וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר הבית הלבן: אכזבתי, ההשוואה להיטלר הסיטה את הדיון מהצלחות טראמפ

ספייסר העניק ריאיונות לכלי תקשורת בארה"ב אחרי שטען כי אפילו הצורר הנאצי לא השתמש בנשק כימי כמו אסד. לדבריו, "עשיתי טעות, זה בטח לא ייזכר כאחד הימים הטובים שלי". גם גרמניה גינתה: "זה לא מוביל לשום מקום טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר היום (רביעי) כי הטעות שעשה בהשוואה בין אדולף היטלר לבשאר אסד "מסיטה את תשומת הלב" מהצלחתו של הנשיא דונלד טראמפ. בריאיונות שהעניק לכלי תקשורת בארצות הברית בעקבות הבורות שהפגין בנושא הוא התנצל: "אכזבתי את הנשיא, זה בטח לא ייזכר כיום טוב בהיסטוריה שלי".

בניסיון למזער נזקים וברקע ביקורת נוקבת מצד ארגונים יהודיים וחברי קונגרס, כמו גם מצד גרמניה, אמר ספייסר כי הוא "דיבר על נושא שלא היה צריך להיכנס אליו". דובר של הקנצלרית אנגלה מרקל אמר כי ההשוואה שעשה מחדדת את עמדתה של גרמניה בנושא - כל השוואה בין מקרים עכשוויים לפשעי הנאצים לא מובילה לשום דבר טוב".

לקריאה נוספת בנושא
בצל הקריאות לפיטוריו: דובר הבית הלבן התנצל על ההשוואה בין היטלר לאסד
דובר הבית הלבן: אפילו היטלר לא ירד לרמה של נשק כימי כמו אסד

דובר הבית הלבן שון ספייסר בתדרוך עיתונאים, 11 באפריל 2017. רויטרס
אכזב את נשיאו. ספייסר, אתמול/רויטרס

לדברי ספייסר, הוא עשה טעות. "אין דרך אחרת לומר זאת. אני מקווה שהראתי שאני מבין שעשיתי טעות ושאנשים יוכלו לסלוח לי משום שפישלתי". דובר הבית הלבן הוסיף כי דבריו היו מתסכלים במיוחד מאחר שלנשיא היו "כמה שבועות מוצלחים בצורה מדהימה" וכי עבודתו הייתה להעביר את המסר הזה.

אתמול אמר ספייסר כי אפילו "היטלר לא צלל לתהומות האלה של נשק כימי" כשניסה להצדיק את התקיפה של טראמפ נגד הבסיס האווירי שממנו יצאה המתקפה הכימית באידליב. הוא טען כי בשל "עובדה" זו - שאינה נכונה כי גרמניה הנאצית השמידה מיליוני יהודים ועמים אחרים בתאי גזים בשואה - רוסיה צריכה לשאול את עצמה אם זה מישהו שהיא רוצה לעמוד לצדו.

כשהתבקש על ידי אחת העיתונאיות להבהיר את דבריו, אמר ספייסר כי "בכל הנוגע לגז סארין, הוא (היטלר) לא השתמש בגז על בני עמו באותה צורה שבה אסד השתמש". בשלב זה הוא החל לגמגם וציין כי "הוא (היטלר) השתמש בהם (גז) ב'מרכזי השואה'". ספייסר הכיר בטעותו והמשיך: "אני מבין. הכוונה הייתה שאסד הפיל אותם (פצצות הגז) באמצע העיר. אני מעריך את ההבהרה זו לא הייתה הכוונה". בדבריו, גם טעה בשמו של השליט הסורי וכינה אותו "בסאר אל-אשד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא התנצל לאחר מכן בריאיון לרשת CNN ואמר כי דבריו היו "חסרי רגישות". הוא טען כי ניסה להעלות טיעון בנוגע לשימוש המזעזע לדבריו של אסד נגד עמו בגז. "בטעות השתמשתי בהשוואה לא ראויה, לגבי השואה. אין מקום להשוואה. על כך אני מתנצל, אין מקום לעשות זאת", אמר. "זו הייתה טעות לעשות את זה. הייתי צריך להישאר ממוקד בנושא, אני לא עומד מאחורי ההערה".

על פי דיווח באתר "פוליטיקו", ספייסר אף התקשר למשרדיו של איל ההימורים שלדון אדלסון, שהיה בין תורמיו של הנשיא טראמפ במסע הבחירות, וביקש להתנצל בפניו. על פי הדיווח אמר ספייסר כי הוא "עשה טעות נוראית, והתנצל אם דיבר בצורה פוגענית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully