וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר גרמני: "מהגרים מוסלמים באירופה – עשיתם החלטה שגויה"

13.4.2017 / 0:53

שר הכלכלה וולפגנג שויבלה אמר כי "יש מקומות טובים יותר בעולם לחיות תחת החוק האסלאמי מאשר אירופה". לפני חודש הזהיר מפני "לאומנות והתבודדות" וטען כי הן "לעולם לא התשובה"

רויטרס

שר הכלכלה של גרמניה וולפגנג שויבלה טען אתמול (רביעי) באירוע בברלין כי יש לומר למהגרים מוסלמים באירופה שלא מקבלים על עצמם, לשיטתו, את דרך החיים האירופית, כי "עשיתם את ההחלטה השגויה". לדבריו, "יש מקומות טובים יותר בעולם לחיות תחת החוק האסלאמי מאשר אירופה".

דבריו של שויבלה, חבר מפלגתה של הקנצרלית אנגלה מרקל, מגיעים בצל מערכת הבחירות הקרובה במדינה, שסוגיית ההגירה הפכה למרכזית בה. רק בחודש שעבר, הזהיר שויבלה בוועידה בפרנקפורט: "אם למדנו משהו מלקחי העבר, הוא כי לאומנות ומגננה לעולם אינן התשובה".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי תלונות על קריאות "הייל היטלר" - גרמניה מנסה להילחם בגזענות בצבא
גרמניה: תקיפת האוטובוס של דורטמונד - ככל הנראה טרור; חשוד נעצר
טורקיה לא תקיים יותר עצרות בגרמניה: "ארדואן לא רצוי כאן"

שר הכלכלה של גרמניה וולפגנג שויבלה, אפריל 2017. רויטרס
"התבודדות יכולה להיות מפתה בטווח הקצר". שויבלה/רויטרס

ברמיזה לממשל האמריקני ולמדיניות החוץ וההגירה של הנשיא דונלד טראמפ, הוסיף שויבלה כי "התבודדות היא תמיד הבחירה הגרועה. זה יכול להיות מפתה בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך זה יכול רק לערער את האמון". הוא הוסיף כי יש כעת אוזן קשבת בחברה לעמדות לאומניות ופופוליסטיות, אולם הבהיר כי אלה מהוות "סכנה לשגשוג".

על פי דוח של משרד הפנים הגרמני שנחשף בסוף חודש פברואר, בשנת 2016 אירעו בממוצע עשר מתקפות בכל יום נגד מהגרים. במתקפות האלימות נפצעו 560 בני אדם, בהם 43 ילדים. שני שלישים מהמתקפות כוונו נגד מהגרים מחוץ למקומות מגוריהם, וכאלף כוונו נגד מקלטים ומרכזי קליטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שוטרים גרמנים עומדים בפני מהגרים שמנסים לחצות את הגבול דרך אוסטריה, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
מדיניות ההגירה צפויה להשפיע על הבחירות. שוטרים גרמנים חוסמים מהגרים שמבקשים להיכנס מגבול אוסטריה/רויטרס

החלטתה של הקנצלרית מרקל לפתוח את שערי גרמניה בפני מהגרים ופליטים הנמלטים מרדיפות ומסכסוכים מדממים קיטבה את המדינה והעלתה את שיעור מקרי פשעי השנאה. גרמניה מתמודדת בשנתיים האחרונות עם מאות אלפי בקשות מקלט, לצד חשש גובר ממתקפות טרור של גורמים אסלאמיסטיים.

בשנת 2016 ירד מספר מבקשי המקלט המגיעים לגרמניה ל-280 אלף, לעומת 600 אלף בשנה שעברה. הירידה נובעת מחסימת מסלול ההגירה ממדינות הבלקן באמצעות שיטור והקמת מחסומים בגבול, והסכם הפליטים שנחתם בין האיחוד האירופי לטורקיה.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully