וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין במכתב לא-סיסי: "הזדעזתי ממתקפת הטרור במצרים"

10.4.2017 / 12:38

לאחר מתקפת הטרור המשולבת אתמול במצרים, שבה נהרגו יותר מ-45 בני אדם, שלחו נשיא המדינה ויו"ר הכנסת מכתבי תנחומים למקביליהם במצרים. "נבקש להעביר את תנחומינו למשפחות האבלות ואת ההזדהות שלנו עם העם המצרי", כתב אדלשטיין

עריכה: יוסי אלטר

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר היום (שני) מכתב תנחומים לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בעקבות מתקפת הטרור במצרים. "קיבלתי בזעזוע את הבשורה על מתקפת הטרור האיומה נגד אזרחים מצרים תמימים באתרים של קדושה ופולחן באלכסנדריה וטנטה", כתב. "בשמם של אזרחי מדינת ישראל ברצוני להביע את תנחומיי בפניך ובפני העם המצרי כולו בזמנים קשים אלו".

מוקדם יותר היום, שלח יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מכתב לעמיתו, יו"ר בית הנבחרים המצרי עלי עבד א-סייד אחמד, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שאירעה אתמול במצרים, שבה נהרגו לפחו 45 בני אדם. "עשרות אזרחים מצרים חפים מפשע נרצחו על ידי מחבלים הדבקים באידיאולוגיה אשר מעלה על נס את השנאה ואת ההרג, אינה מכירה באנושיות המשותפת שלנו ומכחישה את העובדה שכולנו נוצרנו בצלם האל האחד למרות ההבדלים בינינו", כתב אדלשטיין.

"הפיגועים שבוצעו נועדו לפגוע במחויבות המצרית להגן על זכויותיהם של כלל אזרחי המדינה. כפי שאנו בישראל למדנו, המענה האפקטיבי היחיד לניסויים מסוג זה של לסחוט אותנו באיומים, של אלימות ושל ערעור הערכים הבסיסיים שלנו - הוא מאמץ מחודש לכבד ולהבטיח את הערכים החשובים ביותר עבורנו. בטוחני שההנהגה המצרית תדבק במחויבות שלה להגן על ערך זה ועל הערכי החברה הבסיסיים האחרים גם בפני איומים ביטחוניים".

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"כולנו נוצרנו בצלם האל האחד, למרות ההבדלים בינינו". אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

אדלשטיין חתם בהשתתפותם של כנסת ישראל ועם ישראל בצערו של העם המצרי. "עם ישראל וחברי הכנסת ניצבים איתי לצדך מול איומי הטרור. נבקש כי תעביר את תנחומנו למשפחות האבלות, את תפילותינו להחלמה שלמה לפצועים ואת הבעת ההזדהות שלנו לעם המצרי".

אגרות תנחומים בין בעלי תפקידים בכירים מקבילים אחרי פיגועים או אסונות, הוא דבר מקובל ביחסי החוץ של ישראל. ואולם, מדובר בפעם הראשונה שיור הכנסת פונה בפומבי למקבילו המצרי. המכתב מעיד על נדבך נוסף בהתחממות היחסים בין ישראל למצרים תחת ממשלו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זירת הפיצוץ מחוץ לכנסיה במצרים, 9 באפריל 2017. AP
זירת הפיצוץ בטנטה, אתמול/AP

אמש הכריז א-סיסי הכריז בנאום טלוויזיוני על מצב חירום במדינה, שייארך שלושה חודשים, וייכנס לתוקפו "אחרי הצעדים החוקיים הנדרשים". זאת, בעקבות שני פיגועי ההתאבדות שאירעו אתמול בכנסיות קופטיות במצרים.

מוקדם יותר אתמול, פרסם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודעה שבה קיבל את אחריותו על המתקפה והזהיר מפני מתקפות נוספות נגד נוצרים במדינה. בהודעה הרשמית, זוהו המחבלים המתאבדים בשמות אבו אל-ברא אל-מסרי, שפוצץ עת עצמו בכנסיה באלכסנדריה, ואבו איסחאק אל-מסרי, שאחראי לפיגוע בעיר טנטא, מצפון לקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully