וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני האסטרטג של עצמי": משבר ביחסים בין טראמפ ליועץ הבכיר בנון

13.4.2017 / 18:15

פחות משלושה חודשים לאחר הכניסה לבית הלבן, נראה שירח הדבש בין הנשיא למי שכונה "נשיא הצללים" הגיע לסיומו. "סטיב בחור טוב, אבל אני מקבל את ההחלטות בעצמי", אמר טראמפ על האסטרטג הבכיר, שהוצא בשבוע שעבר מהמועצה לביטחון לאומי

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: כתבה מ-CNN - מי אתה, סטיב בנון)

מאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, לפני כשלושה חודשים, הוגדר סטיב בנון כ"אסטרטג הראשי" של הנשיא, ותואר אף כ"נשיא הצללים". הוא נחשב אחד האנשים המשפיעים על טראמפ, וכמי שמעודד אותו ללחוץ על דוושת הגז ולהקצין את עמדותיו. אלא שירח הדבש בין הנשיא ליועץ הבכיר עשוי להגיע לסיום, פחות ממאה ימים לאחר תחילת הכהונה.

בריאיון לוול סטריט ג'ורנל, הפחית הלילה (חמישי) טראמפ מערכו של בנון וכינה אותו "אדם שעובד בשבילי". לדבריו, "אני קובע את המדיניות לעצמי. אני האסטרטג של עצמי. אני מקשיב להרבה אנשים ובסוף אני מקבל את ההחלטה. הוא אדם שעובד בשבילי. הוא בחור טוב, אבל אני מקביל בעצמי את ההחלטות. אין לי אנשים שמקבלים החלטות".

בנון אף הוצא בשבוע שעבר מן המועצה לביטחון לאומי, הגוף המייעץ לנשיא הכולל בכירים בכוחות הביטחון ובסוכנויות המודיעין. מי שקיבל את ההחלטה הוא היועץ לביטחון לאומי, גנרל הרברט מקמסטר, אבל קשה לראות אותה במנותק מהפיחות שחל במעמדו של בנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם היועץ הבכיר סטיב בנון. AP
ירח הדבש הגיע לסיומו. בנון וטראמפ/AP

בנון, המזוהה עם הימין הקיצוני בארצות הברית, מעודד בדלנות ואף הואשם בעבר באנטישמיות, מתואר כמי שמושך בחוטים ומתמרן את הנשיא. בתכנית סאטרדיי נייט לייב הוא הוצג כדמות אפלה הרוקמת מזימות, ומנהלת בפועל את החדר הסגלגל. המשפט "אני האסטרטג של עצמי" עשוי לסמן את חוסר שביעות הרצון של טראמפ מכך.

עוד קודם לכן, התראיין טראמפ לעיתון "ניו יורק פוסט", וסיפק שם את הרמז המפורש הראשון לחוסר שביעות הרצון שלו מיועצו השנוי במחלוקת. "אני מחבב את סטיב, אבל יש לזכור שהוא הצטרף לקמפיין בשלב מאוחר מאוד, כשכבר הבסתי את את הסנאטורים והמושלים", אמר הנשיא בתשובה לשאלה אם הוא עדיין בוטח בבנון. "אני האסטרטג של עצמי, וזה לא שעמדתי לשנות אסטרטגיה כדי לנצח את הילרי הנוכלת".

סטיב באנון וג'ראד קושנר, היועצים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 2017. רויטרס
טראמפ: "שיפתרו זאת ביניהם". קושנר ובנון/רויטרס

על העימות בין בנון לחתנו ג'ראד קושנר, המשמש אף הוא יועץ בכיר, קרוב לא פחות לאוזנו, אמר טראמפ: "סטיב בחור טוב, אבל אמרתי להם לפתור זאת ביניהם, או שאני אעשה זאת".

במקביל, בשתי כתבות מקיפות בוושינגטון פוסט ובניו יורק טיימס, תואר בנון כמי שהאמון בו נשחק וקיים סימן שאלה גדול לגבי יכולתו להמשיך ולמלא את תפקידו. לפי הניו יורק טיימס, בשיחות סגורות אמר טראמפ כי בנון "אינו שחקן קבוצתי". עוד נכתב בדיווח, כי בנון עצמו אמר בסוף השבוע כי המתיחות מול קושנר התקררה, אבל במקביל מקורביו כבר דנים באפשרויות ליום שאחרי הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully