וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אירח את מזכ"ל נאט"ו: "הברית כבר לא מיושנת"

13.4.2017 / 1:03

נשיא ארה"ב נועד עם ינס סטולטנברג בבית הלבן ושינה את הטון כלפי הארגון: "התלוננתי, הם עשו שינויים ועכשיו הם נאבקים בטרור". לדבריו, "הסכמנו כי מדינות נוספות צריכות לתרום 2% מהתל"ג שלהן לנאט"ו". המזכ"ל בירך: "ארה"ב מחויבת לאירופה, רואים זאת גם במעשים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידיאו: טראמפ נועד עם נשיא סין)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אמש (רביעי) במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג כי הברית הצבאית הבינלאומית "כבר לא מיושנת". בתום פגישתם של השניים בבית הלבן, הבהיר טראמפ כי איום הטרור העולמי מדגיש את חשיבותה של ברית נאט"ו, וקרא למדינות החברות להגביר את הסיוע לשותפים, להגדרתו, בעיראק ובאפגניסטן.

"המזכ"ל ואני ניהלנו דיון פרודוקטיבי לגבי הדברים שנאט"ו יכולה לעשות על מנת להיאבק בטרור", אמר טראמפ. לדבריו, "התלוננתי לגבי זה לפני הרבה זמן, והם עשו שינויים, ועכשיו הם כן נאבקים בטרור. אמרתי שנאט"ו מיושנת. היא כבר לא מיושנת". הוא עוד אמר כי "בשנים הקרובות אעבוד עם בעלות בריתנו בנאט"ו, על מנת לחזק את השותפות ולהתמודד עם אתגרי העתיד".

עם זאת, טראמפ שב וקרא למדינות החברות בנאט"ו "לשלם את מה שהן חייבות", לטענתו. הוא הבהיר כי "רבות לא עשו זאת. הסכמנו כי מדינות נוספות צריכות לתרום 2% מהתוצר הלאומי הגולמי שלהן לביטחון. אם זה יקרה, כולנו נהיה הרבה יותר בטוחים, והשותפות שלנו תהיה חזקה יותר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
לברוב נועד עם טילרסון: "נשתף פעולה לפתרון המשבר בסוריה"
דובר הבית הלבן: אכזבתי, ההשוואה להיטלר הסיטה את הדיון מהצלחות טראמפ
טראמפ מבולבל: "אכלתי עוגה עם נשיא סין - וסיפרתי לו שתקפנו בעיראק"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, הבית הלבן, 12 באפריל 2017. רויטרס
"פגישה נהדרת ופרודוקטיבית". טראמפ וסטולטנברג, אתמול/רויטרס

לדברי טראמפ, "עלינו לפעול יחד על מנת לפתור את האסון בסוריה. כל אומה המכבדת את החיים חייבת לדחות בתוקף טבח ברברי של ילדים ושל חפים מפשע. זה הזמן לסיים את המלחמה ולאפשר לפליטים לשוב הביתה". הנשיא הבהיר כי ארצות הברית חוקרת את המתקפה הכימית בעיירה חאן שייחון בשבוע שעבר, ואמר: "זה אכזרי, אלים וכולם ראו זאת. אין מראה גרוע מזה. זה מעשה טבח". בהתייחסות למתקפה על בסיס חיל האוויר הסורי, טען: "אין לי ספק שעשינו את הדבר הנכון".

"יהיה נהדר אם נסתדר עם רוסיה ועם פוטין, ועם כולם", הוסיף. "כרגע העולם בבלגן, אבל בסוף כהונתי זה יהיה מקום הרבה יותר טוב לחיות בו". הוא התייחס לסבב הפגישות שערך שר החוץ רקס טילרסון במוסקבה, ואמר: "היו לו פגישות מוצלחות. הכול הלך כמו שצריך, אולי טוב מהמצופה". לדבריו, "כרגע אנחנו לא מסתדרים עם רוסיה, זה אולי שפל של כל הזמנים, שנוצר במשך זמן רב".

סטולטנברג הוסיף כי "הייתה לנו פגישה נהדרת ופרודוקטיבית". הוא טען כי "חיזוק של נאט"ו טוב לאירופה וגם לארצות הברית, ולכן אני מקבל בברכה את המחויבות של ארצות הברית לביטחון אירופה. אנחנו רואים את המחויבות הזו לא רק במילים, אלא גם במעשים". לדברי מזכ"ל נאט"ו, "בעולם מסוכן ולא צפוי, חשוב שיהיו חברים ובעלות ברית. הסכמנו שנאט"ו יכולה וצריכה לעשות יותר במאבק בטרור".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג, הבית הלבן, 12 באפריל 2017. רויטרס
"לפעול יחד על מנת לפתור את האסון בסוריה"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully