וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוב נועד עם טילרסון: "נשתף פעולה לפתרון המשבר בסוריה"

12.4.2017 / 22:30

שר החוץ של רוסיה הבהיר כי יחודש הסכם התיאום האווירי בין המדינות, שהושהה בעקבות התקיפה האמריקנית לפני פחות משבוע: "רוצים להביס יחד את דאעש". עמיתו האמריקני, שנפגש גם עם פוטין, אמר כי יחסי המעצמות "בשפל". רוסיה הטילה וטו על גינוי המתקפה הכימית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הכריז היום (רביעי), לאחר פגישתו במוסקבה עם מקבילו האמריקני רקס טילרסון, כי הממשל הרוסי מוכן לחדש את התיאום האווירי עם ארצות הברית בסוריה. הסכם התיאום הושהה בעקבות המתקפה האמריקנית נגד בסיס של צבא אסד באזור חומס בסוף השבוע.

"שיתוף פעולה בין רוסיה וארצות הברית יועיל לעולם", הבהיר לברוב, "המתקפה בסוריה החמירה את המצב. אני לא מאמין שהסלמת המצב בין המדינות תהיה דבר טוב".

הוא הוסיף כי "אנחנו מעוניינים להביס את דאעש ואת שאר הטרוריסטים. זו המטרה המשותפת שלנו, והיום אשררנו זאת. אנחנו מוכנים לשתף פעולה עם ארצות הברית למציאות פתרון למשבר בסוריה".

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב באולטימטום לרוסיה: עליכם לבחור בינינו לבין אסד ואיראן
פוטין: "ארה"ב מתכננת מתקפות נוספות נגד סוריה"

רקס טילרסון בפגישה עם ולדימיר פוטין. AP
"רמת אמון נמוכה". פוטין וטילרסון/AP

טילרסון הוסיף כי "רמת האמון הנמוכה בין שתי מעצמות גרעין אינה מתקבלת על הדעת", וכינה זאת "שפל" ביחסים. עם זאת, הוא הבהיר, בהתייחסות לנסיבות שהביאו למתקפה נגד צבא אסד: "העובדות שבידינו חד משמעיות. המתקפה הכימית תוכננה ובוצעה על ידי כוחות של המשטר. אנחנו בטוחים בכך". הוא הביע תקווה כי "שלטון משפחת אסד מתקרב לסופו".

"דנו בכך שלא יהיה שינוי בסנקציות שהוטלו בשל פעולותיה של רוסיה באוקראינה", הבהיר טילרסון, בהתייחסות לסיפוח חצי האי קרים בשנת 2014. הוא הוסיף כי "בכל הנוגע להתערבות בבחירות, זה די ברור בארצות הברית, וזה נידון גם בקפיטול, בקונגרס. זה נושא חמור. זה חמור מספיק כדי לגרור סנקציות נוספות". לדבריו, "אנחנו מודעים לחומרת ההתערבות הזו בבחירות שלנו, ואני בטוח שרוסיה מודעת לכך גם כן".

בנוגע לסוגיית הגרעין הצפון קוריאני, הבהיר לברוב כי "רוסיה וארצות הברית מסכימות על כך שיש למצוא פתרון מדיני לפירוז קוריאה הצפונית מגרעין". טילרסון התייחס להצבת נושאת מטוסים באזור חצי האי הקוריאני, וטען כי מדובר ב"פעולה שגרתית, שאין לה מטרה מיוחדת".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רקס טילרסון ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 12 באפריל 2017. רויטרס
"שיתוף פעולה בין רוסיה וארצות הברית יועיל לעולם". טילרסון ולברוב, היום/רויטרס

מוקדם יותר נפגש נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם טילרסון, במהלך ביקורו במוסקבה. גורמים בקרמלין אישרו את דבר הפגישה, שנערכה חרף המתיחות בין המדינות סביב המלחמה בסוריה. במקביל לפגישה, נערך דיון במועצת הביטחון של האו"ם על המתקפה הכימית באידליב, שבה נהרגו יותר מ-80 אזרחים, ככל הנראה מגז סארין, והובילה לטענת וושינגטון למתקפה נגד צבא אסד.

בסיום הדיון, הטילה רוסיה וטו - בפעם השמינית - על הצעת ההחלטה, שביקשה לגנות את המתקפה הכימית ולדרוש מהמשטר הסורי לשתף פעולה עם צוותי החקירה. במהלך הדיון, המשיכה שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי לתקוף את שיתוף הפעולה בין רוסיה לסוריה, כפי שעשתה בשורת דיונים שהתקיימו מאז התקיפה בחאן שייחון ביום שלישי שעבר. "בכל פעם שאסד משליך חבית נפץ ומרעיב עוד קהילה, רוסיה מבודדת את עצמה עוד יותר", אמרה.

שגריר בריטניה לאו"ם חיזק את מסקנות קהילת המודיעין האמריקנית כשאמר כי דגימות שנלקחו מזירת המתקפה מאששות את השימוש שנעשה בסארין או בחומר דמוי סארין. "לכן, בריטניה חולקת את הערכותיה של ארצות הברית ולפיהן ישנה סבירות גבוהה לכך שהמשטר אחראי למתקפת סארין בחאן שייחון ב-4 באפריל", אמר מת'יו רייקרופט.

מוסקבה דחתה נחרצות את מסקנות המערב, ופוטין טען שיש ניסיון להפליל את המשטר של אסד, גם דרך מתקפות נוספות שייוחסו לו. לפני הפגישה עם טילרסון, אמר פוטין כי היחסים עם וושינגטון הידרדרו מאז הושבע דונלד טראמפ לתפקיד, במיוחד במישור הצבאי. טראמפ עצמו אמר בריאיון שהעניק הלילה כי התמיכה של רוסיה באסד "החיה" היא הסיבה למתיחות.

(עדכון ראשון: 18:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully