וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הפיגוע בירושלים: "טרור אסלאמי היכה בבירת ישראל"

14.4.2017 / 18:20

ראש הממשלה אמר כי הפיגוע, שבו נרצחה סטודנטית בריטית ברכבת הקלה, הוא "רצח בדם קר" ומסר תנחומים בשם עם ישראל למשפחתה. המחבל, פלסטיני מעורער בנפשו, נתפס לאחר האירוע והועבר לחקירה

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את הפיגוע שאירע היום (שישי) בירושלים "רצח בדם קר". "הטרור של האסלאם הקיצוני מכה בבירות העולם. לצערנו, הטרור היכה היום בבירת ישראל - ירושלים", כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו.

"מחבל פלסטיני רצח בדם קר סטודנטית בת 23, אזרחית בריטניה. בשם כל עם ישראל אני שולח תנחומים למשפחתה של הנרצחת", המשיך. "כוחות הביטחון שלנו נלחמים בטרור כל הזמן ובכל העוצמה והם סיכלו מספר פיגועים בימים האחרונים. כוחותינו ימשיכו לפעול מסביב לשעון על מנת להגן על אזרחי ישראל".

עוד בנושא:
צעירה נהרגה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים; המחבל נעצר
שב"כ: המחבל מירושלים ניסה בעבר להתאבד וביצע מעשים מגונים בבתו
השוטר שנטרל את המחבל בי-ם: "בלמתי את הרכבת - והסתערתי על החשוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 16 במרץ 2017. רויטרס
"נמשיך לפעול מסביב לשעון". נתניהו/רויטרס

המחבל, ג'מיל תמימי ממזרח ירושלים, הגיע לרכבת הקלה בירושלים כשהוא חמוש בסכין ודקר את הסטודנטית בסמוך לתחנת כיכר צה"ל. כוחות החירום בזירה ביצעו בה פעולות החייאה והיא פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים שבעיר, אולם שם נקבע מותה. המחבל נעצר בזירה, מבלי שנפצע.

בהודעת שב"כ נמסר כי בתחילת השנה ניסה תמימי להתאבד באמצעות בליעת סכין גילוח בבית חולים בצפון, וכי ב-2011 הורשע בביצוע מעשים מגונים בבתו. "זהו מקרה נוסף מבין רבים שבו פלסטיני הסובל ממצוקות אישיות, נפשיות או מוסריות בוחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו", נמסר בהודעת שב"כ.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פיגוע דקירה ברכת הקלה בירושלים 14 באפריל 2017. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס
זירת פיגוע הדקירה בכיכר צה"ל בירושלים, 14 באפריל 2017. קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הביטחון בזירת האירוע, היום/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS

אדם נוסף בשנות ה-50 לחייו נפצע באורח קל מחבלה בעת שנמלט מהזירה, וכך גם אישה כבת 30, בהיריון מתקדם, שנחבלה בבטנה בעת עצירת הרכבת ופונתה לבית החולים שערי צדק. מנכ"ל מגן דוד אדום, אלי בין, מסר כי "פעולות החייאה מתקדמות מאוד" נערכו בפצועה בשטח. כמו כן, עדת ראייה סיפרה כי היא ראתה "סכין ארוכה מאוד" ששימשה לדקירה.ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully