וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תלונות על קריאות "הייל היטלר" - גרמניה מנסה להילחם בגזענות בצבא

10.4.2017 / 15:27

מאות מקרים של חיילים שהצדיעו במועל יד או השמיעו קריאות גזעניות נאספו ונחקרו על ידי משרד הביטחון במדינה. באחד המקרים, חייל השמיע קריאות תמיכה בהיטלר ותקף גרמנים ממוצא זר ברשת החברתית - ועמד לדין משמעתי בלבד

ניאו נאצים. AP
הפגנה של מפלגת הימין הקיצוני NDP בגרמניה, מרץ 2016/AP

צבא גרמניה בודק 275 תלונות על מקרים בהם חיילים התומכים בימין הקיצוני המשרתים בצבא הצדיעו במועל יד או קראו "הייל היטלר". משרד הביטחון הגרמני דיווח אתמול (ראשון) כי הוא חוקר בנוסף לכך גם קריאות גזעניות שהשמיעו חיילים נגד חבריהן ליחידה ממוצא זר.

הצדעה במועל יד והבעת תמיכה בנאציזם, כמו גם הצגתם של סמלים נאציים אסורים על פי החוק בגרמניה. באחד המקרים שנחקרו, דווח כי חייל קרא "הייל היטלר ו"זיג הייל". המקרה הועבר לתביעה הצבאית במדינה, אך טרם הוחלט על שחרור מוקדם של החייל או העמדתו לדין.

במקרה אחר, השתמש חייל ברשת הפייסבוק כדי להפיץ הערות גזעניות בקבוצה של מפלגת הימין הקיצוני NPD נגד זרים. החייל הועמד לדין משמעתי בלבד ולא נאשם בפלילים. בית המשפט החוקתי בגרמניה קבע בחודש ינואר כי המפלגה "מזכירה את המפלגה הנאצית בתקופתו של אדולף היטלר, אך החליטה לבסוף שלא להוציאה מחוץ לחוק בגלל רצון "לשמור על הדמוקרטיה במדינה". במקרה נוסף, נשקו של חייל לא נלקח ממנו, אף על פי שהצדיע במועל יד כשהוא אוחז בנשקו. על פי דיווחי התקשורת בגרמניה, בשנה האחרונה ניסו פעילים אסלאמיסטים להצטרף לצבא הגרמני כדי לזכות בהכשרה צבאית ולהשתמש בה כדי לבצע פיגועים נגד גרמניה.

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש לפיגוע נגד ישראלים בסיני: מעבר טאבה נסגר עד אחרי חג הפסח
ארה"ב מאשימה: "כישלונה של רוסיה הביא להרג ילדים בסוריה"
מארין לה פן: צרפת לא אחראית לגירוש היהודים מצרפת בשואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully