וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס יבקר בישראל

14.4.2017 / 20:49

במסגרת ביקור במזרח התיכון ובאפריקה יגיע מאטיס לירושלים בשבוע הבא לסדרת פגישות עם הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן. במסגרת ביקורו יגיע גם לערב הסעודית, מצרים, קטאר וג'יבוטי

צחי משה - משרד הביטחון

(בווידאו: פגישתם של מאטיס וליברמן, פברואר)

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס יערוך ביקור במזרח התיכון ובאפריקה, שיכלול גם את ישראל - כך נמסר הערב (שישי) מהפנטגון. במסגרת ביקורו, שנועד "לחזק ולאשר את בריתותיה הצבאיות של ארצות הברית ולדון עם שותפות אסטרטגיות במלחמה בטרור", יגיע גם למדינות ערב הסעודית, מצרים, קטאר וג'יבוטי.

נסיעתו צפויה לצאת ביום שלישי הקרוב, ובישראל ינחת שר ההגנה ביום חמישי. במהלך ביקורו ייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן. בנוסף, ישתתף בטקס לציון יום השואה במוזאון יד ושם שבירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין במכתב לא-סיסי: "הזדעזתי ממתקפת הטרור במצרים"
שטייניץ: "לא צריכים פליטים ממדינות ערב - גם לא סורים"
פקיד בבית הלבן: לא גיבשנו עמדה בנוגע להקמת אי מלאכותי בעזה

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס בפגישה עם מקבילו הבריטי בלונדון. 31 במרץ 2017. רויטרס
ידון עם שותפיו במלחמה בטרור. מאטיס/רויטרס

בפברואר האחרון נועד מאטיס לראשונה עם מקבילו הישראלי במינכן שבגרמניה. השניים דנו בין היתר באיראן ובסוגיות ביטחוניות. "שלוש הבעיות העיקריות שעלינו להתמודד עמן הן איראן, איראן ואיראן", אמר ליברמן לאחר הפגישה. "אנחנו חייבים לבנות קואליציה אמיתית ויעילה שתתמודד עם הטרור שהיא מפיצה בעולם, עם פיתוח הטילים שהיא עוסקת בו ועם מרוץ החימוש הגרעיני שלה".

ליברמן ומאטיס מסרו לאחר הפגישה כי בכוונתם "לנהל דו-שיח פתוח וכן ולשתף פעולה למען חיזוק בטחונה של ישראל ושמירה על האינטרסים של ארצות הברית באזור, בהיותן בעלות ברית אמיתיות". השניים סיכמו לפעול יחד לשמירה על האינטרסים המשותפים לשתי המדינות, ולשוב ולהיפגש בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully