להמשיך לדקור עוד כמה. הגיע שוטר, ואמר למאבטח שרצה לירות, 'לא לירות'".

"הרכבת נסעה מתחנת שמעון הצדיק לכיוון העירייה", הסביר עד ראייה אחר. "אני הייתי בקרון השני של הרכבת, וממש לפני שהיא פנתה לכיוון העירייה פתאום התחילו דחיפות בקרון שלי. אנשים התחילו לרוץ לסוף הרכבת, דחיפות איומות. אנשים פשוט מחצו אנשים ורצו כמו משוגעים".

לדבריו, "הנהג פתח את הדלתות אחרי כמה שניות וכולם רצו וירדו מהרכבת". הוא הוסיף: "אני חובש, הלכתי לקרון השני, וראיתי שלושה אנשי ביטחון רוכנים מעל המחבל. הלכתי לכיוון הצעירה שהייתה דקורה בכמה מקומות בגוף. תוך כמה דקות היא איבדה דופק, התחילו החייאה ופינו אותה לבית חולים. היא איבדה הרבה דם".

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"ראיתי שלושה אנשי ביטחון רוכנים מעל המחבל". זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
"פעולות החייאה מתקדמות מאוד" בפצועה. זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

המחבל שביצע את הפיגוע, ג'מיל תמימי, תושב ראס אל-עמוד בן 57, נעצר בזירה מבלי שנפצע. תנועת הרכבות הופסקה לזמן קצר ושבה לפעילות. על פי הערכות הגורמים בזירה, הדקירה אירעה בתוך קרון הרכבת הקלה, ובעקבות כך הנהג בלם בלימת חירום. כמו כן, עדת ראייה סיפרה כי היא ראתה "סכין ארוכה מאוד" ששימשה לדקירה.

מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, מסר כי "פעולות החייאה מתקדמות מאוד" נערכו בפצועה בשטח. אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קל מחבלה בעת שנמלט מהזירה, וכך גם אישה כבת 30, בהיריון מתקדם, שנחבלה בבטנה בעת עצירת הרכבת ופונתה לבית החולים שערי צדק.

זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן

זאבי הנפלינג, חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, שהיה גורם הרפואה הראשון שהגיע לזירה, סיפר כי "במקום הייתה המולה גדולה". לדבריו, "שוטרים שהיו במקום הובילו אותי לתוך הרכבת, שם שכבה צעירה, כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון".

"הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, וביצעתי פעולות החייאה", הוסיף הנפלינג. "מיד הגיעו צוות ניידת טיפול נמרץ שלנו, שהמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות".

פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully